Gå til innhold

Familiedyr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei
Jeg har et spørsmål angående mine rettigheter. Jeg har en han katt, han bli savnet fra 13/5/22 og jeg har funnet han i 21/05/22 fra plakater som var henget opp i nærområdet, det var dyrenes hus som hentet ham, og jeg har tok kontakt med dyrenes hus samme dag, 21/05 men fikk ikke svar, og i dag jeg fått kontakta de, men de sier at de har kastrert han, mitt spørsmål : kunne de kastrere min katt uten min tillatelse ?

Anonymkode: c2797...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Ver glad noen tok ansvar og kastrerte dyret når du ikke var ansvarlig nok selv. Kanskje de pga det reddet 50 hjemløse katter.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Salibali skrev (2 minutter siden):

Tja. Ver glad noen tok ansvar og kastrerte dyret når du ikke var ansvarlig nok selv. Kanskje de pga det reddet 50 hjemløse katter.

Tenkte akuratt det samme haha 🙂

Anonymkode: 54bbf...7ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

eg har et spørsmål angående mine rettigheter. Jeg har en han katt, han bli savnet fra 13/5/22 og jeg har funnet han i 21/05/22 fra plakater som var henget opp i nærområdet, det var dyrenes hus som hentet ham, og jeg har tok kontakt med dyrenes hus samme dag, 21/05 men fikk ikke svar, og i dag jeg fått kontakta de, men de sier at de har kastrert han, mitt spørsmål : kunne de kastrere min katt uten min tillatelse ?

Nei det tror jeg ikke de kan. 

Vi hadde en del slike gale kattedamer her på stedet jeg bor. Det ble et veldig oppstyr siden de så "forlatte" katter overalt. De var jo på et mission, må du vite. Så folk var jo fly forbanna. Den ene katten haltet, noe eieren visste veldig godt om. De hadde vært hos dyrelegen osv. Men gale kattedamene så en katt som haltet og konkluderte med en gang om at denne katten måtte de ta hånd om. 

Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre med det? Du får politianmelde dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis katten din ikke er ID-merket kan du ikke en gang bevise at den er din, så da kan de gå ut fra at det er en hjemløs en. Vær glad du få han igjen, og har spart penger til kastrering. 

Anonymkode: 7d843...607

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare vær glad noen hadde vett til å kastrere, du… Alle katter som ikke er ren rase og går i seriøs avl MÅ kastreres, om vi skal klare å få ned antallet hjemløse katter og kattunger som avlives…

Anonymkode: 67224...844

• Liker 3
Skrevet

Hvis den ikke var chippet så kan de det. 

• Liker 3
Skrevet

Klart de kan. Uten id- merking kan de anta at det er en eierløs katt. Ukastrerte katter bør holdes inne/kattegård. 

• Liker 3
Skrevet

Au.!! Det hørtes vondt ut...

Skrevet

Ikke bare har de spart mange katter fra et hjemløst liv, men også spart kastrerte hun-og hankatter fra å få juling. En enkelt hankatt kan ødelegge harmonien i et "kastrert nabolag". 

Håper du må ta regninga for å få han tilbake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan takke deg selv som ikke har id merket han. De kan ikke kastrere en eid katt som ikke er deres men hvordan tenkte du at de skulle vite at det var din og ikke en hjemløs katt? For det har de lov til, kastrere hjemløse katter. 

Så katten så hjemløs ut(har du ikke tatt vare på han??) og du har ikke id chippet eller kastrert han?? Håper ikke de gir deg katten tilbake. 

Anonymkode: a30ac...b9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...