AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Hei! I det siste har jeg hatt lyst til å ta vare på huden min. Jeg har sett litt rundt, og the ordinary synest jeg høres ut som ett bra og rimelig merke, men hva i alle dager skal jeg kjøpe? Jeg er ung og trenger noe som hydrerer huden min. Jeg bruker en cleanser og en ansiktskrem, og jeg fant ett serum i skapet som jeg prøvde idag (squalane), og det står at det skal hydrere, men det er jo 1000 andre serumer som skal gjøre det samme! Hva skal jeg bruke/hvilke produkter burde være sammen? Anonymkode: a4378...77e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Jeg har aldri hørt om noen produkter som trenger hudpleie? Anonymkode: 899b0...e9f 1
Lonehill Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Squalene er hai-tran. Det vil si at det er olje som utvinnes fra levra til hai. Fordelen er at det funker bra. Ulempen er at produksjon av squalene er med på å utrydde hai. Et alternativ, hvis du ikke vil være med på å utrydde hai, er å ta D-vitamintilskudd. Kroppen må ha D-vitamin for å danne hormonet som utløser produksjon av nye hudceller. Hvis du har høyt nok D-vitaminnivå, greier kroppen å produsere nye hudceller fort nok til å erstatte de som dør. Da slippe de døde hudcellene taket og ramler av etter hvert. Hvis du har lavt D-vitaminnivå, blir de døde hudcellene hengende fast for å beskytte underhuden inntil du omsider greier å produsere nye. I mellomtida ser huden tørr, grå og livløs ut.
girlie93993 Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Jeg ville anbefalt å kjøpe 5-step eller 10-step koreansk hudpleie sett fra Skinsecret. Jeg har aldri hatt så fin hud som det jeg har fått nå, når jeg har brukt det i ca. 2 måneder. Du burde finne ut hva slags hudtype du har først, og finne ut hvilke produkter som går sammen og ikke. Jeg har prøvd tonnevis av produkter som skulle gi fukt men som egentlig endte opp med å gjøre meg tørr i stedet for. Nå pleier jeg å double cleanse, med en oil cleanser fra BANILA (?) og en PH- vask fra COSRX før jeg bruker et serum og en krem fra La roche posay. Har så sykt fin og myk hud, ser skikkelig "moisturized" ut i forhold til før hvor jeg hadde mer synlige porer og tekstur, mye mer tørr var jeg også. Jeg har 10-step kitet fra skinsecret men jeg bruker bare noen av produktene.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Tips: Last ned appen Picky, der kan du søke opp produkter og se vurdering av ingrediensene samt reviews av produktet fra de som har brukt det Incidecoder er også bra til å sjekke ingredienser i et produkt om du er usikker på om produktet er bra. Anbefaler Dr. Dray og Dr. Sheerene Idriss på YouTube, de er begge hudleger og har veldig informative videoer! Morgen holder det å vaske ansiktet med vann, ta på fuktighetskrem og så solkrem (for noen holder det med solkrem hvis denne gir nok fukt alene). Man kan også bruke et c-vitaminserum før fuktighetskrem hvis man ønsker mer glød. Kveld: Oljerens (jeg bruker Ivy Aia, 72 kr på normal), vannbasert rens (Mad Hippie eller Cerave Hydrating f.eks.) og så fuktighetskrem (f.eks. Cerave eller Klairs blue midnight calming cream). Jeg bruker også cosrx aha/bha toner et par kvelder i uka Anonymkode: b06f8...10d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Jeg bruker The Ordinary granactive retinoid 5 % in squalane, the buffet og squalane oil. Det er alt. Jeg bestiller rett fra deciem. Mye å spare på det. Bare hold deg under 350 med frakt. Og en solkrem med faktor 50. Jeg bruker Rudolph. Anonymkode: ec302...4d3
Roci Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Lonehill skrev (13 timer siden): Squalene er hai-tran. Det vil si at det er olje som utvinnes fra levra til hai. Fordelen er at det funker bra. Ulempen er at produksjon av squalene er med på å utrydde hai. Et alternativ, hvis du ikke vil være med på å utrydde hai, er å ta D-vitamintilskudd. Kroppen må ha D-vitamin for å danne hormonet som utløser produksjon av nye hudceller. Hvis du har høyt nok D-vitaminnivå, greier kroppen å produsere nye hudceller fort nok til å erstatte de som dør. Da slippe de døde hudcellene taket og ramler av etter hvert. Hvis du har lavt D-vitaminnivå, blir de døde hudcellene hengende fast for å beskytte underhuden inntil du omsider greier å produsere nye. I mellomtida ser huden tørr, grå og livløs ut. Det stemmer at squalene (som ikke er helt det samme som squalane), forekommer naturlig i hailever, ja. Pga de åpenbare etiske konsekvensene av dette, er det nå imidlertid svært få, om noen, som faktisk utvinner squalane fra hailever. De fleste hudpleieprodukter inneholder nå plantebasert squalane utvunnet fra bl.a. oliven. TO sin squalane-olje er plantebasert. 1
Roci Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! I det siste har jeg hatt lyst til å ta vare på huden min. Jeg har sett litt rundt, og the ordinary synest jeg høres ut som ett bra og rimelig merke, men hva i alle dager skal jeg kjøpe? Jeg er ung og trenger noe som hydrerer huden min. Jeg bruker en cleanser og en ansiktskrem, og jeg fant ett serum i skapet som jeg prøvde idag (squalane), og det står at det skal hydrere, men det er jo 1000 andre serumer som skal gjøre det samme! Hva skal jeg bruke/hvilke produkter burde være sammen? Anonymkode: a4378...77e Det er litt forskjell på fukt (vann) og fett. Squalane er olje (fett) og er mer fuktighetsbevarende enn fuktighetsgivende, men er fin til å mykgjøre/smøre huden og forhindre fuktighetstap fra huden. Ingredienser som er fuktighetsgivende, er bl.a. glyserin, hyaluronsyre, kollagen, aloe vera og panthenol (provitamin B5), for å nevne noen. Hvilken rens og ansiktskrem bruker du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå