Gå til innhold

Forelder som ruser seg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (3 timer siden):

Syns ikke foreldre skal verken nyte narkotiske midler, røyke eller drikke alkohol.

ta deg en bolle a... Alkohol er greit

Anonymkode: f936a...991

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ta deg en bolle a... Alkohol er greit

Bare fordi det er sosialt akseptert? Alkohol ødelegger mange liv og skadevirkningene er ikke noe mindre enn de fleste andre narkotiske stoffer.

Drikker moderat alkohol selv, men hadde droppet det om jeg hadde hatt barn. Da hadde jeg ønsket å leve lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (Akkurat nå):

Bare fordi det er sosialt akseptert? Alkohol ødelegger mange liv og skadevirkningene er ikke noe mindre enn de fleste andre narkotiske stoffer.

Drikker moderat alkohol selv, men hadde droppet det om jeg hadde hatt barn. Da hadde jeg ønsket å leve lenge.

barn har ikke vondt og se at voksne har et sunt forhold til alkohol, min farfar var alkis og han levde til han var 87, som ikke alle blir unge

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

barn har ikke vondt og se at voksne har et sunt forhold til alkohol, min farfar var alkis og han levde til han var 87, som ikke alle blir unge

Det eneste sunne forholdet til alkohol er å være avholds.

Hver eneste enhet med alkohol øker faren for kreft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Kjæresten til venninnen min er en hyggelig fyr, som ikke henger i "feil miljø". Men det merkes at noe er annerledes ved han da han har røykt daglig siden han var 16 år og er nå 32. Man merker han ikke er like moden når han snakker eller like "smart" som man forventer av en voksen mann. Kan ofte føles som man snakker til en 16-17 åring. Som jeg ofte føler er tilfellet når noen har ruset seg daglig hver eneste dag i så mange år, selv om det "bare" er hasj. Venninnen min håper han slutter nå som barn vil bli involvert, hun har jo lenge prøvd å få han til å slutte men det er vanskelig da han blir veldig fort sint om dette tas opp. Han er svært sjeldent med på ting, omtrent aldri kjørbar, og vil aller helst vær hjemme og røyke 24/7. men påstår selv han ikke er avhengig og skal slutte når babyen kommer. Jeg er nok skeptisk på hennes vegne, og hun er naturligvis svært bekymret. Hun vet feks ikke hvem eller hvordan det blir under fødsel, da han omtrent ikke er kjørbar.. så vet hun stresser veldig mye og han nekter slutte før baby er her.

Anonymkode: 651e9...ac3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at han er en tapt sak, anbefaler at du støtter venninna di når realitetene går opp for henne. 

Anonymkode: ec550...da0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 10.05):

Når jeg tenker på det har jeg aldri sett noen si at de vokste opp med en som røyka og sliter med det 

Anonymkode: 563a7...f51

Alt sånt er skambelagt, og du vil neppe høre noen snakke om det

Anonymkode: 12ec9...bbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og da mener du det er greit å vokse opp med en alkoholiker som forelder? 
Det er mange barn som har hatt det vondt under oppveksten, men har aldri blitt tatt hensyn til. 
En kan aldri stole på en misbruker 

Anonymkode: 12ec9...bbb

AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (På 26.5.2022 den 20.18):

Det eneste sunne forholdet til alkohol er å være avholds.

Hver eneste enhet med alkohol øker faren for kreft.

da er vi uenig

AnonymBruker
Skrevet

Ts, om han har røyket fra han var 16-32 så kommer han ikke til å slutte når babyen kommer. Når han avlyser avtaler, vil helst bare være hjemme for å røyke og går i forsvar når venninnen din tar det opp så vil jeg si han er en "lost case".

Jeg kan se gjennom fingrene på de som røyker med måte, tar seg en blås én gang i måneden borte fra hjemmet, og fortsatt tar ansvar for hus og hjem. Men daglig - nei, aldri med barn, da er han avhengig. 

Hun kommer til å mase og mase, irritere seg mer og mer, og til slutt kommer enten A) hun til å bli lei å gå fra han, eller B) Bv blir involvert. 

Anonymkode: c3f9a...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...