Gå til innhold

Rimelig telt for nybegynnere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har blitt litt interessert i å telte, men før jeg kjøper fancy telt til 12 000 kroner så har jeg lyst til å teste dette litt. Vi er to voksne og en hund. Kan noen anbefale et telt dere er fornøyd med til en grei pris? Skal bare brukes på sommerstid, og vi ser vel for oss tremannstelt. Vekt er ikke så nøye.

Anonymkode: b0eb6...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har et telt fra biltema i mange år, funker helt fint ennå. Er vel ca 10 år nå og funker helt fint ennå, veier jo mer enn de «proffe» teltene, men et veldig fint starttelt. 

Anonymkode: 61023...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har samme erfaring som AB over - har eit telt frå Obs eller Clas Ohlsson (hugsar ikkje heilt) som eg er kjempenøgd med! Kosta typ 400 kroner. Det held fint på ukestur med masse regn. Dei dyrare telta er dyre pga. størrelse og vekt, men viss du ikkje skal bere så langt, funkar billigtelt fint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan har dere tenkt å telte; i skogen eller campingplass? 
Vi har flere forskjellige telt, til hvert sitt bruk 😆 Telter vi i skogen har vi et fra Urberg kjøpt på Fjellsport til en veldig god pris (ofte gode tilbud!). Det er et tremanns kuppeltelt. Jeg HATER nemlig tunneltelt 😉 

Skal vi telte over lengre tid på campingplass har vi telt med ståhøyde. Coop obs bruker gjerne å ha tilbud på sånne telt. Coleman har vel også billige store telt. 

Anonymkode: 6d7cb...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med en lavvo? Xxl har rimelig fra Helsport

Anonymkode: 185f5...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Optic Vue er et ok telt, vi har 3-manns til 2 personer, da får vi også plass til sekkene under ytterteltet. To innganger og veldig raskt å slå opp. 

optic vue 3,5

Solid telt for pengene, vi har testet det i øsregn hele natta, var helt tett. Vi har brukt det i 6 år nå, og teltet er like fint. 

Anonymkode: f41f3...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 22.36):

Hvordan har dere tenkt å telte; i skogen eller campingplass? 
Vi har flere forskjellige telt, til hvert sitt bruk 😆 Telter vi i skogen har vi et fra Urberg kjøpt på Fjellsport til en veldig god pris (ofte gode tilbud!). Det er et tremanns kuppeltelt. Jeg HATER nemlig tunneltelt 😉 

Skal vi telte over lengre tid på campingplass har vi telt med ståhøyde. Coop obs bruker gjerne å ha tilbud på sånne telt. Coleman har vel også billige store telt. 

Anonymkode: 6d7cb...d79

Dette er veldig viktig! 

Jeg har et lite, dyrt og lett telt for to personer, funker utmerket på gåturer hvor bærekomfort trumfer komfort når teltet er oppslått. (Det er litt som å i felleskap kle på seg teltet). Så har jeg et kjempestort telt med plass til oppblåsbar madrass og campingstoler i forteltet til de gangene jeg skal telte veldig nær bilen. Det er ingenting som er så surt som å krøke seg rundt i et lavt og trangt telt når bilen står rett utenfor teltet. 

Du får også leid telt, på f.eks finn.no. Greit om du bare vil teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et par ganger bare brukt presenning fra garasjen og tynt tau for å holde den oppe mellom to trær. Beskytter mot regn, men ikke like godt mot mygg og vind (men eget myggnett på hodet).

Anonymkode: 0c49b...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig ville jeg gått for dette:

https://www.magasinet.no/msr-elixir-3-telt-v2?gclid=Cj0KCQjw-daUBhCIARIsALbkjSbnkkL77VnL3wadtvf53J8DMa6bivHoQjlAUW7bKIszUP-KCNNBkv0aAuYxEALw_wcB

For min del er det viktig med lett vekt og god kvalitet, og jeg angrer på de to lavkvalitetsteltene jeg tidligere har kjøpt. Har hatt et par MSR-telt (veldig fornøyd med dem) som jeg har solgt etter et par sesonger, og da har jeg fått tilbake hele kjøpesummen (fordi jeg kjøpte dem da de var på tilbud). Men vi har jo alle forskjellige behov🙂

Anonymkode: 757ab...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan låne gratis fra bua, og hvis du liker det kan du kjøpe samme.

Anonymkode: 5cb23...f2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...