Gå til innhold

Enkel brudekjole på budsjett


Rosa Dartle

Anbefalte innlegg

Jeg gifter meg i sommer og har ikke hatt tid til å ordne med brudekjole enda, og brått kjente jeg at jeg begynte å bli litt stressa. Vi har bryllup på budsjett, så jeg vil egentlig bruke minst mulig på kjole, men samtidig synes jeg en del av de rimeligere har litt simpelt stoff og fasong. Så tenker derfor å gå for en enklere hvit kjole eller kjøpe på Finn. Tenker at dersom jeg velger en som er enkel og ikke har slep eller mye intrikate detaljer kan jeg kanskje finne noe fint? Er det noen som har tips om merker jeg kan søke på? Har funnet en kjempefin fra ByMalina, men den var dessverre ikke å få tak i lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stilen jeg liker og fasongen jeg tror kan være flatterende for meg (denne hadde vært perfekt om det var en kjole):

https://www.bymalina.com/en/all-bridal-dresses/mila-body#
 

Og denne dersom den hadde mer inntilsittende ermer: https://www.bymalina.com/en/all-bridal-dresses/dalila-gown#

Jeg er høy og bredskuldret med smal midje, så jeg må ha noe som ikke er for tilkneppet dersom jeg ikke skal se ut som en matrone, og litt innsvinget i livet så jeg ikke ser så stor ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "budsjett" i denne sammenhengen?

Har du tatt en titt på ASOS?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariama

Anbefaler å følge med på både Finn som du nevner, og i tillegg Tise. Legg et autosøk på hvite kjoler i din størrelse, evt også skjørt om to-delt er aktuelt. Du risikerer å gå glipp av drømmekjolen om du skal snevre inn på merke, tror jeg. 
 

Ellers kan du jo lete gjennom Zalando og Boost om du ikke alt har gjort det. Syns ofte jeg ser selskapskjoler som er fine nok til å være brudekjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (2 timer siden):

Hva er "budsjett" i denne sammenhengen?

Har du tatt en titt på ASOS?

 

mariama skrev (2 timer siden):

Anbefaler å følge med på både Finn som du nevner, og i tillegg Tise. Legg et autosøk på hvite kjoler i din størrelse, evt også skjørt om to-delt er aktuelt. Du risikerer å gå glipp av drømmekjolen om du skal snevre inn på merke, tror jeg. 
 

Ellers kan du jo lete gjennom Zalando og Boost om du ikke alt har gjort det. Syns ofte jeg ser selskapskjoler som er fine nok til å være brudekjole. 

Tja, jeg kan forsåvidt bruke så mye jeg vil og handle meg en kjole til 30.000, men har ikke lyst til det, vil bare at den skal koste minst mulig. Så helst 200 kr, men også 10.000 om det er nødvendig..

Har sjekket ASOS og Zalando, men er litt det jeg mener med at jeg synes snitt og stoffer er i en del dårligere kvalitet. Derfor jeg tenkte at om jeg så på kjoleprodusenter som selger enkle brudekjoler, så er det kanskje en bedre idé. Og helst brukt hvis jeg får det til med min kropp som ikke er helt A4. Skal sjekke Tise også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til Finn, Tise, ASOS og Zalando..... har du sjekket ut Coast? Eller Monsoon? :) 

Anonymkode: 75d61...32b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sjekket ut Finn, og da «vanlige» hvite kjoler fra kjente merker. 
 

Denne er kanskje for «casual» for deg siden den er kort, men det er en eksempel på en hvit kjole som ikke er listet som brudekjole:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=186505709

Anonymkode: a0a5b...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk merket som heter Needle & Thread hos Zalando. 

Anonymkode: 07b54...739

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min kjole på finn..

Anonymkode: feb36...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia palermo giftet seg i en enkel tynn cashmere-genser og blondeskjørt. Jeg synes hun er helt nydelig, og dette kan kopieres for en billig penge også.

image.thumb.png.34c44c118868dfeee92f6d270a87727e.png

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke ut hvite skjørt og topper også. Så kan du mikse fasong på skjørt og overdel. Du kan også kjøpe en billig kjole og gå til skredder for å fikse litt på den. Feks sy på ermer, blonder, stener/belte osv. 

Sjekk også bruktbutikker, fretex ol. Du kan være heldig å finne noe. 

 

Anonymkode: 2f78a...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ganske mye aktuelt på finn, i det laveste prisklassene (jeg ville ikke bruke mer enn 2-3000 Max). Jeg begynte å kikke to måneder før bryllupet og fant kjolen jeg kjøpte i løpet av en uke. Prøvde vel 3 andre samme uke. Lurt å dra å prøve litt forskjellig , så finner man lettere ut hva som funker og ei :)

Ellers hadde jeg også bestilt en brudekjole på H&M som jeg hadde som back up, men den kunne jeg bare returnere :).

Anonymkode: ab50c...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styr unna Leila hafzi sine ihvertfall. Ikke god kvalitet

Anonymkode: e7e99...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøp den bodyen du syns er perfekt og finn et brudeskjørt på Finn? 

Anonymkode: d3a11...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bubbleroom har noen brudekjoler, da koster det ikke stort. 

Anonymkode: bd742...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...