AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Noen som har vært borti noe slik på valpen/hunden sin? Veterinær er i dialog og har fått beskjed om å smøre henne med vaselin regelmessig for å unngå at det tørker. Veterinær som har vakt hadde lite peiling på slik, så skulle se ann til Mandag når veterinærkontoret er åpent, med mindre valpen blir dårlig/ukomfortabel. Vi hentet valpen for ett døgn siden, oppdretter har heller ikke opplevd slikt før. Leser på flere utenlandske sider om folk som har opplevd det på egen valp og at det er prolaps/polypp. Og hvordan er det i forhold med hvem som står ansvarlig hvis valpen må opereres? Vi mener at det er noe regler på at oppdretter skal stå ansvarlig om den kan ha hatt det før avreise. Anonymkode: af509...485 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Hvis dere hentet valpen nå i helgen og den hadde klumpen allerede, er det selgers ansvar. Så ikke selger at valpen hadde klumpen før dere hentet den? Anonymkode: e180a...20b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Jeg hadde sånn på en av mine valper (før den dro til nytt hjem). Jeg ble helt forskrekket or redd. Trodde det var noe alvorlig. Men den sprakk samme kveld jeg fikk øye på den. Tok den med til vetrinær. Tror bare de renset og slikt. Vi var nøye med barbering og holde det rent. Aldri vært et problem siden. Håper det ordner seg for valpen din ❤️ Anonymkode: fa6f3...8d7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Ikke opplevd på valp men jeg hadde slik på unghunden min når hun var nesten 1 år. Jeg vet fortsatt ikke hva det var, kanskje en hevelse eller infeksjon. Veterinær sjekket hvordan det sto til på innsiden av hunden baki der, ingenting uvanlig og hunden hadde ikke smerter eller endret appetitt/oppførsel. Vi fikk en salve til å smøre på også forsvant det av seg selv etter ca 3 uker. Eneste jeg kan komme på er at hunden vår hadde hatt hard avføring og stresset med det ihvertfall 2 dager før klumpen ble oppdaget. Jeg vil tro at i ditt tilfelle bør kanskje oppdretter dekke deler av utgiftene hos veterinær, spesielt hvis det krever behandling og valpen virker syk Anonymkode: 3f771...a4a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Hva sier helseattesten som fulgte med valpen? Ingen merknader? Anonymkode: 5b8f5...a85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå