Gå til innhold

Termin juni


Morsol

Anbefalte innlegg

37+0

24 dager igjen til termin så blir nok ikke mange innlegg her.

Men kan oppsumere litt:

Venter nummer 4. 

Denne gangen kommer en liten jente, litt under gjennomsnittet.

Hatt et ganske ok svangerskap, litt ødem i bein, litt halsbrann og litt bekkenløsning.

Noen perioder med mye kynnere noen dager.

Igår natt begynte jeg med skikkelig halsbrann, kommer en del væske opp, skikkelig ekkelt. Slik har det vært idag, og fortsetter nå inn i natten. Det er masse bevegelse fra mageboeren. 

Føler meg ganske pjusk idag, men siste jobb helg permisjon mandag. Så jeg prøver å holde ut. 

Endret av Morsol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37+1 

For en dag. Konfirmasjon i kirken over en time.i tillegg klarte jeg å gå tom for strøm på el bilen som jeg kjørte. Måtte skyve den noen 100 meter inn på parkering. 

Så babyen beveger seg en del nå, som gjør at jeg får en del kynnere.. ikke noe nytt i det svangersskapet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+2

jeg sover så dårlig om natta, nå har jeg ikke halsbrann lenger. Men det er kynnere,vanskelig å finne liggestilling, doflying og litt rastløshet. Blir ekstremt sliten og trøtt på dagtid.

idag har det vært mye bilkjøring og vi har vært i familie selskap. 

massevis av kynnere så jeg er sliten i magen. Stikking, og dunking nedentil når den lille beveger seg. Hun er i hodeleie. 

Fødselsangst?

Denne gangen kjenner jeg litt på fødselsangst for første gang. Men det er mest fordi jeg trur det går fort, og at det er et stykke til sykehuset. Pågrunn av vonde kynnere allerede er jeg redd jeg skal overse fødetegn, og føde på veien fordi det kan gå fort.

sist jeg var hos jordmor (36+1) spurte jeg om hun kjenne etter om noe var på gang. Pågrunn av vonde kynnere og fordi jeg skal jobbe denne helgen. Da var det 2 cm tap og ingen åpning. Så jeg ble litt beroliggende av det. Hodet var ikke langt nok nede heller at det plutselig skulle skje noe. Så hun lovte at jeg var 70 % trygg på at det ikke ville skje i helgen.

Siste nattvakt i natt, takk og lov. PERMISJON IMORGEN :) Hurra. 

Men likevel er det ikke bare å hvile, mye skal følges opp hjemme husarbeid og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+3

jeg fikk hvilt mye natt til idag, så følte jeg hadde litt energi på morgen.

Første jeg legger merke til på morgen er magen. Den har sunket.

Starta dagen med litt husarbeid . Så gikk jeg en times tur i skogen. Det var ikke så greit idag, mye kynnere, nedpress,stikninger og alt var 4 ganger så tungt. Sånn var resten av dagen/kvelden idag. 

Det er mye aktivitet i den lille, og det setter i gang kynnere.. 

Håper på en enklere dag imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+4 tirsdag

Jeg fikk noen sammenhengende timer med søvn natt til idag. Hadde mer energi idag igjen. Var på en ærend , hentet barna tidlig. Litt små kynnere på kvelden. Fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+5 onsdag

Sovet litt i natt til idag også. Idag har det vært litt som mandag på reprise. Men jeg hadde bestemt meg for å gjøre alt annet enn å kjenne på det. Jeg sov, gått tur og ryddet masse hjemme. På kvelden har det vært enda kraftigere murringer, stikninger. Men nå har jeg vondt i ryggen, nedover rumpa og nedover beina. Vurdert å ringe føden å høre om en sjekk, men vil ikke dra forgjeves. Så venter til jeg ikke holder ut lenger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37+6 torsdag

Plagene fortsatte inn i natta, men tok seg ikke opp, så forstod at ingenting er på gang. På morgen ringte jeg jordmor for å sjekk . Jordmor sa: det jeg kjenner bak er bekkensmerter og nerver i klem. Det jeg har foran kommer av plagsomme kynnere, som ikke gjør nytte. Ellers alt bra. Så da blir det morsomme uker i vente 18 dager til termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0 fredag

Sovet noe sammenhengende natt til idag. Hatt en fin dag, ikke så mye har skjedd, lite kynnere og andre plager.

Endret av Morsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+1 lørdag

natt til idag sov jeg dårlig, men ikke pågrunn av mageboern men tanker og rastløshet. På morgen idag så hadde jeg kramper i venstre bein. Helt oppe i låret, veldig rart å kjenne hele beinet sviktet flere ganger. Sov litt på dagen, og da var det borte. Ellers har jeg hatt masse sterke kynnere, og masse nedpress og stikninger foran. Men ingenting skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2 søndag

natt til idag har ikke vært noe fin.våknet rundt 2.30 og vært våken siden. Skikkelig rastløs. Kynnere,murringer, nedpress alt blir så tungt å gjøre. Babyen stanger godt nedi. Idag har jeg til å med tatt til tårene.  Hormoner i sving. Krysser fingrene for en bedre natt og bedre dag imorgen..

Endret av Morsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+3 mandag

var våken til ca 2 natt til idag. Pågrun av aktiv baby, og masse kynnere. Mye våken som vanlig. På dagen idag har jeg ikke gjort noe, sovet litt. Lite motivert, trøtt og sliten. Idag har det vært 3 perioder med kynnere og bevegelse. Fortsatt i dårlig humør. Ny dag imorgen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+4 tirsdag

for en natt til idag. Sterke kynnere, baby som stanger. Vært for det meste våken. Fikk sove litt på dagen, før masse ærender. Ellers rolig med kynnere og alt på dagen/kvelden. Menhar blitt forkjøla, og er sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+1 lørdag

Ligger litt etter her i dagboka.. lurt på om jeg skulle skrive, men ingen ork/ eller humør blir bare klaging. 

Som sagt har jeg vært i dårlig humør, uka som har vært. Vært sliten, trøtt og alt er dobbelt så tungt å få gjort. 

Masserier og kynnere har vært mest på dagen i slutten av uka, så jeg har fått bittelitt mer søvn på natta. Men likevel.

husarbeid har blitt lagt litt på hylla, noe jeg ikke trives med for her fyller det seg fort  opp.

torsdag

Var jeg hos jordmor, alt ser bra ut. Fikk henne til å sjekke modning. Livmorstappen er nesten helt vekk, ca 1 cm åpning. Fortsatt litt hardt og litt bakoverbøyd. Men glad for noe endring siden sist uke. 

Fredag

Jeg har montert opp seng og bilstol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39+2 søndag

lang og kjedelig dag. Men det er hva man gjør det til selv. Etter kveldstur med hund så fikk jeg en del sterkere kynnere som jeg følger med på. Men ser ikke ut som det tar seg opp til fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+1- 2 dager til termin

Jada, jeg går å ruger ennå jeg. Starten på uka har vært roligere. Hodet til babyen har vært mer i ro, så slippet så mye kynnere. Men likevel trøtt, sliten og hormonell. Igår var jeg hos jordmor. Hun sa at hodet var ikke til å flytte på, så kansje festet ihvertfall godt nedi bekkenet. Alt annet var bra. Magen hadde flatet seg ut, om det var liggestilling eller mindre fostervann. Men beskymret var hun ikke. Ellers har jeg hatt en del murringer siden torsdag kveld. Jordmor sa jeg hadde 1-2 cm åpning, mer modent men fortsatt litt bakover. Hadde litt rosa på papiret igår, enda mindre idag. Trur det aldri blir fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...