AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Er utslitt av småbarnslivet. Har ingen tid på kveldene lengre da barna legger deg sent grunnet trass og søvnproblemer. Vi prøver alt og ingenting fungerer. Er på jobb idag og merker at jeg har tåkesyn, hjertebank, munntørrhet og er generelt svimmel. Jeg har glemt hvilken dag det var idag når jeg snakket med kollega, og jeg har glemt navnet til flere ansatte jeg har jobbet med i flere år. Hjemme ser det ikke ut og jeg klarer ikke engang å handle inn riktig matvarer fordi jeg glemmer alt hele tiden. Samboer har det på lik måte sier han. Vi har ingen familie som kan hjelpe oss. Det startet med at hun på 3 år sleit med å sove, så begynte barn nummer to med akkurat det samme. Så våkner de hver natt og gråter rundt kl 03.00, og da skal de ligge opp i sengen til meg og far. Aldri får vi noe tid alene. Nå har jeg hyret barnevakt hver dag i en uke og bruker flere tusen fordi jeg klarer ikke og har ikke mer å gi. Jeg er også gravid (ikke planlagt), er redd jeg ikke klarer dette og at barnevernet blir koblet inn i bilde fordi jeg ikke er like flink og har like lang lunte som mange andre. I tillegg blir jeg irritert og sint over å aldri få fred! Jobbet turnus som sykepleier og har gått ned til 70%. Føler meg udugelig som ikke takler å jobbe bare 70% heller.. Jobber dag og kveld! Anonymkode: de60d...349
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Kjære deg. Føler veldig med deg ❤️ Jeg har to barn alene, hvor faren forlot meg da jeg var gravid med nr 2. Nr 1 var grei på søvn, men nr 2 hadde kolikk og stooore søvnproblemer. Vi snakker typ 6 timer i døgnet med søvn og ikke sammenhengende. Trodde jeg skulle bli gal! Var som deg at jeg glemte ting, svimmel osv. En dag kollapset jeg på trilletur med minste. Ble hentet i ambulanse. Men de konkluderte med at jeg svimet av pga overbelastning. Jeg ble enig med legen om å selv kontakte barnevernet for å få hjelp. Synes det var skummelt, de startet full undersøkelse 😔 Men de konkluderte med at jeg var en veldig bra mor til tross for søvnvanskene. Jeg fikk innvilget to helger i måneden med avlastning, i tillegg hjalp BV meg med å få på plass en privat avtale med familie som hjelper mer ved behov. Det yngste barnet har også fått en type sovemedisin som etterhvert har funket, og nå ett års tid etter så har vi det alle så mye bedre 😊 Så jeg kan virkelig anbefale BV for å få hjelp til avlastning eller å finne andre gode løsninger. Ønsker dere alt godt ❤️ Anonymkode: 5e2e8...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Du må snakke med legen. Kan tenkes at du trenger sykemelding en periode for å unngå en fullstendig kollaps. Søvnmangel er ren tortur, og jeg tror at verken du eller dine pasienter ønsker en utmattet sykepleier på jobb! Anonymkode: 96915...802 1 2
Kaneel Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er utslitt av småbarnslivet. Har ingen tid på kveldene lengre da barna legger deg sent grunnet trass og søvnproblemer. Vi prøver alt og ingenting fungerer. Er på jobb idag og merker at jeg har tåkesyn, hjertebank, munntørrhet og er generelt svimmel. Jeg har glemt hvilken dag det var idag når jeg snakket med kollega, og jeg har glemt navnet til flere ansatte jeg har jobbet med i flere år. Hjemme ser det ikke ut og jeg klarer ikke engang å handle inn riktig matvarer fordi jeg glemmer alt hele tiden. Samboer har det på lik måte sier han. Vi har ingen familie som kan hjelpe oss. Det startet med at hun på 3 år sleit med å sove, så begynte barn nummer to med akkurat det samme. Så våkner de hver natt og gråter rundt kl 03.00, og da skal de ligge opp i sengen til meg og far. Aldri får vi noe tid alene. Nå har jeg hyret barnevakt hver dag i en uke og bruker flere tusen fordi jeg klarer ikke og har ikke mer å gi. Jeg er også gravid (ikke planlagt), er redd jeg ikke klarer dette og at barnevernet blir koblet inn i bilde fordi jeg ikke er like flink og har like lang lunte som mange andre. I tillegg blir jeg irritert og sint over å aldri få fred! Jobbet turnus som sykepleier og har gått ned til 70%. Føler meg udugelig som ikke takler å jobbe bare 70% heller.. Jobber dag og kveld! Anonymkode: de60d...349 Sykmeld deg 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Jeg var helt alene med kolikkbarn som senere ble "soveproblem" barn. Han våknet 10-15 ganger pr natt. Jeg fikk avlastningshjem via bv og skaffet meg også barnevakt som passet han noen timer innimellom. Anonymkode: b5cf7...fef
Mooza Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Det er en periode. De vil jo sove til slutt. Nå er du i tillegg gravid, du trenger søvn, og du trenger hvile mer enn ellers. Du skal jobbe til du er 70 år, og det er ingen her i samfunnet som tjener på at du sliter deg ut, minst av alt dine barn og deg selv. Så nå tar du en sykemelding,.. Skiftarbeid er dessuten veldig anstrengende når du er gravid. Det finnes land der gravide ikke jobber skift. Hvorfor skal du koble inn barnevern og fandens amanda når du er sliten og føler deg syk? Skal du ha mer problemer? Himmel og hav. Ta vare på deg selv! Hva er det slags samfunn vi har der gravide har dårlig samvittighet hvis de ikke springer maraton med to bitte små barn?? Nei kjære deg. Du har en jobb som alltid vil trenge deg. Du lever i et velferdssamfunn der du har rikelig tid med å betale tilbake i form av jobb. Du er på vei med nummer 3, og det vi trenger av deg er at du tar hånd om deg selv og familien nå. Alt annet kan faktisk vente. Hva er det med folk dessuten siden det er avlastningshjem og barnevern som er svaret heller enn at gravide får hvile ut når de kjenner at de svimler og ikke føler seg bra? Du greier dette fint hvis du bare får søvn og hvile. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå