Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #21 Skrevet 13. november 2005 monja hvor bor du? med full dekning mener jeg???
monja Skrevet 13. november 2005 #22 Skrevet 13. november 2005 I en relativt middels stor kommune i Nord Trøndelag. Faktisk var det en artikkel i lokalavisa i høst der de fortalte at det var ledige plasser i barnehagene. Faktisk en 20 - 30 stykker. Et luksusproblem i dagens Norge.
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #23 Skrevet 13. november 2005 (endret) Helt idiotisk å "angripe" andre folk fordi de kanskje tenker å plassere barnet sitt i barnehage tidligere enn det som er normalt.... Til trådstarter: Her jeg bor tar de sjeldent inn barn i barnehage før de er 10 mnd. Så jeg tror nok dere bør satse på dagmamma. Tror kanskje det også er best for et barn på denne alderen, siden det som oftes er færre barn pr. voksen hos en dagmamma. I barnehagentil datteren vår(fra 10 mnd - 3 års avdeling) er det kun 4 voksne på 12 barn, vet ikke om det hadde gått om der var spedbarn. *ser jeg hadde skrevet feil, det er 4 voksne på 12 barn, ikke 14* Endret 14. november 2005 av Niko
monja Skrevet 13. november 2005 #24 Skrevet 13. november 2005 I vår barnehage er det 2 barn pr voksen på 0 - 2 års avdelinga, og på de større avdelingene - 3 år og oppover til 6 år er det 6 barn pr voksen. Er ikke kravet 1 voksen pr 3 barn på 0 - 2 år? Syntes styreren i barnehagen vår sa det.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #25 Skrevet 13. november 2005 Jeg skal ikke blande meg inn så mye, men hvorfor er nødvendigvis dagmamma "bedre enn" barnehage når babyen er så liten? Det blir jo nevnt her hvor mange voksne det er pr barn - hos en dagmamma er det ikke nødvendigvis færre barn pr voksen. Dessuten har man jo oftere en garanti for faglig kvalitet i en barnehage. Det finnes jo goså relativt små og rolige barnehager rundt omkring vil jeg tro... Generelt vil vel de fleste være hjemme med babyen sin lengre enn tre fire måneder, men man bør ha forståelse for at ikke alle kan eller bør det.
Elle Melle Skrevet 13. november 2005 #26 Skrevet 13. november 2005 Hvis man er ferdig med studier men ennå ikke har fått jobb (men barn i stedet), har man ingen rettigheter i det hele tatt. Hadde ikke jeg hatt en far til barnet mitt som betaler alle regninger, måtte jeg pent jobbet da de 34 000 jeg fikk i engangsstønad var oppbrukt. Så ikke si at alle har krav på ti måneder, hos oss har verken far eller jeg krav på en dag...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå