Gå til innhold

Bli kvitt innpåsliten katt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bli kvitt intens katt? Når jeg er på do skal hun være på badet samtidig, ligge sammen i senga om natta og bak meg når jeg sitter foran pc’en.. får liksom aldri noe alenetid. Avlive eller omplassere? Hun er frisk fysisk.

Anonymkode: ac5d1...139

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trene på å endre adferden, aktivisere henne mer, la hun få en venn å leke med (feks med en prøveperiode for å se om de går overens). Å omplassere eller avlive på grunn av hva du beskriver er utrolig ansvarsløst. Du har skaffet deg en katt, da får du ta ansvaret som følger med også. Det er et levende vesen og ikke noe som kan brukes og kastes.

Anonymkode: f1c9c...779

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får faktisk vondt av pusen din som er og viser at den er glad i deg . 

Lukk døren til soverommet, lukk døra til badet. Men, det du kan ende med er mjauing og skraping på dørene. Som egentlig er mer irriterende 🥴

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha omplassert pusen, til noen som ønsker og ha henne rundt seg og bruke tid med henne ❤️

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trene på å endre adferden, aktivisere henne mer, la hun få en venn å leke med (feks med en prøveperiode for å se om de går overens). Å omplassere eller avlive på grunn av hva du beskriver er utrolig ansvarsløst. Du har skaffet deg en katt, da får du ta ansvaret som følger med også. Det er et levende vesen og ikke noe som kan brukes og kastes.

Anonymkode: f1c9c...779

Hun har en venn i nabokatta, har ofte sett de leke sammen og vaske hverandre.

Skrevet

Helt absurd at du vurderer å avlive en katt fordi den er selskapssyk og kosete. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Å vurdere å avlive fordi en katt er leken? Hva i all verden? Også det at du faktisk spør om man skal avlive hjemme eller hos vet, tror du at du er luka magnotta ellerno? Hvis du ikke er glad i pusen gir du den til dyrebeskyttelsen. Du er mest sannsynlig troll da 

Anonymkode: 186b5...851

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er pus kastrert? Ukastrerte hukatter er ekstremt innpåslitne 😛

Anonymkode: ab28e...ea3

• Liker 3
Skrevet

Katten min og, holder meg med selskap både når jeg er på do, dusjer eller henger opp klær. Synes det er koselig da ❤️ Men han er mye ute, maser mye når han vil ut. Og helst ligger han i sengen for og hvile, med eller uten meg ☺️

Man har jo dyr for at man ønsker og bruke tid med de. Hvorfor skaffa du deg denne katten egentlig?,😬🤔

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan bli kvitt intens katt? Når jeg er på do skal hun være på badet samtidig, ligge sammen i senga om natta og bak meg når jeg sitter foran pc’en.. får liksom aldri noe alenetid. Avlive eller omplassere? Hun er frisk fysisk.

Avlive

Anonymkode: a3f7d...20c

Skrevet

Katter søker normalt til "flokkleder", så når du har tatt til deg en katt så er det du opplever der helt normal adferd. De fleste av mine katter har fulgt meg på badet eller sovet i sengen min om natten, og jeg har satt pris på det selskapet. Det er jo kanskje litt merkelig å ha en katt som ligger oppi boksershortsen min og leker med tråden på buksen mens jeg sitter på do, men jeg må si jeg savner det nå etter at han ble påkjørt. 

Som noen andre her skrev så er det beste bare å lukke døra, så vil nok katten med tiden forstå at det ikke er så ønskelig at den følger med - og du vil nok oppleve at den protesterer en hel del den første tiden - så om det er verdt maset må du nesten selv ta stilling til. Og hvis omplassering eller avliving er det eneste du klarer å se for deg som en løsning på det der, så håper jeg dette er siste gang du noen gang ordner deg kjæledyr, for alle dyr har instinkter og behov de burde få utløp for, så hvis du ikke klarer å se verdien i dette så kan du innse at problemet ligger ikke hos dyret men hos deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for hatefullt innhold,avsporinger,samt svar.

Chantielle mod.

Gjest hellokitty
Skrevet (endret)

Alenetid fra en katt? Er det en spøk? At du i det hele tatt har tanken om å AVLIVE er helt horribelt!!!

Du må aktivisere katten. Laserpenner er supre. Kanskje en katteseng hvor katten kan ha sin plass. Klorestativ og andre leker. Ta ansvar for dyret ditt.

Endret av hellokitty
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hun har en venn i nabokatta, har ofte sett de leke sammen og vaske hverandre.

Hør om naboen vil ha katten, så kan du omplassere deg selv.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vurdere å avlive en katt som bare vil vise at den elsker deg, faktisk. Fy faen! Håper du bare er et troll som prøver å provosere. Hvis ikke, omplasser katten til noen som setter pris på den og ikke skaff deg dyr igjen. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 1.29):

Avlive

Anonymkode: a3f7d...20c

Har allerede ordnet time til avliving.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til katteraser som er selvstendige og trives best alene?

AnonymBruker
Skrevet
hellokitty skrev (På 25.5.2022 den 12.03):

Alenetid fra en katt? Er det en spøk? At du i det hele tatt har tanken om å AVLIVE er helt horribelt!!!

Du må aktivisere katten. Laserpenner er supre. Kanskje en katteseng hvor katten kan ha sin plass. Klorestativ og andre leker. Ta ansvar for dyret ditt.

Hvis du bruker laserpenn ofte så kommer du til å få en frustrert katt etterhvert.

Hvorfor ?

Fordi den kan aldri fange laserprikken.

Heller avslutt spilleokt med en leke som katt kan fange ! 

Anonymkode: db3a2...244

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har allerede ordnet time til avliving.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Noen som har tips til katteraser som er selvstendige og trives best alene?

vet ikke hvorfor jeg gidder å svare i denne trolletråden, men just in case: håper INGEN gir TS tips om selvstendige katteraser. 

Anonymkode: e7db3...34c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke avlive en katt som bare er glad i eieren sin. Omplasser katten, så den kommer til et hjem som faktisk tenker at det er et familiemedlem og ikke bare en gje stand man kan kvitte seg med om man ikke liker den lengre.

Anonymkode: 19e00...874

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...