GĂ„ til innhold

Hvilke tilbakemeldinger kan egentlig postes under Tilbakemeldinger og nyheter om forumet?

Aricia
Vis lĂžsning LĂžst av Edie,

Anbefalte innlegg

Jeg har et oppfÞlgingsspÞrsmÄl ang. organiseringen av forumsdelen for tilbakemeldinger etter at svar er gitt i en annen trÄd her. (Starter ny trÄd slik vi nÄ er bedt om Ä gjÞre, for Ä ikke avspore).

Beskrivelsen for "Tilbakemeldinger til moderatorteamet og nyheter om forumet" er fÞlgende: 

Sitat

Her vil moderatorteamet legge ut nyheter om forumet, inkludert oppdatering om regelverk og underforum. Tekniske spÞrsmÄl stilles i dette underforumet. 

Den eneste formen for tilbakemeldinger beskrivelsen eksplisitt Äpner for at brukere kan komme med her i den Äpne delen av tilbakemeldinger er altsÄ tekniske spÞrsmÄl.

Samtidig har to trÄder med andre typer tilbakemeldinger blitt postet i lÞpet av de siste dagene. Denne trÄden, med spÞrsmÄl om et eget forumsrom for bÞker og litteratur, og denne trÄden, som etterlyser strengere regelverk og moderering (pÄ generelt grunnlag) av trÄder med hets mot ufÞre, har begge (til en viss grad i hvert fall) blitt besvart.

SÄ langt jeg kan se er imidlertid ikke noen av trÄdene innenfor det forumsrommet jeg poster i nÄ skal kunne inneholde. Men siden det svares i i stedet for at trÄdene flyttes til den generelle delen av Private forumshenvendelser konkluderer jeg med at tolkningen min mÄ vÊre feil. 

SÄ: Hva kan egentlig postes her av slike generelle og overordnede spÞrsmÄl og synspunkter ang. moderering og forumsstruktur? Etter omleggingen er det hele mildt sagt uklart.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

• LĂžsning

I utgangspunktet er det kun tekniske spÞrsmÄl; som feilmeldinger, annonsefeil og tekniske muligheter innenfor forumprogramvaren som skal stilles her.

SpÞrsmÄl om rydding av innlegg, sletting av trÄder, spÞrsmÄl om advarsler, PM osv. skal i Private forumhenvendelser.

TrÄden du henviser til om forslag om nytt underforum kan ses pÄ som et rent teknisk spÞrsmÄl, og det vil vÊre greit Ä stille i dette underforumet. Tilbakemeldingen om strengere regelverk vil vi i utgangspunktet ha i Private forumhenvendelser, men vi vil i en overgangsperiode (for bÄde brukere og moderatorteam) prÞve Ä svare pÄ noen slike spÞrsmÄl her. Dette fordrer at vi kan gi et ordentlig svar uten Ä bryte regelverket. Samtidig sÄ gir det oss en mulighet til Ä vurdere hvordan brukere responderer pÄ at moderatorteamet setter sine svar som lÞsning, og dermed ikke fÄr flere svar. Vi kan ogsÄ vurdere Ä flytte trÄder etter at svar er avgitt.

Er man usikker, sÄ er det aldri feil Ä poste i Private forumhenvendelser.

Edie, adm.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Problemstillingen i trÄden min er ikke lÞst.

Jeg vil gjerne ha en definisjon pÄ hva "tekniske spÞrsmÄl" er. Forklaringen du gir er overhodet ikke i trÄd med det jeg oppfatter som tekniske spÞrsmÄl.

At dere svarer pÄ gammeldagse Ris og ros-spÞrsmÄl her i en overgangsfase er jo forsÄvidt en fin gest, men det bidrar bare til Ä Þke forvirringen. Som jeg har pÄpekt fÞr: Denne forvirringen bunner fÞrst og fremst i at beskrivelsen dere har laget til de nye underkategoriene er ufullstendig.

Sakset fra den generelle delen av Private forumshenvendelser: 

Sitat

Generelle henvendelser

Her kan du poste generelle spÞrsmÄl om forumet som du av en eller annen grunn ikke Þnsker Ä poste i Tilbakemeldinger til moderatorteamet, og nyheter om forumet.

Igjen: Hvis man "av en eller annen grunn" har mulighet til Ă„ poste overordnede og generelle henvendelser som de i trĂ„dene jeg nevnte over i Generelle henvendelser (som imidlertid sorterer under Private forumhenvendelser, forstĂ„ det den som kan), sĂ„ mĂ„ det bety at man OGSÅ kan velge, "av en eller annen grunn",  Ä poste slike henvendelser under Tilbakemeldninger til moderatorteamet, og nyheter om forumet. 

NÄr man sÄ gÄr inn i sistnevnte underkategori for Ä sjekke hva som kan postes der presiseres det imidlertid her at det her kun Äpnes for "tekniske spÞrsmÄl" fra brukernes side. 

Dere bĂžr faktisk vĂŠre mye klarere og helt presise pĂ„ dette, for det dreier seg om hva som skal vĂŠre tillatt Ă„ diskutere Ă„pent for offentligheten i et av Norges stĂžrste diskusjonsforum. Å gjĂžre generelle og prinsipielle diskusjoner om regelverk og forumsstruktur til private henvendelser unntatt offentlighet er mildt sagt spesielt. Å deretter underkommunisere at man faktisk har gjennomfĂžrt en slik endring er enda mer oppsiktsvekkende.

Endret av Aricia
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

TrÄden er ryddet for avsporinger. 

Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...