Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 Hvor tidlig kan man få barnehageplass? Vet at noen har en grense på 8 mnd, men finnes det noen som tar inn barn fra 3-4mnd alder?
Gjest Qlio Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 Det tror jeg ikke. Da er nok dagmamma eneste alternativ.
Gjest HB Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 På oversikten over barnehager i vår kommune sto det 0-6 år på noen og 1-6 år på andre. Så det skal jo tyde på at de i prinsippet tar inn nyfødte. Men om det er en usagt nedre grense likevel vet jeg ikke. Hilsen Lille meg
Gjest Turi Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Det er ingen regler som hindrer det, men jeg antar de fleste barnehager vil takke nei til så små barn. De har helt andre krav til hverdagen enn større barn, og trenger annen omsorg. Mulig dette kan gjøres i kommuner med full barnehagedekning etterhvert, men da etterspørselen sannsynligvis er liten tror jeg neppe det. Vi har tatt inn barn fra 10 måneder og oppover (tildeling skjer gjerne når barnet er 3-4 måneder, men med oppstart fra ca. 10) og kunne kanskje gått ned mot 8-9 måneder men ikke under. For så små barn er nok dagmamma en riktigere løsning. De krever en-til-en kontakt.
Gjest lilletroll Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 Nei det håper jeg da inderlig ikke. ← Signerer!!
ceca Skrevet 10. november 2005 #7 Skrevet 10. november 2005 barneagen her har tatt inn et barn på 3-4 mnd, Ikke full dag, men fra 9-14. 5dager pr.uke. Moren er student, og bruker denne tiden til å lese. Moren har to større barn, som hun også har plassert her og der fra de var små. klem ceca
Gjest lilletroll Skrevet 10. november 2005 #8 Skrevet 10. november 2005 barneagen her har tatt inn et barn på 3-4 mnd, Ikke full dag, men fra 9-14. 5dager pr.uke. Moren er student, og bruker denne tiden til å lese. Moren har to større barn, som hun også har plassert her og der fra de var små. klem ceca ← Beklager altså, men da ville jeg heller brukt tiden etter leggetid for barna + når minsten sover på dagen til å lese. Ikke meningen å støte noen her, men her har jeg ganske sterke meninger!
ceca Skrevet 10. november 2005 #9 Skrevet 10. november 2005 Ja, jeg er helt enig med deg. og jeg synes det er rart at barnehagen tok inn en så liten unge. De feste andre foreldre reagerte. Hun kunne også tatt seg et år fri fra studiene. klem ceca
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #10 Skrevet 10. november 2005 Jeg synes også det er for tidlig å sende barn i barnehagen når de bare er noen måneder gamle. Jeg tror at for de fleste barn vil dagmamma være det beste alternativet til de er 1,5-2 år, og begynner å bli mer aktive og mer nysgjerrige på verden rundt seg. I vårt tilfelle var jenta vår hjemme med meg til hun var ett og et halvt år, da merket jeg at hun kjedet seg sammen med bare meg og ønsket seg mer kontakt med andre, særlig andre barn. Hun var så klar for å begynne i barnehagen at da vi var innom der for å underskrive kontrakten, løp hun fra meg og ut til de andre barna for å leke De første par dagene var jeg med henne i barnehagen, men jeg merket allerede andre dagen at hun ikke brydde seg om jeg var der eller ikke, så overgangen gikk utrolig fint, og jeg er sikker på at en del av grunnen til det, er at det var den rette tiden for henne å begynne i barnehagen, at hun ikke begynte for tidlig eller for sent.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #11 Skrevet 10. november 2005 Hvorfor vil du ha barnehage så tidlig? Hva i all verden er vitsen, man har da rett til å være hjemme ti måneder?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #12 Skrevet 10. november 2005 Beklager altså, men da ville jeg heller brukt tiden etter leggetid for barna + når minsten sover på dagen til å lese. Ikke meningen å støte noen her, men her har jeg ganske sterke meninger! ← Barnet har sikkert ikke vondt av å være i barnehage, og foreldrene vil sikkert barnets beste. Husk at i store deler av verden får de ikke mer enn tre mnd fødselspermisjon. Vi må ikke bli så innmari fordømmende mot folk som tar andre valg enn det du selv gjør.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. november 2005 #13 Skrevet 10. november 2005 Hvorfor vil du ha barnehage så tidlig? Hva i all verden er vitsen, man har da rett til å være hjemme ti måneder? ← om man driver egen bedrift har man noen ganger ikke råd til det. har en bekjent som kun var hjemme i de seks ukene man "må", etter det måtte hun jobbe. ikke fulle dager, og ikke hele dagen, men jobbe måtte hun. og har man da ingen far med i bildet som kan ta seg av barnet, hva gjør man da?
Pasha Skrevet 11. november 2005 #14 Skrevet 11. november 2005 tar med seg barnet på jobb. Foreldrene til ei bekjent av meg har eget firma og dette var ganske i oppstartsfasen da hun og søstra var små (1 års forskjell på de to) og mens de var helt små..så var de med foreldrene på kontoret. Dette gikk helt fint etter hva jeg har forstått. Da de ble litt eldere ble de passet av besteforeldrene og var i barnehage
Gjest Gjesta Skrevet 12. november 2005 #15 Skrevet 12. november 2005 Vi tok en gang inn en baby på seks måneder i barnehagen vår. Vi gjør det ALDRI igjen.
Gjest Fruktfat Skrevet 12. november 2005 #16 Skrevet 12. november 2005 tar med seg barnet på jobb. Foreldrene til ei bekjent av meg har eget firma og dette var ganske i oppstartsfasen da hun og søstra var små (1 års forskjell på de to) og mens de var helt små..så var de med foreldrene på kontoret. Dette gikk helt fint etter hva jeg har forstått. Da de ble litt eldere ble de passet av besteforeldrene og var i barnehage ← nå er det ikke alle som jobber på kontor, men har en mer fysisk jobb...
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #17 Skrevet 12. november 2005 Hvor tidlig kan man få barnehageplass? Vet at noen har en grense på 8 mnd, men finnes det noen som tar inn barn fra 3-4mnd alder? ← Ja det er det helt sikkert. Noen barnehager har egne små barnsavdelinger 0-2 år, så forhør deg litt etter dette.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. november 2005 #18 Skrevet 12. november 2005 Takk for svar alle sammen. Forstår at enkelte reagerer på at det er litt tidlig, og jeg spør fordi jeg har lyst på barn om ikke alt for lenge, men vi har antagelig ikke mulighet til å være hjemme med barnet lengre enn det. Nå tenker jeg ikke på en fulltidsplass, men noen timer et par-tre dager i uka. Så kanskje det beste ville vært dagmamma de første månedene.
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2005 #19 Skrevet 13. november 2005 Tror du skal slite VELDIG med å finne en vanlig barnehage som tar inn fire måneders gamle babyer.
monja Skrevet 13. november 2005 #20 Skrevet 13. november 2005 Her i byen er det full barnehagedekning, og det er faktisk bare tre barnehager som har barn fra 1 år og oppover. Resten tar inn barn fra 0 år. De aller fleste vi forhørte oss med i forbindelse med opptaket i mars ville ha Torstein der fra mai. Da hadde han vært litt eldre da - 8 mnd, men i barnehagen vi har han i nå er den minste bare 10 mnd nå. Han har vært i barnehagen fra han var 4 mnd. Mamma'n hans er bare 17 år og går på skole så hun er nødt til å ha barnehageplass. Ingen andre foreldre har reagert på dette. Selv begynte Torstein i barnehagen da han var 11 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå