AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Ok nå begynner jeg å bli frustrert. Trodde jeg fikk det til første gangen og slo meg til ro med det. Plutselig fikk jeg et nytt brev i posten om å snarest legitimere meg for å unngå at kontoen min ble stengt. Gjorde hele prosessen på nytt og denne gangen fikk jeg sms noe jeg ikke fikk forrige gang. "Takk! Vi bekrefter mottatt legitimasjon. Hilsen oss i DNB" Er det da i orden? Har jeg fått det til, eller står jeg nå i kø for å få godkjent legitimasjon til min konto? Det er jo null info noen steder om hvor i prosessen jeg er eller om jeg er godkjent? Når jeg logger inn. Nå er jeg redd for å få brev på nytt om at min konto stenges. For jeg aner virkelig ikke om jeg har fått det til. Allrede prøvd å ringe men det er jo halvtimes kø inn til DnB nå! Får man noe form for sms når legitimeringen er gjennomgått og godkjent? Står ikke en dritt noen steder. Utrolig dårlig. Noen her som har dnb, og som vet? Anonymkode: 96d39...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Den prosessen er nok veldig dårlig lagt opp. Jeg hadde problemer selv, da ingen av mine enheter var nye nok for å kunne bruke appen for identifisering, så jeg måtte sende inn bilde av ID som melding i nettbanken. Selv om jeg sendte inn innen fristen, så fikk jeg både ny melding i nettbanken og brev i postkassen om at jeg måtte identifisere meg. Men da jeg spurte kunne de bekrefte at indentifiseringen var mottatt. Da fikk jeg også sms. Så måten DnB har lagt opp dette skaper veldig mye ekstra arbeid for dem selv, i tillegg til usikkerhet blant kundene. For min del gikk det raskt å få svar da jeg sendte en melding i nettbanken om at jeg hadde fått nytt varsel til tross for at jeg hadde sendt inn legitimasjon. Hvis du gjør det skriftlig, så har du det jo også skriftlig i arkivet at du har gjort det du kan for at dette skal gå i orden. Anonymkode: a5fe9...058 3
Million Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Jeg gjorde dette for 2-3 måneder siden, fikk en sms om at det var i orden, og har ikke hørt noe mer siden. Mine kontoer er i orden. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Jeg legitimerte meg for noen måneder siden og fikk etterhvert en melding der det stod at legitimasjonen var godkjent, regner meg at du også får det hvis de godkjenner det du har brukt som legitimasjon. Anonymkode: df84e...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 Når du får bekreftelse på at det er godkjent, er det det. Antar du ikke fikk den smsen første gangen da det ikke gikk gjennom) +😊 Anonymkode: c23b8...22e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Oj, nå begynner jeg å lure her. Jeg møtte fysisk opp i banken med pass, en ansatt ordnet det (sa hun) på to sekunder og sa at nå er alt i orden. Men jeg har ikke fått noen bekreftelsesmelding, hverken på SMS, e-post eller i nettbanken. Anonymkode: c45c9...82c 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Jeg lånte en venns telefon og fikk det igjennom. MEN jeg har ikke hørt noen ting etterpå, og i DNB-appen står det forstatt spørsmål om "SKal du gjøre en id-sjekk?" Har dere det spørsmålet fortsatt i appen selv om identifiseringen har gått igjennom? Blir stressa av det her. JEg sendte en melding til banken via nettbanken for tre dager siden, ikke fått noe svar. DEt her er elendig lagt opp og jeg er redd for at de plutselig skal stenge alt da jeg skal på en lengre reise. Hatt konto der i 25 år, er så latterlig dette opplegget! Anonymkode: 2eb94...bf7 1
Taluno Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 Jeg sendte inn 24 april, og fikk sms med bekreftelse 17 mai. Så det kan ta litt tid...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lånte en venns telefon og fikk det igjennom. MEN jeg har ikke hørt noen ting etterpå, og i DNB-appen står det forstatt spørsmål om "SKal du gjøre en id-sjekk?" Har dere det spørsmålet fortsatt i appen selv om identifiseringen har gått igjennom? Blir stressa av det her. JEg sendte en melding til banken via nettbanken for tre dager siden, ikke fått noe svar. DEt her er elendig lagt opp og jeg er redd for at de plutselig skal stenge alt da jeg skal på en lengre reise. Hatt konto der i 25 år, er så latterlig dette opplegget! Anonymkode: 2eb94...bf7 Jeg fikk svar etter ca. 2 mnd på at legitimasjonen var godkjent, så du skal få noen form for beskjed hvis de godkjenner den. Anonymkode: df84e...3c1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oj, nå begynner jeg å lure her. Jeg møtte fysisk opp i banken med pass, en ansatt ordnet det (sa hun) på to sekunder og sa at nå er alt i orden. Men jeg har ikke fått noen bekreftelsesmelding, hverken på SMS, e-post eller i nettbanken. Anonymkode: c45c9...82c Det er sikkert annerledes når du møtte opp fysisk. Da bekreftet den ansatte det jo til deg der og da! 🙂 Anonymkode: c23b8...22e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå