AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Dette er ikke et innlegg hvor jeg vil bli oppfordret til å gå fra mannen men heller et innlegg for å få han til å forstå den enorme arbeidsmengden jeg står med. Han lurer nå på hvorfor jeg aldri har tid til å rydde eller vaske bilen og jeg prøver å forklare alt jeg har gjort og at jeg nå er sliten.. han mener jeg da må stå opp tidligere for å få tid til alt jeg må gjøre… Vi har 4 barn på 11,6,2 og en på et halvt år. Jeg tar absolutt alt inne i huset, som husvask, klesvask, måltider, opprydning, samtidig som jeg tar omtrent absolutt alt av oppfølging med barna. Han kjører på aktiviteter når han får beskjed om det. Skal han gjøre noe utendørs hvor han er veldig flink til å ta ansvar er jeg alltid med å hjelper til.. Han er veldig flink til å være sammen med barna når det kommer til å finne på ting og med lek men det er meg barna kommer til når de vil snakke, trenger hjelp til noe og vil ha trøst. Jeg ammer så vi er mye våkne om natta og når morgenen kommer så er jeg helt utslitt, da skal 4 barn gjøres klare for levering i barnehagen og på skole. Når jeg da kommer hjem har jeg ca 4 timer med minste og jeg får da gjort minimalt i huset siden jeg er så sliten. Jeg føler på mange måter at jeg virkelig ikke strekker til men energien er ikke der den burde være, barna får absolutt alt de trenger av omsorg, oppfølging og kjærlighet men jeg er utslitt, jeg begynner snart på jobb og klarer ikke se for meg hvordan hverdagen vil Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette, jeg er vel egentlig bare ute etter en bekreftelse på at jeg ikke er lat.. Anonymkode: 9da81...cc7 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Bytt jobber for en stund, i allefall så langt det lar seg gjøre, så får han kjent litt på hva det koster å gjøre alt det "usynlige" du faktisk gjør! Dette er typisk... mange menn ser ikke sånne ting. Anonymkode: 96f65...dba 12 2 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Ta med minstemann og reis bort en uke. Da tenker jeg pipa får en annen lyd.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Alle har tid til å rydde og vaske bilen. Er man en rotekopp, må man bare ta konsekvensene av det. Anonymkode: 72eaa...ab1 2
Festlig Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Skal ikke mannen snart ha pappaperm? Da må du forberede han på at dere da bytter jobb og plikter. Krev det samme av han som han gjør av deg. 9 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Ta med minstemann og reis bort en uke. Da tenker jeg pipa får en annen lyd. Denne mannen klarer seg nok alene. Anonymkode: 72eaa...ab1 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle har tid til å rydde og vaske bilen. Er man en rotekopp, må man bare ta konsekvensene av det. Anonymkode: 72eaa...ab1 Mannen til TS kan vel ta det, han slipper jo unna med alt annet.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Hadde dere for lite å gjøre med 3 barn fra før? Anonymkode: db55a...7ad 5 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne mannen klarer seg nok alene. Anonymkode: 72eaa...ab1 Det tror jeg TS gjør også. Noen ganger er det bedre å være alene enn å være sammen med en mann som ikke evner å se andres perspektiv.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde dere for lite å gjøre med 3 barn fra før? Anonymkode: db55a...7ad Nei, så hjelpsomt og nyttig. Stolt av deg selv? Anonymkode: 32c51...2b9 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle har tid til å rydde og vaske bilen. Er man en rotekopp, må man bare ta konsekvensene av det. Anonymkode: 72eaa...ab1 Det er ikke jeg som roter i bilen, det er like mye hans barn som mine som roter og møkker ned denne. Men det er visst mitt ansvar. Anonymkode: 9da81...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Festlig skrev (9 minutter siden): Skal ikke mannen snart ha pappaperm? Da må du forberede han på at dere da bytter jobb og plikter. Krev det samme av han som han gjør av deg. Hans jobb gjør det ikke mulig å ta ut pappaperm, det kommer til å bli en dag her og en dag der fra minste er 2 år. Anonymkode: 9da81...cc7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Last ned appen «samboer» Anonymkode: d044f...3b5 9 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Har dere alltid hatt den ordningen at du tar absolutt alt av husarbeidet? Eller er det "bare" nå når du er i permisjon? Anonymkode: e37e7...7f0 2 1
Festlig Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hans jobb gjør det ikke mulig å ta ut pappaperm, det kommer til å bli en dag her og en dag der fra minste er 2 år. Anonymkode: 9da81...cc7 Men da er det du som må mobilisere og gjøre deg mere verdifull og kreve mere likestilling i hjemmet. Jobber du eller er du mamma på fulltid? 1
I Grosny Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette er ikke et innlegg hvor jeg vil bli oppfordret til å gå fra mannen men heller et innlegg for å få han til å forstå den enorme arbeidsmengden jeg står med. Han lurer nå på hvorfor jeg aldri har tid til å rydde eller vaske bilen og jeg prøver å forklare alt jeg har gjort og at jeg nå er sliten.. han mener jeg da må stå opp tidligere for å få tid til alt jeg må gjøre… Vi har 4 barn på 11,6,2 og en på et halvt år. Jeg tar absolutt alt inne i huset, som husvask, klesvask, måltider, opprydning, samtidig som jeg tar omtrent absolutt alt av oppfølging med barna. Han kjører på aktiviteter når han får beskjed om det. Skal han gjøre noe utendørs hvor han er veldig flink til å ta ansvar er jeg alltid med å hjelper til.. Han er veldig flink til å være sammen med barna når det kommer til å finne på ting og med lek men det er meg barna kommer til når de vil snakke, trenger hjelp til noe og vil ha trøst. Jeg ammer så vi er mye våkne om natta og når morgenen kommer så er jeg helt utslitt, da skal 4 barn gjøres klare for levering i barnehagen og på skole. Når jeg da kommer hjem har jeg ca 4 timer med minste og jeg får da gjort minimalt i huset siden jeg er så sliten. Jeg føler på mange måter at jeg virkelig ikke strekker til men energien er ikke der den burde være, barna får absolutt alt de trenger av omsorg, oppfølging og kjærlighet men jeg er utslitt, jeg begynner snart på jobb og klarer ikke se for meg hvordan hverdagen vil Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette, jeg er vel egentlig bare ute etter en bekreftelse på at jeg ikke er lat.. Anonymkode: 9da81...cc7 Den 11-åringen er nesten voksen og kan ta den bilvasken og mange av dine oppgaver. Men for at han skal virke må dere trolig putte på noen lommepenger. barna bør gradvis få flere og flere oppgaver ettersom de vokser til. 6-åringen er stor nok til en god del vasking og støvsuging også. Barna trenger å involveres og føle seg viktige og nyttige. Jeg vet det er vanskelig, fordi det er lettere å gjøre ting selv enn å lære opp barn, men ta den opplæringsjobben. det betaler seg på sikt. Endret 27. mai 2022 av I Grosny 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #17 Skrevet 27. mai 2022 Mange som dessverre ikke evner å se hva som faktisk blir gjort. Mye lettere å legge merke til hva som ikke blir gjort. Anonymkode: f0e0a...5dd 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #18 Skrevet 27. mai 2022 Lett å tro ting ordner seg selv. Lett å klage på det man selv aldri gidder å delta på. Anonymkode: 00c2f...044 1
Frk Midnattsol Skrevet 27. mai 2022 #19 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Last ned appen «samboer» Anonymkode: d044f...3b5 Utrolig godt råd! Støtter denne 👍 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #20 Skrevet 27. mai 2022 I Grosny skrev (13 minutter siden): Den 11-åringen er nesten voksen og kan ta den bilvasken og mange av dine oppgaver. Men for at han skal virke må dere trolig putte på noen lommepenger. barna bør gradvis få flere og flere oppgaver ettersom de vokser til. 6-åringen er stor nok til en god del vasking og støvsuging også. Barna trenger å involveres og føle seg viktige og nyttige. Jeg vet det er vanskelig, fordi det er lettere å gjøre ting selv enn å lære opp barn, men ta den opplæringsjobben. det betaler seg på sikt. Barna er heldigvis godt opplært og gjør alt de får beskjed om og hjelper gjerne til. Men motivasjonen er ikke spesielt stor når pappa selv ligger på sofaen. De har begynt å kommentere at han ikke gjør noe. Har i det siste begynt å gi 11 åringen og pappaen oppgaver sammen - det fungerer godt. Anonymkode: 9da81...cc7 2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå