Gå til innhold

Kinder Maxi sjokolade som ser rar ut? (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av og til så har kinder maxi slike hvite farger på bunnen, hva er det fra? 
A8DBE60F-A76A-41CB-B518-01EE7B6CE5CF.thumb.jpeg.b8ecca8b6de3d0c3d662e5aa8aa096d0.jpeg

Anonymkode: 51f08...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kira87

Ser helt normal ut for min del. Kan hende den har blitt skrapt opp litt av papiret rundt. Spis den og slapp av. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kira87 skrev (Akkurat nå):

Ser helt normal ut for min del. Kan hende den har blitt skrapt opp litt av papiret rundt. Spis den og slapp av. 😊

Har du merket sånt på de før?

Anonymkode: 51f08...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt utsatt for temperaturforandring. Kan skje med all sjokolade. 

Anonymkode: 72337...457

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mugg. Ville ikke spist den

Anonymkode: f11ef...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blitt utsatt for temperaturforandring. Kan skje med all sjokolade. 

Anonymkode: 72337...457

Så det påvirker ikke smak?

Anonymkode: 51f08...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ut som mugg. Ville ikke spist den

Anonymkode: f11ef...9bd

Virkelig?

Anonymkode: 51f08...fb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kira87
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du merket sånt på de før?

Anonymkode: 51f08...fb0

Må innrømme at jeg ikke har studert baksiden av en kinder maxi noen gang da den går rett i nebbet med en gang den er åpnet, så nei. Men det er helt normalt at sjokoladen rundt ikke er helt jevn i fargen. Ikke hør på 9bd. Det er ikke mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kira87 skrev (1 minutt siden):

Må innrømme at jeg ikke har studert baksiden av en kinder maxi noen gang da den går rett i nebbet med en gang den er åpnet, så nei. Men det er helt normalt at sjokoladen rundt ikke er helt jevn i fargen. Ikke hør på 9bd. Det er ikke mugg. 

Kjekt å høre :) jeg begynner å tenke på alt mulig når jeg noe annerledes på noe spiselig 😅

Anonymkode: 51f08...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Du finner nesten aldri en sjokolade som ikke har små hvite striper på seg. Det skjer som følge av temperaturendringer eller trykk/skraping mot sjokoladen. Det er mulig du selv som har forårsaket disse hvite stripene når du åpnet den. 

Det er ingenting galt med den sjokoladen du viser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ut som mugg. Ville ikke spist den

Anonymkode: f11ef...9bd

Tror du må google mugg, her er du på villspor.

Anonymkode: 64d67...702

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at kinder maxi har høyere fettinnhold i sjokoladen enn i det vi er vandt til av norsk sjokolade. Så den skiller seg lettere ved for høy temperatur. Vet ikke om det stemmer, kan godt være dårlig pakning som gjør det. Vanskelig å si hva som kan for det.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det påvirker ikke smak?

Anonymkode: 51f08...fb0

Nei, kan påvirke konsistens men skal en del før det påvirker smak. Det er ikke mugg som personen påstår heller. Det er kort fortalt fettet i sjokoladen som skiller seg og kommer til overflaten ved for høy temperatur. Sjokolade er en av de verste råvarene å jobbe med og de tåler ikke mye før det blir påvirket av for eksempel temperatur. Det skal en god del til før det blir ødelagt, typ full smelting etter varme og må ligge i kjøleskapet for å redde den. Da er den helt ødelagt, noen klarer vell å spise det men jeg takler ikke smaken av kald sjokolade som har ligget i kjøleskap. Konsistensen vil bli preget og det kan oppstå hvitt belegg. Det skal en god del til før det går utover smaken når det er hvitt belegg. Google det (sjokolade hvitt belegg), svært vanlig at det skjer. 

Det du viser er så lite at det er ikke verdt å spørre om en gang. Har opplevd at det har vært mer hvitt enn brunt. En gang så var det på grunn av butikken som fikk all sjokoladen ødelagt i sommervarmen. De måtte putte det på kjøla, og det ødelegger sjokoladen og fører til hvitt belegg.  

Anonymkode: 72337...457

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror du må google mugg, her er du på villspor.

Anonymkode: 64d67...702

Med mindre det er hvit sjokolade, noe brun sjokolade ikke skal være, så er det mugg. Spis den du, jeg ville ikke gjort det..

Anonymkode: f11ef...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade kan svette om den blir for varm, Dette er da fett som viser seg som hvite skjolder på sjokoladen. Helt ufarlig. 

Anonymkode: 58e56...6bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med mindre det er hvit sjokolade, noe brun sjokolade ikke skal være, så er det mugg. Spis den du, jeg ville ikke gjort det..

Anonymkode: f11ef...9bd

Tullball. Sjokolade inneholder fett. Når sjokoladen blir for varm kan den «svette» som fører til hvite skjolder på sjokoladen. 

Anonymkode: 58e56...6bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ofte sett kinder sjokolade slik og spist den helt uten noe har skjedd. spis den du, den er helt ufarlig.

Anonymkode: 07998...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med mindre det er hvit sjokolade, noe brun sjokolade ikke skal være, så er det mugg. Spis den du, jeg ville ikke gjort det..

Anonymkode: f11ef...9bd

🤣 

Det er ikke mugg. Du har tydeligvis ikke spist nok sjokolade. Det inneholder nemlig fett som kan bli hvitt ved tempforandring. 

Anonymkode: b8df8...9a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Med mindre det er hvit sjokolade, noe brun sjokolade ikke skal være, så er det mugg. Spis den du, jeg ville ikke gjort det..

Anonymkode: f11ef...9bd

Hvor har du fra at det er mugg? 
 

Anonymkode: 72337...457

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...