Gå til innhold

Hemoride eller burde jeg kontakte lege?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt kleint innlegg, beklager på forhånd :P

De siste 2 dagene har det gjort sykt vondt å gå på do, er som det svir og jeg klarer ikke liksom. Gjør dritvondt. Så i dag fikk jeg "akutt" følelse av at jeg måtte på do, men svei ekstremt på samme måte igjen, og henta en krakk til å ha beina på som hjalp litt. Merka at jeg ble helt "våt" og det var masse blod der, som rant nedover låret bak, og masse blod (friskt rødt) i doskåla. Ble ekstremt kvalm, hadde feber (veldig varm eller veldig kald om hverandre) og når jeg reiste meg opp senere for å vaske hendene så klarte jeg ikke å stå oppreist, var så kvalm og holdt på å svime av. Måtte bare gå å legge meg i sofaen og slappe av, jeg satt å ristet skikkelig. Er ikke redd for blod eller noe, så er ikke det. Men følte meg så sykt dårlig akkurat i det det skjedde, men har følt meg litt slapp de 2 siste dagene med vondt i magen, generell "rar" følelse i magen og diare. Føles som jeg skulle kaste opp også. Det har gått litt over nå men jeg føler meg veldig "sår" i rumpa og gruer meg skikkelig til å gå på do neste gang, men jeg er fortsatt kvalm og har vondt i magen.  

Tror dere dette bare er en hemoride som har sprukket eller noe annet? Jeg har aldri hatt det sånn før, så søkte litt opp og de fleste søkene tippet over på at det må være hemoride. Det forklarer likevel ikke hvorfor jeg har feber, er kvalm, holder på å besvime etc.. Noen som har noen tips? Føler meg så sår og det gjør så vondt å gå på do at jeg holder på å gråte, og jeg tåler ganske mye. Burde jeg kontakte lege eller bare la det gå over? 

Anonymkode: 5cae1...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å vite hva det kan være, men hvis du vet du har hemorider, så hadde jeg nok kanskje sett det an et par dager, for da kan det jo være som du sier, at kanskje en hemoroide sprakk? Jeg har en hemoroide selv som kommer og går litt, og iblant er den skikkelig øm, og da er det veldig vondt å gå på do. Når det går litt hull på den, så svir det i tillegg til ømheten. Og selv har jeg erfart at det bare ble bittelitt blod på papiret etter at den sprakk litt, men jeg tror det kan bli sånn som du beskriver også. Sykdomsfølelsen du kjente, vet jeg ikke hvor vanlig er, men kanskje det kan være kroppens reaksjon etter at du har slitt med å gå på do? Dette er bare spekulasjoner, for jeg kan jo ikke vite. Om der var en hemoroide som sprakk, så tror jeg det er ømt i et par dager, kanskje blør litt det neste døgnet når du går på do, men så skal det vel roe seg? Derfor tror jeg at jeg hadde sett det an et par dager. Kjenn på magefølelsen, og gå til legen dersom det ikke gir seg❤️

Anonymkode: 9177b...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater selv leger og bestilling av legetimer, og masse venting osv, slik det er i Norge.  Men jeg tror du bør kontakte lege. Hvis ikke vil du google på deg alle mulige typer angst. Jeg er ikke lege, men jeg tenker på magesår eller hemoroide. Det er alltid grei å få en avklaring. Få det overstått, snakk med legen.

Anonymkode: 68a1c...db6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hater selv leger og bestilling av legetimer, og masse venting osv, slik det er i Norge.  Men jeg tror du bør kontakte lege. Hvis ikke vil du google på deg alle mulige typer angst. Jeg er ikke lege, men jeg tenker på magesår eller hemoroide. Det er alltid grei å få en avklaring. Få det overstått, snakk med legen.

Anonymkode: 68a1c...db6

Magesår tror jeg er lite sannsynlig hvis blodet var friskt og rødt. Magesår gir heller ikke smerter når man går på do, men smerter i mellomgulvet. Om det ikke er hemoride, så kan det også være polypper i tarmen. Ts, jeg er enig med innlegget jeg siterer i forhold til å google på seg angst og redsel, så hvis du er typen som søker og leser på nett, og blir redd av det, så er det mye bedre å dra til legen, som mest sannsynlig kan berolige deg og hjelpe😊

Anonymkode: 9177b...5dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...