AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #21 Skrevet 27. mai 2022 Reis bort en helg. Appen "samboere" Anonymkode: 37ef3...966 1
I Grosny Skrevet 27. mai 2022 #22 Skrevet 27. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Barna er heldigvis godt opplært og gjør alt de får beskjed om og hjelper gjerne til. Men motivasjonen er ikke spesielt stor når pappa selv ligger på sofaen. De har begynt å kommentere at han ikke gjør noe. Har i det siste begynt å gi 11 åringen og pappaen oppgaver sammen - det fungerer godt. Anonymkode: 9da81...cc7 Ta videoopptak av far på sofaen. Når han sier du er lat, sett på videoen. Så forteller du pappa at du forstår hans latskap, hvile er nødvendig, og det gjelder alle. Endret 27. mai 2022 av I Grosny 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #23 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hans jobb gjør det ikke mulig å ta ut pappaperm, det kommer til å bli en dag her og en dag der fra minste er 2 år. Anonymkode: 9da81...cc7 Hvorfor godtar du det? Du får barn nummer fire med en mann som overhodet ikke bidrar med noe som helst, og i tillegg kaller deg lat? Han må ta perm, jeg skjønner ikke at det er noe alternativ å ikke gjøre det? Du må i hvertfall "ta ut ferie" i de ukene han har ferie i sommer. Han kan ta tre barn og underholde og gi dem ferie ( pluss mat og rene klær og rent hus) og vaske bil og gjøre alt, du får ta minsten og helst reise bort noen uker. Anonymkode: 931ad...294 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #24 Skrevet 27. mai 2022 Dævendøtte skrev (1 time siden): Mannen til TS kan vel ta det, han slipper jo unna med alt annet. Er ikke han sitt rot. Nei, det må hun ta selv. Anonymkode: 72eaa...ab1
NiceOrNothing Skrevet 27. mai 2022 #25 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke et innlegg hvor jeg vil bli oppfordret til å gå fra mannen men heller et innlegg for å få han til å forstå den enorme arbeidsmengden jeg står med. Han lurer nå på hvorfor jeg aldri har tid til å rydde eller vaske bilen og jeg prøver å forklare alt jeg har gjort og at jeg nå er sliten.. han mener jeg da må stå opp tidligere for å få tid til alt jeg må gjøre… Vi har 4 barn på 11,6,2 og en på et halvt år. Jeg tar absolutt alt inne i huset, som husvask, klesvask, måltider, opprydning, samtidig som jeg tar omtrent absolutt alt av oppfølging med barna. Han kjører på aktiviteter når han får beskjed om det. Skal han gjøre noe utendørs hvor han er veldig flink til å ta ansvar er jeg alltid med å hjelper til.. Han er veldig flink til å være sammen med barna når det kommer til å finne på ting og med lek men det er meg barna kommer til når de vil snakke, trenger hjelp til noe og vil ha trøst. Jeg ammer så vi er mye våkne om natta og når morgenen kommer så er jeg helt utslitt, da skal 4 barn gjøres klare for levering i barnehagen og på skole. Når jeg da kommer hjem har jeg ca 4 timer med minste og jeg får da gjort minimalt i huset siden jeg er så sliten. Jeg føler på mange måter at jeg virkelig ikke strekker til men energien er ikke der den burde være, barna får absolutt alt de trenger av omsorg, oppfølging og kjærlighet men jeg er utslitt, jeg begynner snart på jobb og klarer ikke se for meg hvordan hverdagen vil Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette, jeg er vel egentlig bare ute etter en bekreftelse på at jeg ikke er lat.. Anonymkode: 9da81...cc7 Du er ikke lat, du er litt utslitt bare❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #26 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke jeg som roter i bilen, det er like mye hans barn som mine som roter og møkker ned denne. Men det er visst mitt ansvar. Anonymkode: 9da81...cc7 Hvis du kjører bilen, er det ditt ansvar. Anonymkode: 72eaa...ab1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. mai 2022 #27 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke han sitt rot. Nei, det må hun ta selv. Anonymkode: 72eaa...ab1 Hun vasker klærne hans, passer på ungene hans, lager mat til han osv.. Da bør han klare å rydde i bilen av og til.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #28 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er ikke han sitt rot. Nei, det må hun ta selv. Anonymkode: 72eaa...ab1 Det er og hans rot i bilen. Men han krever at hun skal ta seg av barna deres, og gjøre alt av husarbeid. Da og ta hans rot. Ikke nok med det, så mener han at hun er lat når hun ikke vil ta bilen, med deres felles rot. Dette er en lat og egoistisk mann. Jeg gikk fra min etter vi fikk barn nummer 2, og for han og ha barna en helg, så er han så utslitt,selv om han ikke har gjort noe med de, og det ikke ser ut hjemme hos han. Anonymkode: 74353...79f 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #29 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du kjører bilen, er det ditt ansvar. Anonymkode: 72eaa...ab1 Stort sett jeg som kjører bilen det er snakk om nå, men det er visst like mye mitt ansvar i bilen hvor jeg er er passasjer. Fordi jeg er med.. når vi kommer hjem med full bil og 4 unger forsvinner han på do.. så hvem som bruker hva har ikke så mye å si her.. Anonymkode: 9da81...cc7
Festlig Skrevet 27. mai 2022 #30 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Stort sett jeg som kjører bilen det er snakk om nå, men det er visst like mye mitt ansvar i bilen hvor jeg er er passasjer. Fordi jeg er med.. når vi kommer hjem med full bil og 4 unger forsvinner han på do.. så hvem som bruker hva har ikke så mye å si her.. Anonymkode: 9da81...cc7 Men hvorfor setter du ikke mannen på plass? Er det noe du frykter? 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #31 Skrevet 27. mai 2022 Altså, den appen må lastes ned Om ungene kan notere hva de og gjør er det supert. Anonymkode: f6a79...fa4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #32 Skrevet 27. mai 2022 Han er en idiot. Du hadde klart deg bedre alene. Last ned samboerappen og vis han alt du gjør i løpet av en uke. Dersom han fortsetter hadde jeg sagt takk og farvel Anonymkode: c6fa2...61e 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #33 Skrevet 27. mai 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Den 11-åringen er nesten voksen og kan ta den bilvasken og mange av dine oppgaver. Men for at han skal virke må dere trolig putte på noen lommepenger. barna bør gradvis få flere og flere oppgaver ettersom de vokser til. 6-åringen er stor nok til en god del vasking og støvsuging også. Barna trenger å involveres og føle seg viktige og nyttige. Jeg vet det er vanskelig, fordi det er lettere å gjøre ting selv enn å lære opp barn, men ta den opplæringsjobben. det betaler seg på sikt. Hvorfor skal 11 åringen gjøre det faren ikke gidder? Anonymkode: ce168...76e 5
AnnePåLande Skrevet 27. mai 2022 #34 Skrevet 27. mai 2022 Mannen din oppfører seg som et barn i verste trassalder. Du må derfor tilpasse måten du kommuniserer på og ikke snakke til mannen som en voksen og oppegående person. Tital ham etter hans kognitive alder og ta det der etter. Du trenge ikke flere barn da du allerede har 4 barn. Jeg hadde aldri akseptert slik oppførsel og stilt mannbabyen et ultimatum! 3
AnnePåLande Skrevet 27. mai 2022 #35 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Altså, den appen må lastes ned Om ungene kan notere hva de og gjør er det supert. Anonymkode: f6a79...fa4 Mannen høres ikke frisk ut. Er han mentalt oppegående? 3
I Grosny Skrevet 27. mai 2022 #36 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvorfor skal 11 åringen gjøre det faren ikke gidder? Anonymkode: ce168...76e For å bli flink til mestre disse tingene, for å vise at han får ting gjort, fordi han får mer lommepenger, fordi far trenger å hvile...
I Grosny Skrevet 27. mai 2022 #37 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stort sett jeg som kjører bilen det er snakk om nå, men det er visst like mye mitt ansvar i bilen hvor jeg er er passasjer. Fordi jeg er med.. når vi kommer hjem med full bil og 4 unger forsvinner han på do.. så hvem som bruker hva har ikke så mye å si her.. Anonymkode: 9da81...cc7 Det kunne ha vært meg, bedre å forsvinne fort på do enn å tisse i buksa.
Bacteria Skrevet 27. mai 2022 #38 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange som dessverre ikke evner å se hva som faktisk blir gjort. Mye lettere å legge merke til hva som ikke blir gjort. Anonymkode: f0e0a...5dd Sant. Husarbeid har også det kjennetegnet at det først vises når det ikke blir gjort. Hvorfor er mannen til ts så opptatt av bilen? Ser han ikke at ts gjør alt mulig annet av husarbeid og oppfølging av fire barn? Kanskje det er nettopp det han gjør, og projiserer sin egen dårlige samvittighet over på ts. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #39 Skrevet 27. mai 2022 I Grosny skrev (4 timer siden): Det kunne ha vært meg, bedre å forsvinne fort på do enn å tisse i buksa. Ja det er helt greit å gå på do, men ikke gjemme seg der inne på TikTok til alt er gjort slik som han pleier å gjøre. Anonymkode: 9da81...cc7 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #40 Skrevet 2. juni 2022 Jeg må faktisk si meg noe enig i uttalelsen over her - var det for lite å gjøre med tre barn? Min søster har 3 barn. Hun var dødssliten når hun hadde ett barn. Gift med en udugelig mann med skikkelig gubbeholdninger. Hva var problemet - jo, de kommuniserer ikke nok til å i det heletatt fordele arbeidsoppgaver. Hun hadde ikke guts nok til å stille krav til mannen sin, selv om han til enhver tid stilte krav til henne. Resten av familien måtte stille opp fordi mannen hennes ikke orket. Og hva gjorde de da? Jo, de smelte på og fikk to barn til. Og nå syns hun mer synd på seg selv enn noen gang. Jeg har sluttet å besøke de. Jeg sier ikke at du er lat. Jeg har full forståelse for at det er mye jobb med barn. Såklart er det mye jobb med 4 barn. Jeg er frivillig barnløs, og kunne ikke tenke meg å bruke tiden min på noe som har med barn å gjøre. Jeg blir ofte forsøkt "avvæpnet" med "du har ikke barn, og vet ikke hvordan det er". Men jeg er ikke lam i bakhodet. Jeg er heller ikke blind, eller døv. Man er ikke inhabil selv om man ikke selv har barn, man er objektiv. Step up og ta ansvar for eget liv. Enten finn deg i situasjonen du har stilt deg i, still krav til gubben din til du selv er fornøyd, eller hiv han på dør. Tenk også på barna som blir vitne til at det er greit fra pappa sin side å behandle mamma på denne måten. Lykke til! Anonymkode: 76306...912 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå