Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Iflg emojiene.com så betyr det, sitat: 

«

Klemte fingre

En emoji som representerer en håndbevegelse der alle fingrene holdes sammen med tommelen, med hånden i loddrett posisjon. Gesten er ment å representere den italienske håndbevegelsen ma che cuio. I Italia blir håndbevegelsen ofte brukt til å uttrykke frustrasjon eller være uenig med noe, for eksempel "Hva sier du?" eller "Hva vil du?". Håndbevegelsen forekommer imidlertid også i andre kulturer, f.eks. i israelsk kultur hvor det omtrent betyr ta det med ro eller vær tålmodig. Du kan klikke på den store emojien for å kopiere den.»

Anonymkode: dc9a5...0ee

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Iflg emojiene.com så betyr det, sitat: 

«

Klemte fingre

En emoji som representerer en håndbevegelse der alle fingrene holdes sammen med tommelen, med hånden i loddrett posisjon. Gesten er ment å representere den italienske håndbevegelsen ma che cuio. I Italia blir håndbevegelsen ofte brukt til å uttrykke frustrasjon eller være uenig med noe, for eksempel "Hva sier du?" eller "Hva vil du?". Håndbevegelsen forekommer imidlertid også i andre kulturer, f.eks. i israelsk kultur hvor det omtrent betyr ta det med ro eller vær tålmodig. Du kan klikke på den store emojien for å kopiere den.»

Anonymkode: dc9a5...0ee

Ja, jeg har googlet det :) Men ofte har jeg sett tegnet i forbindelse med at noen gjør noe imponerende, f.eks de som er sykt gode til å stå på brett. Så det er mest logisk at det også brukes for å uttrykke perfeksjon, men jeg er usikker. Ingenting i den teksten passer inn med når emojien har blitt brukt av det jeg har sett 😅

Anonymkode: 402e6...61b

Annonse

AnonymBruker
Warrior skrev (15 minutter siden):

Jeg har brukt den når jeg mener noe er perfekt. Trodde det betydde noe sånt.
Tenker bare ooops hvis det har en helt annen betydning enn det😂

Da er saken løst 😂 Og vi har samme oppfatning av tegnet.

https://www.ctvnews.ca/sci-tech/transgender-flag-chef-s-kiss-among-new-emojis-announced-1.4792407

"Making something delicious in the kitchen? Soon you can throw in a “pinched fingers” emoji, widely interpreted online as the “chef’s kiss” hand gesture."

Anonymkode: 402e6...61b

• Liker 1
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...