AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Fikk barn som 20åring og fikk neste i alder av 27. Ble nylig singel etter et langt forhold. Det føles som alt har stoppet opp og at jeg ikke finner ny.. Er det for sent med et barn til, "starte på nytt"? Skal må gjennom alt igjen. Finne ny, bli trygg og flytte inn til ny. Har veldig lyst på flere barn kjenner jeg. Anonymkode: 780fe...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Nei, ikke for sent om du tenker det passer med dine barn❤️ Anonymkode: 42dea...ad4 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fikk barn som 20åring og fikk neste i alder av 27. Ble nylig singel etter et langt forhold. Det føles som alt har stoppet opp og at jeg ikke finner ny.. Er det for sent med et barn til, "starte på nytt"? Skal må gjennom alt igjen. Finne ny, bli trygg og flytte inn til ny. Har veldig lyst på flere barn kjenner jeg. Anonymkode: 780fe...3ee Hvorfor sånn hast hvis du nylig ble singel? Hva med å være litt singel en stund, både for deg selv og barna dine.. Har barna dine samme far? Hvis ikke, hvorfor skal du absolutt ha barn nr 3 med mann nr 3? Anonymkode: 98e86...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sånn hast hvis du nylig ble singel? Hva med å være litt singel en stund, både for deg selv og barna dine.. Har barna dine samme far? Hvis ikke, hvorfor skal du absolutt ha barn nr 3 med mann nr 3? Anonymkode: 98e86...8f3 Jeg kan si deg det at jeg har brukt denne gode (og til tider) ensomme tiden veldig bra. Jeg har funnet ut for lengst at jeg trives med en kjæreste. Jeg er absolutt ikke ei som trives i singel tilværelsen for å være helt ærlig. Anonymkode: 780fe...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan si deg det at jeg har brukt denne gode (og til tider) ensomme tiden veldig bra. Jeg har funnet ut for lengst at jeg trives med en kjæreste. Jeg er absolutt ikke ei som trives i singel tilværelsen for å være helt ærlig. Anonymkode: 780fe...3ee Okei, men skjønner fortsatt ikke hvorfor man må flytte inn å få barn med alle kjærestene sine, som en del (og du) virker å tro.. få deg en kjæreste om du vil du. Men råder deg da til å ta det meeeget rolig, og vente typ 1 år etter 2 før du introduserer ny kjæreste til barna dine. Anonymkode: 98e86...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei, men skjønner fortsatt ikke hvorfor man må flytte inn å få barn med alle kjærestene sine, som en del (og du) virker å tro.. få deg en kjæreste om du vil du. Men råder deg da til å ta det meeeget rolig, og vente typ 1 år etter 2 før du introduserer ny kjæreste til barna dine. Anonymkode: 98e86...8f3 Min eks brukte ca et halvt år... Anonymkode: 780fe...3ee
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: det for sent med et barn til, "starte på nytt"? Det innlysende svaret er "nei det er ikke for sent" Men ja, du bør jo begynne å lete etter en mann nå, du bør ikke ta et år for å "finne deg selv". Det har du ikke tid til. Du må finne noen, og bo sammen en periode før du kan få et nytt barn. Og kanskje viser det seg å ikke funke, og du må lete på nytt. Absolutt ikke for sent, du må bare sette i gang. Ikke angre resten av livet fordi du ikke fikk ut fingeren nå Anonymkode: 380cf...3c7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min eks brukte ca et halvt år... Anonymkode: 780fe...3ee Som er for tidlig! Anonymkode: 98e86...8f3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det innlysende svaret er "nei det er ikke for sent" Men ja, du bør jo begynne å lete etter en mann nå, du bør ikke ta et år for å "finne deg selv". Det har du ikke tid til. Du må finne noen, og bo sammen en periode før du kan få et nytt barn. Og kanskje viser det seg å ikke funke, og du må lete på nytt. Absolutt ikke for sent, du må bare sette i gang. Ikke angre resten av livet fordi du ikke fikk ut fingeren nå Anonymkode: 380cf...3c7 Helt elendig råd! Her legger du vekt kun på mors egoistiske (og unødvendige da hun har to barn fra før av med påfølgende samlivsbrudd!) ønske om flere barn. Skal virkelig alt handler om å reprodusere seg med flest mulig for å ikke være ensom? Fortjener ikke barna mer stabilitet enn en mor på søken med stadig nye partnere og halvsøsken? I ditt tilfelle er det for sent mener jeg, ts.. nyt barna du har og en kjæreste hvis det skjer. Men flere barn trenger du ikke hige etter mer. Anonymkode: 98e86...8f3 5 1
Helene1982 Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 Det er overhodet ikke for sent, og jeg kan kjenne meg igjen i tomrommet etter et brudd. Men mitt råd vil være å bruke litt tid på å sikre at barna du allerede har, har det bra. Selv om du kanskje er ensom og ønsker et forhold (og flere barn), bør dine prioriteringer akkurat nå være å ta vare på deg selv og barna. Du sier ingen ting om hvordan de har opplevd ditt siste brudd. Det er ok å innse at du ikke passer til å være alene, og et langsiktig mål kan være å finne en mann som passer for deg og din familie, men ikke finn noen fordi du er ensom. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Skrevet 28. mai 2022 Helene1982 skrev (56 minutter siden): Det er overhodet ikke for sent, og jeg kan kjenne meg igjen i tomrommet etter et brudd. Men mitt råd vil være å bruke litt tid på å sikre at barna du allerede har, har det bra. Selv om du kanskje er ensom og ønsker et forhold (og flere barn), bør dine prioriteringer akkurat nå være å ta vare på deg selv og barna. Du sier ingen ting om hvordan de har opplevd ditt siste brudd. Det er ok å innse at du ikke passer til å være alene, og et langsiktig mål kan være å finne en mann som passer for deg og din familie, men ikke finn noen fordi du er ensom. Det er sant.. Har brukt all tid på barna mine, kjenner det har vært ei god tid. Samtidig vil barna mine at jeg skal finne meg ny, spes 14åringen. Tror hun ser at jeg vil bli lykkeligere med en kjæreste (ikke nødvendigvis å få barn på ny). Det er ikke et must heller, det får komme litt av seg selv. Det var et tøft brudd med plutselig opp på all kommunikasjon. Derfor føles nok alenetiden ekstra vond... Anonymkode: 780fe...3ee
Helene1982 Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er sant.. Har brukt all tid på barna mine, kjenner det har vært ei god tid. Samtidig vil barna mine at jeg skal finne meg ny, spes 14åringen. Tror hun ser at jeg vil bli lykkeligere med en kjæreste (ikke nødvendigvis å få barn på ny). Det er ikke et must heller, det får komme litt av seg selv. Det var et tøft brudd med plutselig opp på all kommunikasjon. Derfor føles nok alenetiden ekstra vond... Anonymkode: 780fe...3ee Jeg er singel, og av og til sier venner eller bekjente til meg: Jeg unner deg å finne lykken! jeg svarer alltid: Jeg var ikke klar over at jeg ikke var lykkelig. Likevel ser jeg at alle mennsker er ulike. Selv om jeg har det utmerket alene, (til jeg eventuelt finner en person som gjør meg enda lykkeligere), trives noen bedre i par. Det kan både handle om praktiske og økonomiske ting, men også det at å få til å drive en familie helt alene, er veldig krevende. Noen lader sammen med andre, mens andre lader alene. Det er naturlig å føle seg veldig ensom og få litt panikk når et langt forhold tar slutt. Jeg håper du viser 14-åringen din at mamma kan ha det tøft, men at du er så sterk som jeg og ungene tror du er. Og selv om livet byr opp til dans, og du ikke kan alle trinnene, kan du heise deg igjen. Jeg kjenner ikke deg og jeg er ofte et takras selv – Jeg er overhode ikke kompetent til å gi råd til noen – Jeg støtter flørting og nye vennskap, men hvis jeg var deg ville jeg datet ungene og deg selv, til du finner svaret på hva du ønsker og trenger i et nytt forhold. Ønsker deg alt godt ❤️ Endret 28. mai 2022 av Helene1982 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Skrevet 28. mai 2022 Dette er som å høre meg. Jeg fikk barn som 20-åring, neste som 26år og jeg er nå straks 34. Har hatt kjæreste i 3 år, og jeg har veeldig lyst på et barn til. Men har liksom tenkt at det "er for sent". Dessuten blir jo aldersforskjell mellom yngste og eldste 15 år.. Og orker jeg virkelig starte helt om sånn egentlig.. Men samtidig, føler meg heller ikke ferdig. 😅 Anonymkode: e84a9...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #14 Skrevet 28. mai 2022 Du trenger vel ikke ha flere barn ? Vi går vanskelige tider i møte i årene som kommer. Økonomien er på vei ned og å skaffe flere barn er ikke bra for barna. Men å få seg partner er vel ikke så vanskelig....hvis det er det du ønsker. Anonymkode: b7605...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #15 Skrevet 28. mai 2022 Er helt opp til en selv og hva man trives med, noen ønsker hjemmeboende barn til de går av med pensjon, andre syns det er mer enn nok med en runde. Anonymkode: 37d52...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 Helene1982 skrev (4 timer siden): Jeg er singel, og av og til sier venner eller bekjente til meg: Jeg unner deg å finne lykken! jeg svarer alltid: Jeg var ikke klar over at jeg ikke var lykkelig. Likevel ser jeg at alle mennsker er ulike. Selv om jeg har det utmerket alene, (til jeg eventuelt finner en person som gjør meg enda lykkeligere), trives noen bedre i par. Det kan både handle om praktiske og økonomiske ting, men også det at å få til å drive en familie helt alene, er veldig krevende. Noen lader sammen med andre, mens andre lader alene. Det er naturlig å føle seg veldig ensom og få litt panikk når et langt forhold tar slutt. Jeg håper du viser 14-åringen din at mamma kan ha det tøft, men at du er så sterk som jeg og ungene tror du er. Og selv om livet byr opp til dans, og du ikke kan alle trinnene, kan du heise deg igjen. Jeg kjenner ikke deg og jeg er ofte et takras selv – Jeg er overhode ikke kompetent til å gi råd til noen – Jeg støtter flørting og nye vennskap, men hvis jeg var deg ville jeg datet ungene og deg selv, til du finner svaret på hva du ønsker og trenger i et nytt forhold. Ønsker deg alt godt ❤️ Takk for utfyllende og godt svar. Tenker at det er meningen at jeg ikke har funnet den rette enda? Kanskje han venter et sted? ☺ Godt å høre at du forstår meg, for av og til føles det slm at jeg ikke skal fortjene en god mann. Hvor mange ganger skal jeg læres? Jeg har ei venninne som er enormt heldig, hun fant sin bestevenn og mann (for henne), de utfyller hverandre på en måte som jeg aldri tror de klarer seg foruten. Rart hvordan noen klarer det og andre ikke. Jeg gleder meg til den dagen det venter en snill mann med noe godt i glasset, etter jobb. Og barna har et familieliv igjen. ❤❤ Anonymkode: 780fe...3ee 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 Hvorfor vil du ha enda et barn? Hvorfor må du starte på nytt? Hvorfor kan du ikke være 32 år og single og muligens møte en kjekk fyr og nyte livet og ta ting som det kommer?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er som å høre meg. Jeg fikk barn som 20-åring, neste som 26år og jeg er nå straks 34. Har hatt kjæreste i 3 år, og jeg har veeldig lyst på et barn til. Men har liksom tenkt at det "er for sent". Dessuten blir jo aldersforskjell mellom yngste og eldste 15 år.. Og orker jeg virkelig starte helt om sånn egentlig.. Men samtidig, føler meg heller ikke ferdig. 😅 Anonymkode: e84a9...8ef Aldri for sent😊 17,5 år mellom min eldste og yngste. Anonymkode: 8464e...75c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 WhisperingWind skrev (5 timer siden): Hvorfor vil du ha enda et barn? Hvorfor må du starte på nytt? Hvorfor kan du ikke være 32 år og single og muligens møte en kjekk fyr og nyte livet og ta ting som det kommer? Joda... Viktigste er å finne meg kjæreste. Men det blir nok vanskelig tror jeg. 😌 Anonymkode: 780fe...3ee
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 Selvsagt er det ikke for sent Anonymkode: 5d45f...735
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå