Aricia Skrevet 25. mai 2022 #1 Del Skrevet 25. mai 2022 Jeg har et oppfĂžlgingsspĂžrsmĂ„l ang. organiseringen av forumsdelen for tilbakemeldinger etter at svar er gitt i en annen trĂ„d her. (Starter ny trĂ„d slik vi nĂ„ er bedt om Ă„ gjĂžre, for Ă„ ikke avspore). Beskrivelsen for "Tilbakemeldinger til moderatorteamet og nyheter om forumet" er fĂžlgende: Sitat Her vil moderatorteamet legge ut nyheter om forumet, inkludert oppdatering om regelverk og underforum. Tekniske spĂžrsmĂ„l stilles i dette underforumet. Den eneste formen for tilbakemeldinger beskrivelsen eksplisitt Ă„pner for at brukere kan komme med her i den Ă„pne delen av tilbakemeldinger er altsĂ„ tekniske spĂžrsmĂ„l. Samtidig har to trĂ„der med andre typer tilbakemeldinger blitt postet i lĂžpet av de siste dagene. Denne trĂ„den, med spĂžrsmĂ„l om et eget forumsrom for bĂžker og litteratur, og denne trĂ„den, som etterlyser strengere regelverk og moderering (pĂ„ generelt grunnlag) av trĂ„der med hets mot ufĂžre, har begge (til en viss grad i hvert fall) blitt besvart. SĂ„ langt jeg kan se er imidlertid ikke noen av trĂ„dene innenfor det forumsrommet jeg poster i nĂ„ skal kunne inneholde. Men siden det svares i i stedet for at trĂ„dene flyttes til den generelle delen av Private forumshenvendelser konkluderer jeg med at tolkningen min mĂ„ vĂŠre feil. SĂ„: Hva kan egentlig postes her av slike generelle og overordnede spĂžrsmĂ„l og synspunkter ang. moderering og forumsstruktur? Etter omleggingen er det hele mildt sagt uklart. 6 2 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
LĂžsning Edie Skrevet 25. mai 2022 LĂžsning #2 Del Skrevet 25. mai 2022 I utgangspunktet er det kun tekniske spĂžrsmĂ„l; som feilmeldinger, annonsefeil og tekniske muligheter innenfor forumprogramvaren som skal stilles her. SpĂžrsmĂ„l om rydding av innlegg, sletting av trĂ„der, spĂžrsmĂ„l om advarsler, PM osv. skal i Private forumhenvendelser. TrĂ„den du henviser til om forslag om nytt underforum kan ses pĂ„ som et rent teknisk spĂžrsmĂ„l, og det vil vĂŠre greit Ă„ stille i dette underforumet. Tilbakemeldingen om strengere regelverk vil vi i utgangspunktet ha i Private forumhenvendelser, men vi vil i en overgangsperiode (for bĂ„de brukere og moderatorteam) prĂžve Ă„ svare pĂ„ noen slike spĂžrsmĂ„l her. Dette fordrer at vi kan gi et ordentlig svar uten Ă„ bryte regelverket. Samtidig sĂ„ gir det oss en mulighet til Ă„ vurdere hvordan brukere responderer pĂ„ at moderatorteamet setter sine svar som lĂžsning, og dermed ikke fĂ„r flere svar. Vi kan ogsĂ„ vurdere Ă„ flytte trĂ„der etter at svar er avgitt. Er man usikker, sĂ„ er det aldri feil Ă„ poste i Private forumhenvendelser. Edie, adm. 2 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Aricia Skrevet 25. mai 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) Problemstillingen i trĂ„den min er ikke lĂžst. Jeg vil gjerne ha en definisjon pĂ„ hva "tekniske spĂžrsmĂ„l" er. Forklaringen du gir er overhodet ikke i trĂ„d med det jeg oppfatter som tekniske spĂžrsmĂ„l. At dere svarer pĂ„ gammeldagse Ris og ros-spĂžrsmĂ„l her i en overgangsfase er jo forsĂ„vidt en fin gest, men det bidrar bare til Ă„ Ăžke forvirringen. Som jeg har pĂ„pekt fĂžr: Denne forvirringen bunner fĂžrst og fremst i at beskrivelsen dere har laget til de nye underkategoriene er ufullstendig. Sakset fra den generelle delen av Private forumshenvendelser: Sitat Generelle henvendelser Her kan du poste generelle spĂžrsmĂ„l om forumet som du av en eller annen grunn ikke Ăžnsker Ă„ poste i Tilbakemeldinger til moderatorteamet, og nyheter om forumet. Igjen: Hvis man "av en eller annen grunn" har mulighet til Ă„ poste overordnede og generelle henvendelser som de i trĂ„dene jeg nevnte over i Generelle henvendelser (som imidlertid sorterer under Private forumhenvendelser, forstĂ„ det den som kan), sĂ„ mĂ„ det bety at man OGSĂ kan velge, "av en eller annen grunn",  Ä poste slike henvendelser under Tilbakemeldninger til moderatorteamet, og nyheter om forumet. NĂ„r man sĂ„ gĂ„r inn i sistnevnte underkategori for Ă„ sjekke hva som kan postes der presiseres det imidlertid her at det her kun Ă„pnes for "tekniske spĂžrsmĂ„l" fra brukernes side. Dere bĂžr faktisk vĂŠre mye klarere og helt presise pĂ„ dette, for det dreier seg om hva som skal vĂŠre tillatt Ă„ diskutere Ă„pent for offentligheten i et av Norges stĂžrste diskusjonsforum. à gjĂžre generelle og prinsipielle diskusjoner om regelverk og forumsstruktur til private henvendelser unntatt offentlighet er mildt sagt spesielt. Ă deretter underkommunisere at man faktisk har gjennomfĂžrt en slik endring er enda mer oppsiktsvekkende. Endret 25. mai 2022 av Aricia 9 5 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Rhodiola Skrevet 25. mai 2022 #4 Del Skrevet 25. mai 2022 TrĂ„den er ryddet for avsporinger. Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ