Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn fra før som er store i dag. Den ene ammet jeg kun, og den andre fikk kun mme fordi jeg hadde for lite melk og mistet melken etter noen uker uansett hva jeg gjorde. 

Nå lurer jeg på en kombinasjon av disse to på barn nummer tre så lenge jeg får melk denne gangen såklart. Jeg lurer på å amme på dagen og gi mme om natten, dette fordi jeg og barnet skal få best mulig søvn da mange mener at babyer opplever å sove bedre på mme. Har noen erfaringer med dette? 😊

Anonymkode: 005ee...e44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye lettere å amme om natten? Slippe å stå opp osv. Nattamming er vel viktig i starten og for å få opp produksjonen?

Min sover likt om hun får mme før leggetid eller ikke så 1 flaske på kveld ga ikke mettere baby som sov lengre her enn om jeg kun ammet, men hørt det funker for andre :) 

Anonymkode: 1b93f...32f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville helt klart gjort omvendt. Jeg fullammet til 3 mnd så måtte jeg gå over til delamming før det ble mme (og fast føde). Den hardeste tiden var da babyen sluttet å amme på natten men bare ville ha flaske. 

Når du ammer på natten utløser det noen hormoner som hjelper deg med å sovne igjen. Når du gir mme må du stå opp, gå ut av senga, inn på kjøkkenet og lage flaske osv. Kroppen våkner opp. 

Min baby sov verken bedre eller dårligere på mme enn på mm. Det er nok bare en myte tror jeg. 

Anonymkode: e51a4...668

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takker for tips dere, da gjør jeg det omvendt tenker jeg. Ammer natt og gir mme dag. Greit å legge en liten plan, så får man se om det funker 😊

Anonymkode: 005ee...e44

• 2 år senere...
Skrevet

Google dere opp!!!!! Er det så vanskelig??? DET ER 3 GANGER SÅ MYE MELATONIN I MELKA OM NATTEN ENN OM DAGEN!!!! IKKE GI FLASKE PÅ NATT!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sussih skrev (2 timer siden):

Google dere opp!!!!! Er det så vanskelig??? DET ER 3 GANGER SÅ MYE MELATONIN I MELKA OM NATTEN ENN OM DAGEN!!!! IKKE GI FLASKE PÅ NATT!

HVORFOR ROPER DU???  

Anonymkode: 95eea...cd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...