Gå til innhold

Outlander-tatovering.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært hekta på Outlander i årevis (både bøker og serie), og det ser ikke ut til å gå over med det første😉 Derfor har jeg begynt å leke med tanken på en Outlanderinspirert tatovering. Jeg har ingen tatoveringer fra før, og tenker ikke noe stort heller. Er det noen likesinnede her inne, som har en slik? Eller noen som vil gi meg tips ift motiv? Det jeg har tenkt på er en "dragonfly" (høres mye finere ut på engelsk😉). 

Anonymkode: d9b54...952

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke sett serien eller lest bøkene, men jeg er stor fan av Stephen King og har en fan tatovering 😄 Synes det høres ut som en god ide, jeg! Og øyenstikkere er kjempevakre 😊 Dette var kanskje ikke til noe hjelp da 😄 

Anonymkode: 3f6dd...da5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett serien eller lest bøkene, men jeg er stor fan av Stephen King og har en fan tatovering 😄 Synes det høres ut som en god ide, jeg! Og øyenstikkere er kjempevakre 😊 Dette var kanskje ikke til noe hjelp da 😄 

Joda, det hjelper meg å få bekreftet at slike tatoveringer ikke er "dust"😅 Får jeg spørre hva du har tatovert? Jeg har ikke noe forhold til S.King. Hva er det som gjør at du er stor fan? Jeg er så fascinert av at det går an å skape noe som trollbinder sånn. Har aldri vært noe glad i hverken tv generelt, film eller serier, men O har krøpet helt inn i sjela mi på en måte. Hele pakka, med historien, castingen til serien, musikken og alt. Og så er det jo bare oppspinn, egentlig😜 Ser ikke for meg at jeg vil angre på en eventuell tatovering, men vil ha det "riktige", om du skjønner😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Joda, det hjelper meg å få bekreftet at slike tatoveringer ikke er "dust"😅 Får jeg spørre hva du har tatovert? Jeg har ikke noe forhold til S.King. Hva er det som gjør at du er stor fan? Jeg er så fascinert av at det går an å skape noe som trollbinder sånn. Har aldri vært noe glad i hverken tv generelt, film eller serier, men O har krøpet helt inn i sjela mi på en måte. Hele pakka, med historien, castingen til serien, musikken og alt. Og så er det jo bare oppspinn, egentlig😜 Ser ikke for meg at jeg vil angre på en eventuell tatovering, men vil ha det "riktige", om du skjønner😊

Jeg var helt oppslukt av bøkene som barn og som voksen er de enda bedre fordi det han skriver er i flere lag, ser forskjellig ut når du er voksen og ser en annen dybde, om du skjønner. Elsket at mange av karakterene hans var barn og at de var så tøffe! Det betydde mye for meg som barn. 

Tatoveringen min er en papir båt fra IT 😄 Men du skjønner det kanskje ikke, den er likevel søt og for meg er det en King hyllest og en hyllest til meg selv som barn, som synes heltene i IT inspirerte meg og gjorde at en dårlig barndom kanskje ble litt bedre.

Tatoveringer er alikevel artig å ha selv om interesser forandrer seg. De blir minner, og fordi dette er din første tenker du nok varmt tilbake på den uansett hva du mener om filmene og bøkene :) Men pass deg, de fleste stopper ikke med en tatovering ;) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker serien, og det er ikke teit med en tatovering som er outlander-inspirert. 

Tips (selv om jeg liker ideen med øyenstikker):

* favoritt-qoute fra serien

* tistel

Anonymkode: f9fb5...2f5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var helt oppslukt av bøkene som barn og som voksen er de enda bedre fordi det han skriver er i flere lag, ser forskjellig ut når du er voksen og ser en annen dybde, om du skjønner. Elsket at mange av karakterene hans var barn og at de var så tøffe! Det betydde mye for meg som barn. 

Tatoveringen min er en papir båt fra IT 😄 Men du skjønner det kanskje ikke, den er likevel søt og for meg er det en King hyllest og en hyllest til meg selv som barn, som synes heltene i IT inspirerte meg og gjorde at en dårlig barndom kanskje ble litt bedre.

Tatoveringer er alikevel artig å ha selv om interesser forandrer seg. De blir minner, og fordi dette er din første tenker du nok varmt tilbake på den uansett hva du mener om filmene og bøkene :) Men pass deg, de fleste stopper ikke med en tatovering ;) 

Så herlig å lese, og jeg skjønner deg så godt, selv om jeg ikke forstår referansen😊.  Så trist at du ikke hadde noen god barndom😥 Og så godt at du fant trøst og styrke i bøkene hans! En slik tatovering blir ekstra betydningsfull!❤️ Jeg har ikke noen slik grunn, men mye av det du ellers nevner gjorde at jeg falt for Outlander. Lagene. At jeg stadig oppdager noe nytt, forstår nye hint og ser sammenhenger og symboler jeg ikke har lagt merke til forrige gang jeg leste/så! Utrolig gjennomtenkt, og Diana Gabaldon skriver fantastisk! Så det spørs om du har rett, og at det blir mer enn én tatovering etter hvert 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Elsker serien, og det er ikke teit med en tatovering som er outlander-inspirert. 

Tips (selv om jeg liker ideen med øyenstikker):

* favoritt-qoute fra serien

* tistel

Anonymkode: f9fb5...2f5

Takk, så hyggelig🙂 Tistel var en god idé! Mange favoritter innen quotes, men av en eller annen grunn ønsker jeg ikke det. Minner meg litt for mye om disse home-skiltene som var så populære ei stund😌

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh ❤

Anonymkode: ed655...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Synes ikke det er teit i det hele tatt. Jeg bor i Skottland og kjenner noen som har kjempefine skotske tatoveringer av tistler, for eksempel. Synes det er koselig med tatoveringer knyttet til bøker man liker.

Hvis du vil ha noe på gælisk, bare husk å snakke med noen som virkelig kan språket og ikke bare google deg frem til noe. Er mye feil gælisk i de bøkene. Ville bare nevne det selv om du ikke spesifiserte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 20.14):

Takk, så hyggelig🙂 Tistel var en god idé! Mange favoritter innen quotes, men av en eller annen grunn ønsker jeg ikke det. Minner meg litt for mye om disse home-skiltene som var så populære ei stund😌

Jeg er enig i at et bilde som representerer noe holder seg mye bedre enn et sitat. Hvis du en dag ikke liker Outlander lenge har du fremdeles en fin øyenstikker-tatovering. 

Selv har jeg en Batman-tatovering. 

Og jeg har lyst på flere fan-tatoveringer, bl.a. fra Zelda, Coraline og Mass Effect. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...