Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Hva kommer det av at kvinner ofte er så ubestemmelige? På en restaurant/cafe for eksempel kan mannen være klar til å bestille raskt og svare servitøren kort og konsist på hva han ønsker å bestille mens kvinnen blir sittende å si "ææ" "neei" og klø seg i hodet lenge før hun får bestemt seg.
Gjest Gjesta Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 Mener du "ubestemt"? det å ha vanskelig for å bestemme seg? "ubestemmelig" er heller det at man har vanskelig for å sette merkelapp på eller bestemme egenskapene til enkelte ting... Og nei: jeg tror ikke det er kjønnsbetinget, men personavhengig.
Gjest Milah Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 Jeg har vanskelig for å bestemme meg, men tviler på at det er på grunn av kjønn..
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 Ubestemt ja. Kan godt være at det er personavhengig Noen får bare ikke bestemt seg
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Damer skal jo gjerne tenke seg om hundre ganger og vurdere og greier, så jeg tror det kan være til en viss grad kjønnsbetinget ja
Gjest Gitte Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 (endret) Hehe opplevde nøyaktig det samme her for et par uker siden jeg og min kjære var ute på fancy restaurant,og 2 minutter etter vi fikk menyen var han klar.. men jeg klarte absolutt ikke å bestemme meg. Var vel mest det at jeg var redd for å velge feil, og jeg kom til å angre etterpå.. Er ikke såå ofte på restaurant så jeg ville gjerne ha god mat Endret 10. november 2005 av Gitte
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #7 Skrevet 11. november 2005 Jeg jobber på en restaurant og er vant til det her. Senest i går var jeg ved et bord hvor det satt 4 herrer. Alle hadde noen minutter tidligere bestillt øl. Så kom det en kollega av de, en hun og når jeg spurte hva hun ønsket å drikke ble hun sittende der og se ut som om himmelen falt ned. En av gutta begynnte etter hvert å le og spurte henne høyt "vanskelig spørsmål å besvare?"
Gjest gjesten Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 Nei, men som kvinne har man alltid mer enn en tanke i hodet.
Milo Minderbinder Skrevet 11. november 2005 #9 Skrevet 11. november 2005 Jeg er mann, og greier ikke bestemme meg for hva jeg skal svare på dette innlegget
Gjest Varg-Menja Skrevet 11. november 2005 #10 Skrevet 11. november 2005 Og nei: jeg tror ikke det er kjønnsbetinget, men personavhengig. ← Enig i dette. Jeg er som regel kjappere til å bestemme meg enn typen min, og ingen av oss er treige. Kjenner også like mange gutter som er ute av stand til å ta avgjørelser som jenter.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #11 Skrevet 12. november 2005 Det kan kansje ligge noe i det. Menns og kvinners roller bygger jo mye på ulikheter når det gjelder avgjørelser og menn er kansje flinkere til det ofte?
Betcy Skrevet 13. november 2005 #12 Skrevet 13. november 2005 Det er en kvinnes rett å ombestemme seg! Gutter/menn - lær det først som sist
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #13 Skrevet 13. november 2005 Tror du det er tilfeldig at så få kvinner har lederstillinger? Det går igjen over alt. Menn er flinkere til å ta besluttninger, slik har det alltid vært. Godt eksempel med restauranten for den forteller en god del.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #14 Skrevet 13. november 2005 Hva kommer det av at kvinner ofte er så ubestemmelige? På en restaurant/cafe for eksempel kan mannen være klar til å bestille raskt og svare servitøren kort og konsist på hva han ønsker å bestille mens kvinnen blir sittende å si "ææ" "neei" og klø seg i hodet lenge før hun får bestemt seg. ← Jeg er selv kvinne og lurer på det samme som deg. Det er uforståelig at enkelte mennesker er så ubestemmelige! Det er kjedelig for oss andre som alltid vet hva vi vil ha også.. Men jeg må få tilføye at jeg har sett endel ubestemmelige menn også da!
Frida Frosk Skrevet 17. november 2005 #15 Skrevet 17. november 2005 Jeg er sånn, men det er fordi jeg er så redd for at det de andre bestiller skal smake og se bedre ut enn mitt, og at jeg derfor kommer til å angre. Noe som forøvrig skjer ofte...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #16 Skrevet 17. november 2005 Jeg er sånn, ← Selvfølgelig er du sånn. Du er da kvinne er du ikke FRU fortuna?
Wembi Skrevet 3. desember 2005 #17 Skrevet 3. desember 2005 Vet ikke om det er kan relateres til kjønn, men har en mistanke om at det kanskje er slik at kvinner har flere dilemmaer når de skal bestemme seg. Jeg er veldig sånn i hvefall! Hvis jeg har flere filmer jeg har lyst til å se så kan jeg bruke en evighet på å bestemme meg, vil helst at andre skal ta den siste avgjørelsen om vi er flere Samme gjelder f.eks når jeg skal kjøpe sjokolade, ikke lett hehehe. Er flere av venninnene mine som har det sånn, kan ikke komme på noen gutte rjeg kjenner..
Gjest Betty Boop Skrevet 4. desember 2005 #18 Skrevet 4. desember 2005 Vil bare si at når vi tar oss tid til og vurdere problemstillingen og se saken fra flere kanter, da blir som regel resultatet bedre også. :kgblunk:
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #19 Skrevet 5. desember 2005 Vil bare si at når vi tar oss tid til og vurdere problemstillingen og se saken fra flere kanter, da blir som regel resultatet bedre også. :kgblunk: ← Problemstillingen? Det er snakk om å velge ut en film eller om du skal bestille en flaske cola til maten eller en pils! Problemstilling ja! Tøffe besluttninger :grine2:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå