Gå til innhold

Haster! Kan man ta angrepille på full mage?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et dumt spm dette😩 men jeg og samboeren har hatt et uhell, og jeg må ta angrepille. (Går ikke på vanlig prevensjon). 
Greia er at jeg spiste meg stappmett en times tid før vi hadde sex, og er nå usikker på om pillen har samme effekt som om det var på tom mage?

Anonymkode: 9969f...9d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jada, den vil funke uavhengig av hvor mye du har spist osv. så lenge du tar den innen den tiden som står på pakken :)

Anonymkode: 160bc...07f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må lese hva om står i pakningsvedlegget. Om du må ta pillen på tom mage, vil det stå der.

Anonymkode: 76732...2e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

jada, den vil funke uavhengig av hvor mye du har spist osv. så lenge du tar den innen den tiden som står på pakken :)

Tusen takk for svar😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Går dette bra, så bør dere skaffe dere prevensjon før det blir enda flere bekymringer 

Anonymkode: 68ade...121

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Går dette bra, så bør dere skaffe dere prevensjon før det blir enda flere bekymringer 

Vi har vært sammen i 4 år, og har "hoppet" av i svingen. Jeg begynner faktisk å lure på om en av oss ikke kan få barn.

Jeg har ikke brukt p-piller på 10 år, fordi jeg blir nedstemt, deprimert og suicidal av de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vi har vært sammen i 4 år, og har "hoppet" av i svingen. Jeg begynner faktisk å lure på om en av oss ikke kan få barn.

Jeg har ikke brukt p-piller på 10 år, fordi jeg blir nedstemt, deprimert og suicidal av de. 

Hvorfor ikke i det minste bruke pessar og sæddrepende krem? Da har man litt større sikkerhet. 

Anonymkode: 82fe0...ea6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja sant, jeg takler ikke prevensjon selv, P-staven ødela kroppen min helt og P-piller har også gjort meg deprimert og ubalansert mentalt. det tar vel enda noen år før det blir trygt, men heldigvis begynner det å komme prevansjon for menn i pilleform også -det er jo teit at det bare er kvinner som må ta byrden (jada, jeg vet, kondom, men den er det mange som ikke liker, spesielt menn!)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med spiral da ? 

AnonymBruker
Skrevet

Husk at en angrepille kun forskyver eggløsningen, om du har eller hadde eggløsning i går så vil ingenting skje når du tar angrepillen. 

Om dere ikke bruker noen form for prevensjon så har dere vel en plan om du skulle bli gravid regner jeg med?

Anonymkode: 76910...8ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...