AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Jeg tok kikkhullsoperasjon for to dager siden (mandag 23) og det gikk veldig bra. Har en del smerter, men det er vel å forvente. Har vært veldig tørst siden operasjonen, så har drukket ekstremt mye. Har ikke kjent noe særlig til at jeg må på do å tisse, men har bare gått på do når jeg først har vært oppe å gått. Har da kommet vanlig mengde urin. Men det som er er at urinen er ekstremt mørk. Som en mørk honningfarge eller mørk øl farge. Synes det er veldig rart mtp hvor mye jeg har drukket disse dagene. Urinen er like mørk på kvelden som på morgenen. Jeg greide helt fint å tisse etter operasjonen, men var mørkt også da. Er dette normalt etter en operasjon eller ikke? Anonymkode: 350d5...5e6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Du drikker mye fordi du er dehydrert. Det betyr ikke at du klarer å hydrere deg selv igjen på en kort tid. Du tar nok smertestillende og andre medikamenter som også bidrar til at urinen kan bli mørkere. Anonymkode: 43a1e...137 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Jeg la på meg et par kilo i vannvekt de første 4-5 dagene etter operasjonen. Jeg tror kroppen var litt i sjokk etter narkose og kirurgi.. det gikk seg til i løpet av halvannen uke. Så det kan være at du samler på zeg litt vann. Men mørk urin høres kanskje litt rart ut når du drikker så mye. Hva slags type operasjon var det? Skal du på kontroll igjen snart? Anonymkode: 673f9...cf4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg la på meg et par kilo i vannvekt de første 4-5 dagene etter operasjonen. Jeg tror kroppen var litt i sjokk etter narkose og kirurgi.. det gikk seg til i løpet av halvannen uke. Så det kan være at du samler på zeg litt vann. Men mørk urin høres kanskje litt rart ut når du drikker så mye. Hva slags type operasjon var det? Skal du på kontroll igjen snart? Anonymkode: 673f9...cf4 Har tatt kikkhullsoperasjon hvor jeg har fjernet en cyste på eggstokken og tatt prøve for å se om jeg har endometriose. Nei jeg er ikke satt opp på noe kontroll ts Anonymkode: 350d5...5e6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du drikker mye fordi du er dehydrert. Det betyr ikke at du klarer å hydrere deg selv igjen på en kort tid. Du tar nok smertestillende og andre medikamenter som også bidrar til at urinen kan bli mørkere. Anonymkode: 43a1e...137 Er det vanlig å bli dehydrert etter operasjon? Tar ikke noe annet medikament enn Paracet. Tok 2 tabletter med noe betennelsesdempende og smertelindrende samme dagen og tidlig på morgenen i går. Ellers bare Paracet ts Anonymkode: 350d5...5e6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Ring sykehuset og spør i morgen tidlig. Det kan jo hende det er helt vanlig etter en operasjon som den du har tatt, men det kan også være andre ting. Riktig svar får du uansett ikke her inne. Anonymkode: c4394...8e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå