AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Fant på ordet nå for å beskrive et fenomen jeg har vært borti fra kvinner på Tinder noen ganger. Det dreier seg om å avvise uten å avvise, altså, hvis jeg spør om en jeg har møtt eller kanskje bare skrevet med vil være med ut eller gjøre noe en bestemt dag, sier hun at hun har planer eller av en eller annen grunn ikke kan, uten at hun anerkjenner at det var hyggelig å bli spurt eller foreslår en ny tid for å møtes. Om dette gjentar seg, er det jo åpenbart at det hele er dødfødt og hun egentlig ikke vil møtes, men hvorfor ikke bare si det i stedet? Flere som har opplevd dette eller bruker denne fremgangsmåten selv fordi de kvier seg for å avvise? Anonymkode: 78c5e...83e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Sånn er jo mange, de er vel bare uinteressert? Anonymkode: 2b80b...0b4 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Tørrghosting?? Trodde først det sto hosting Anonymkode: acdfa...0a1 10
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Tørrhoste er relativt vanlig, men kan også være en tic. Anonymkode: f0de7...b96 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tørrghosting?? Trodde først det sto hosting Anonymkode: acdfa...0a1 Da er vi to!🤣 Anonymkode: 02e86...78f 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da er vi to!🤣 Anonymkode: 02e86...78f Tydeligvis tre, minst. Klarer man ikke lenger beskrive ting med det norske språket? "Tørrghosting", som i tørr ghosting (eller noe), hva i alle dager er det for noe? 😪 Anonymkode: f0de7...b96 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fant på ordet nå for å beskrive et fenomen jeg har vært borti fra kvinner på Tinder noen ganger. Det dreier seg om å avvise uten å avvise, altså, hvis jeg spør om en jeg har møtt eller kanskje bare skrevet med vil være med ut eller gjøre noe en bestemt dag, sier hun at hun har planer eller av en eller annen grunn ikke kan, uten at hun anerkjenner at det var hyggelig å bli spurt eller foreslår en ny tid for å møtes. Om dette gjentar seg, er det jo åpenbart at det hele er dødfødt og hun egentlig ikke vil møtes, men hvorfor ikke bare si det i stedet? Flere som har opplevd dette eller bruker denne fremgangsmåten selv fordi de kvier seg for å avvise? Anonymkode: 78c5e...83e Jeg aner ikke. For min del bare ghoster jeg. Jeg verken trykker på meldingen eller svarer. Og så spør du Kanksje deg selv (og meg) hvorfor jeg ikke svarer «ikke interessert etc»? Fordi 100% av menn jeg har sagt «ikke interessert» til etter innledende samtaler har svart med «men jeg har fast jobb» eller «men jeg er en ålreit fyr» eller «men jeg føler ikke at jeg har fått en sjanse» eller «men jeg har egen bolig». Ok. Ikke interessert. Om du synes jeg skulle gitt deg en sjanse? Driter jeg i. Livet er urettferdig - kom over det. Jeg kan slutte å svare deg fordi jeg kjeder meg i øyeblikket, og det er null du kan gjøre med det. Men mange menn oppdras til å tro verden skylder dem en sjanse. Og det gjør dem både ufordragelige og uegnede som partner. Anonymkode: b2c7e...18a 12 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg aner ikke. For min del bare ghoster jeg. Jeg verken trykker på meldingen eller svarer. Takk for oppklaringen! Jeg antar at du egentlig mener du ignorerer. Anonymkode: f0de7...b96
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Tydeligvis tre, minst. Klarer man ikke lenger beskrive ting med det norske språket? "Tørrghosting", som i tørr ghosting (eller noe), hva i alle dager er det for noe? 😪 Anonymkode: f0de7...b96 Tror samtlige regelmessige lesere av dette subforumet vet hva «ghosting» betyr, men mulig du bare har sklidd in på et «bannanskæll». Uansett enig i at det er et teit uttrykk, men det er nå en gang godt etablert nettdatingsjargong, så da spinner jeg videre på det med god samvittighet. Hvis man vet hva det vil si å «hoste» noen, så burde det være enkelt å skjønne hva det vil si å «tørrghoste» noen (jf. trene og tørrtrene), i alle fall når jeg går til det skrittet å faktisk forklare hva det betyr. 27 minutter siden, AnonymBruker said: Tørrghosting?? Trodde først det sto hosting Anonymkode: acdfa...0a1 Haha, det tenkte jeg faktisk ikke på, men skjønner at det er lett for å lese feil. Anonymkode: 78c5e...83e 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 *ghoste, ikke hoste, altså. Anonymkode: 78c5e...83e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg aner ikke. For min del bare ghoster jeg. Jeg verken trykker på meldingen eller svarer. Og så spør du Kanksje deg selv (og meg) hvorfor jeg ikke svarer «ikke interessert etc»? Fordi 100% av menn jeg har sagt «ikke interessert» til etter innledende samtaler har svart med «men jeg har fast jobb» eller «men jeg er en ålreit fyr» eller «men jeg føler ikke at jeg har fått en sjanse» eller «men jeg har egen bolig». Ok. Ikke interessert. Om du synes jeg skulle gitt deg en sjanse? Driter jeg i. Livet er urettferdig - kom over det. Jeg kan slutte å svare deg fordi jeg kjeder meg i øyeblikket, og det er null du kan gjøre med det. Men mange menn oppdras til å tro verden skylder dem en sjanse. Og det gjør dem både ufordragelige og uegnede som partner. Anonymkode: b2c7e...18a Synes selvsagt ghosting er både feigt og uhøflig, men skjønner hvorfor folk gjør det. Har derimot litt vanskeligere med å forstå hvorfor folk tørrghoster. Anonymkode: 78c5e...83e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Fordi det er den enkleste måten. Å skrive ikke interessert, eller si at kjemien mangler, personligheten krasjer vil bare gi en hel masse mas. Her er NOEN eksempler på hva jeg har fått tilsendt når jeg avviser en mann: - Du har urealistiske høy krav! (Eneste kravet jeg har er en bra personlighet, våken hjerne og at jeg kjenner en liten gnist). - Men jeg eier ditten og datten, tjener bra og kan skjemme deg bort som en prinsesse. - Utstyret mitt er digert og jeg kan pule deg til du skriker. - Dickpics - Alle damer er like og gir ingen menn en sjanse om han ikke er superkjekk eller steinrik. Og sånn fortsetter det i all evighet. Og jeg snakker ikke om NOEN menn, jeg snakker om de aller aller fleste, og gjennom mange år. Anonymkode: ebc01...afc 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det er den enkleste måten. Å skrive ikke interessert, eller si at kjemien mangler, personligheten krasjer vil bare gi en hel masse mas. Her er NOEN eksempler på hva jeg har fått tilsendt når jeg avviser en mann: - Du har urealistiske høy krav! (Eneste kravet jeg har er en bra personlighet, våken hjerne og at jeg kjenner en liten gnist). - Men jeg eier ditten og datten, tjener bra og kan skjemme deg bort som en prinsesse. - Utstyret mitt er digert og jeg kan pule deg til du skriker. - Dickpics - Alle damer er like og gir ingen menn en sjanse om han ikke er superkjekk eller steinrik. Og sånn fortsetter det i all evighet. Og jeg snakker ikke om NOEN menn, jeg snakker om de aller aller fleste, og gjennom mange år. Anonymkode: ebc01...afc Men hvorfor ghoster du ikke bare? Det koster jo noe å svare på alle meldingene du får, selv om du ikke regelrett avviser. Anonymkode: 78c5e...83e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 Noe jeg har merket er ganske vanlig på Tinder er varianter av følgende scenario: Gutt: Har du lyst til å finne på noe i morgen / i overmorgen Jente: Jeg er ganske opptatt denne uken, men hadde vært superhyggelig å møttes i neste uke! Gutt: Ok, kan satse på x dag i neste uke kanskje? Jente: Jaaa, la oss gjøre det xxxxxx (det går noen dager - litt frem og tilbake meldinger) Gutt: Passer det å møtes kl X i morgen? Jente: Ååååå noe har dukket opp Kan vi møtes om noen dager i stedet? Gutt: Eeeeh OK hva med dag X Jente: Jaaaaa! xxxxxxx (det går et par dager til) Gutt: Så er du klar i morgen? Jente: Uff, det passer ikke helt. Beklager, jeg trenger litt tid for meg selv. Mye å gjøre på jobb for tiden. Beklager, du virker som en flott fyr! Anonymkode: 8e53d...9ec 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #15 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvorfor ghoster du ikke bare? Det koster jo noe å svare på alle meldingene du får, selv om du ikke regelrett avviser. Anonymkode: 78c5e...83e Fordi da får jeg nøyaktig de samme meldingene. Å la det renne ut i sanda, få mannen til å bli lei, er den enkleste løsningen uten å få all denne masinga etterpå. Anonymkode: ebc01...afc 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #16 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi da får jeg nøyaktig de samme meldingene. Å la det renne ut i sanda, få mannen til å bli lei, er den enkleste løsningen uten å få all denne masinga etterpå. Hva med å bare si "nei" med en gang? Som et oppegående, normalt menneske ville gjort? Anonymkode: 8e53d...9ec 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #17 Skrevet 25. mai 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Noe jeg har merket er ganske vanlig på Tinder er varianter av følgende scenario: Gutt: Har du lyst til å finne på noe i morgen / i overmorgen Jente: Jeg er ganske opptatt denne uken, men hadde vært superhyggelig å møttes i neste uke! Gutt: Ok, kan satse på x dag i neste uke kanskje? Jente: Jaaa, la oss gjøre det xxxxxx (det går noen dager - litt frem og tilbake meldinger) Gutt: Passer det å møtes kl X i morgen? Jente: Ååååå noe har dukket opp Kan vi møtes om noen dager i stedet? Gutt: Eeeeh OK hva med dag X Jente: Jaaaaa! xxxxxxx (det går et par dager til) Gutt: Så er du klar i morgen? Jente: Uff, det passer ikke helt. Beklager, jeg trenger litt tid for meg selv. Mye å gjøre på jobb for tiden. Beklager, du virker som en flott fyr! Anonymkode: 8e53d...9ec Ja, det der er jo en enda mer ubegripelig variant av tørrghosting, men som kanskje ofte skyldes at dama prøver å helgardere seg og «holde deg varm» i tilfelle den hun egentlig er mest gira på skulle avvise henne? Anonymkode: 78c5e...83e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #18 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva med å bare si "nei" med en gang? Som et oppegående, normalt menneske ville gjort? Anonymkode: 8e53d...9ec Kan du ikke lese det jeg har skrevet? Fordi menn ALDRI SLUTTER Å MASE når de får en direkte avvisning. Omtrent som disse gjentagende spørsmåla her..... Anonymkode: ebc01...afc 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #19 Skrevet 25. mai 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke lese det jeg har skrevet? Fordi menn ALDRI SLUTTER Å MASE når de får en direkte avvisning. Omtrent som disse gjentagende spørsmåla her..... Anonymkode: ebc01...afc Så blokker dem, da vel! Anonymkode: 78c5e...83e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #20 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det der er jo en enda mer ubegripelig variant av tørrghosting, men som kanskje ofte skyldes at dama prøver å helgardere seg og «holde deg varm» i tilfelle den hun egentlig er mest gira på skulle avvise henne? Anonymkode: 78c5e...83e Nei, det er ikke det hun gjør. Hun har bare ikke lyst til å avvise. Anonymkode: 3743f...bba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå