AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Hei! Har en 11 uker gammel valp som sluuuker griseører! Tygger i alt og eneste som ser ut til å tilfredsstille han er griseører.. prøvd tyggebein, biteleker osv men ingenting annet enn møbler og ører er å bli fristet av… så spørsmålet mitt er om han kan få mer enn ett griseøre om dagen? Er en golden retriever valp.. Eller om det er andre tiltak som kan lindre mot kløe i tennnene😇 takk for alle svar! Anonymkode: 8838a...0a9
Tabris Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Hva med okseøre? De tar som regel lenger tid enn griseører. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Griseører er veldig fett/mettende og kan gi diare og plager fra mage/tarmsystemet. Gi heller tørket okseører, hudruller (retriever roll), evt med noe kjøtt surret rundt. Fryst vom i kong er også fint til valp (rosa eller blå kong). Anonymkode: 08ea7...8bb
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Økseører, som andre har nevnt, er bedre 🙂 Anonymkode: dd7ca...fc6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Du kan se om han gidder å tygge på en frossen klut, det kan lindre litt for kløen. Hvis ikke hadde jeg fryst vann med litt leverpostei i store former som valpen kunne tygd på. Det kan også hjelpe fordi det er kaldt. Anonymkode: e5e95...ee4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Kaninhud er fint å gnage på. Anonymkode: f093f...cd3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Golden retrievere er etter min erfaring de mest gnagete av alle, de fire vi hadde gnagde på armlenene på sofaer, bordbein, spiste opp haugevis av mine og brødrene mines lange Champion- sokker, som kom ut bak noen dager etter mens hunden dro seg frem sittende for å få de ut. De var jo sikkert 40-50 cm lange. Du kunne se dem superfornøyd med fangsten av en sokk, glefs, glefs, svelget. Borte. Tok sekunder. Til og med om de var dobbelt opp som vi brukte ofte den gang. Gikk rett ned. Kom ut tre-fire dager etter i andre enden. De gnagde og spiste på alt. Hørte rare lyder fra kjøkkenet, da var det bordbenet som ble tygd på. Raserte en dunjakke, gnagde i stykker en sakkosekk. Sovepose. Noen puffer. Men når de blir voksne blir de liksom verdens snilleste. Jeg føler de bare er ganske umulige en periode nesten uansett hva man gjør. Anonymkode: 4c9c7...607
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan se om han gidder å tygge på en frossen klut, det kan lindre litt for kløen. Hvis ikke hadde jeg fryst vann med litt leverpostei i store former som valpen kunne tygd på. Det kan også hjelpe fordi det er kaldt. Anonymkode: e5e95...ee4 Ikke gjør dette i tilfelle han sluker kloten! Anonymkode: 72213...1e3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Golden retrievere er etter min erfaring de mest gnagete av alle, de fire vi hadde gnagde på armlenene på sofaer, bordbein, spiste opp haugevis av mine og brødrene mines lange Champion- sokker, som kom ut bak noen dager etter mens hunden dro seg frem sittende for å få de ut. De var jo sikkert 40-50 cm lange. Du kunne se dem superfornøyd med fangsten av en sokk, glefs, glefs, svelget. Borte. Tok sekunder. Til og med om de var dobbelt opp som vi brukte ofte den gang. Gikk rett ned. Kom ut tre-fire dager etter i andre enden. De gnagde og spiste på alt. Hørte rare lyder fra kjøkkenet, da var det bordbenet som ble tygd på. Raserte en dunjakke, gnagde i stykker en sakkosekk. Sovepose. Noen puffer. Men når de blir voksne blir de liksom verdens snilleste. Jeg føler de bare er ganske umulige en periode nesten uansett hva man gjør. Anonymkode: 4c9c7...607 Mens min kun tygde i stykker en sykkelhjelm, en sandal og gnagde litt på noen lister (på steder ingen ser uansett)😅 Anonymkode: e5e95...ee4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke gjør dette i tilfelle han sluker kloten! Anonymkode: 72213...1e3 Det må jo være under oppsyn selvfølgelig, det kan gå hull på leker osv også. Man må bare følge med hele tiden uansett. Anonymkode: e5e95...ee4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 12.33): Mens min kun tygde i stykker en sykkelhjelm, en sandal og gnagde litt på noen lister (på steder ingen ser uansett)😅 Anonymkode: e5e95...ee4 😂 Hørtes billigere ut ja. Jo, jeg tror det forsvant et par slippers med han ene hos oss også. Og joggesko. Anonymkode: 4c9c7...607
Alt blir ok Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 17.41): Hei! Har en 11 uker gammel valp som sluuuker griseører! Tygger i alt og eneste som ser ut til å tilfredsstille han er griseører.. prøvd tyggebein, biteleker osv men ingenting annet enn møbler og ører er å bli fristet av… så spørsmålet mitt er om han kan få mer enn ett griseøre om dagen? Er en golden retriever valp.. Eller om det er andre tiltak som kan lindre mot kløe i tennnene😇 takk for alle svar! Anonymkode: 8838a...0a9 Jeg har en Flat coated retriever som elsker ører. Griseører slukes på «to sekunder». Jeg gir nå bare økseører, og som ettåring bruker han ganske lang tid på dem. Bare pass på å kjøpe okseøre med muskel. Det lukter ganske mye, men hunden elsker det..
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Skrevet 28. mai 2022 Alt blir ok skrev (1 time siden): Jeg har en Flat coated retriever som elsker ører. Griseører slukes på «to sekunder». Jeg gir nå bare økseører, og som ettåring bruker han ganske lang tid på dem. Bare pass på å kjøpe okseøre med muskel. Det lukter ganske mye, men hunden elsker det.. Kjenner til den 🤢 Anonymkode: f39a0...772
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå