AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Sønnen vår er vant til å tilbringe mye tid med enten begge eller en av oss hele tiden. Men straks kommer det et nytt barn her i huset og jeg tenkte vi burde øve inn leking på egenhånd. Hva leker deres 5-åring med? Vår er veldig fysisk aktiv, så vi burde sikkert øve på rolige inneaktiviteter. VI har egentlig endel, men har endt med å kaste alt ned i boden fordi det blir ikke lekt med, eller det blir så herja med at det er helt poengløst å ha det i rommet. Vi har stableleker, dukkehus, boksesett, perler, duplo, aktivitetsbøker, tegne-og-malesaker, utallige bøker, diverse uteleker, osv... Men ingenting av det lekes det med selvstendig. Hva leker deres 5-åring med? Anonymkode: 4c636...240
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Min bygde mye lego da han var fem. Vi satte oss ned med han og lærte han å lese instruksjonsheftene og så var han egentlig ganske selvgående. (Lekte ikke veldig selvstendig ellers) Puslespill var også litt spennende, men lego var absolutt mest interessant. Han var veldig opptatt av ninjago på den tiden, så kjøpte byggesett fra ninjagoserien. Anonymkode: fa53c...ba1
Tanuki Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Da min var fem gikk det mye i lego, og playdoh, i tillegg til dierse actionfigurer og fargelegging.
yabbadoo Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Stort sett bygges legene de har om til helt andre ting. Paw patrol tårnet suppleres med sverd, tau og ulike innretninger og blir en «steinkuttemaskin». Store pappesker skjæres til (med smørkniv), bygges sammen til store bygninger. Tau surres gjennom hele rommet så det blir labyrinter og det stables klosser over hele gulvet som blir til stier gjennom lava. Det er megafrustrerende at det ikke bare kan lekes med lekene sånn det skal lekes, men jeg er SÅ glad for den kreativiteten og fantasien som utvises når de får litt spillerom om ingen tenker på at det blir rot. så mitt forslag er: se hva som skjer hvis han får lov å utforske helt selv uten begrensingene det voksne sinnet kan sette. ellers har vi en som liker godt å tegne, pusle og klippe, lime og bygge Lego, og en som heller leker med småfigurer. For tiden leker de også veldig mye med kosebamser. Det er f.eks dem de bygger hus til av pappesker.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Vår på 4,5 elsker lego, er en racer til å bygge selv. Plastilina og perler kan være kjekt i perioder. Men ellers er det fint lite han er interessert i. Vi erfarte at han ble mye dårligere til å leke etter at han ble storebror for snart halvannet år siden... Han skal bare kneke på oss/lillebroren, og slenger omkring og bare kaster ting og er misfornøyd. Veldig slitsomt og irriterende. Men legoen er som regel det som er lettest å få ham til å leke med alene. Anonymkode: 10b51...954
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Biler/kjøretøy/maskiner, lego, små figurer og superheltfigurer. Han bruker å leke for seg selv med de. her en dag lagde vi hopp av en pappkasse, og da kjørte han med fjernstyrt bil og hoppet med over den.. Kjøpte nylig også en sånn blinkgreie man kan kaste lekeøkser på, men den vil han slltid ha oss med på 😅 Anonymkode: 2b362...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå