Gå til innhold

Ny som pedagogisk leder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lønna jeg får som pedagogisk leder, er bedre enn det jeg har tjent som helsefagarbeider til nå, å jeg syns jeg har klart meg godt med den, så det er jeg ikke veldig bekymret for! 

Jeg vet også at det er relativt lite sykefravær i barnehagen jeg har fått jobb, (kommer selvfølgelig ikke unna at det har vært litt ekstra sykdom under pandemien). Virket som folk trivdes der når jeg snakket med de på intervju, mange av de ansatte, både utdannede pedagoger, og de som ikke var det hadde jobbet der lenge. 

Jeg syns det er synd så mange har dårlig opplevelse med å jobbe i barnehagen. Men heldigvis finnes det forskjellige barnehager. selvom jeg ikke har erfaring fra barnehagefeltet, vet jeg på generell basis, at alt er ikke bare dritt, selvom noen opplever det sånn.  
Situasjonen blir i alle fall ikke bedre om ny utdannede skal grue seg til arbeidslivet, og gå inn i barnehagen med dårlig mot og misnøye fra første dag. 

Jeg tar med meg alle råd & krysser fingra for at det blir bra! 

Anonymkode: c4533...6cd

Jeg fikk også et veldig godt inntrykk da jeg var på intervju i barnehagen jeg jobbet, snakket med flere ansatte som sa de trivdes og hadde det helt fantastisk, flere hadde jobbet der i 15-20 år. Gledet meg masse til å begynne, og det første året hadde jeg det ganske fint, jobbet på avdeling med kun ettåringer og det var et barnehageår med lite sykdom og fravær blant personalet. Virkeligheten ble en helt annen etterhvert. Etter ca 3 år angret jeg bittert på at jeg hadde valgt bachelor i barnehagelærerstudiet. 

Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper du er en av dem som trives i yrket og ikke ser deg nødt til å forlate yrket etter få år. 

Anonymkode: fb062...88b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PennysPuzzle
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

🤦‍♀️😂

Synes synd på dine medarbeidere. Du er sikkert hele tiden "på" i jobben din..

Anonymkode: d133b...581

Du fremstår bitter….hadde jeg og vært hadde jeg valgt et yrke som jeg verken mestrer eller liker… si meg? Hvordan føles det å ha brukt tre år av livet på en utdanning som du- IKKE FÅR TIL! bortkastet kan jeg tenke meg….det lyser igjennom på deg, gå og skap deg et bedre liv! Og ikke innbill deg at fordiom ditt liv ikke er bra så skal alle andre som har det bra «lyge» Lykke til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PennysPuzzle skrev (17 timer siden):

Du fremstår bitter….hadde jeg og vært hadde jeg valgt et yrke som jeg verken mestrer eller liker… si meg? Hvordan føles det å ha brukt tre år av livet på en utdanning som du- IKKE FÅR TIL! bortkastet kan jeg tenke meg….det lyser igjennom på deg, gå og skap deg et bedre liv! Og ikke innbill deg at fordiom ditt liv ikke er bra så skal alle andre som har det bra «lyge» Lykke til ☺️

Meg som andre er lei, men hva kan vi brukes til? ingenting! Jaja, du får ha det så godt i den jobben, med masse fravær, dårlige ledere, økende press og alt som hører til. Godt at du er fantastisk og trives...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PennysPuzzle
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meg som andre er lei, men hva kan vi brukes til? ingenting! Jaja, du får ha det så godt i den jobben, med masse fravær, dårlige ledere, økende press og alt som hører til. Godt at du er fantastisk og trives...

Det gjør meg oppriktig trist at du sier du ikke kan brukes til noe…. Selvfølgelig kan du det! Herlighet! Jeg er sikker på du har mange styrker. Men ja, Bhg lærer utdanning er nettop til bruk i barnehage. Men ta ny utdanning. Men ikke fortsett i et yrket du ikke mestrer og som gjør deg så bitter. Det er verken barn, foreldre, kollegaer eller hele profesjonen tjent med. Beklager å si det, men det er nettop sånne som du som er med på å gi Bhg et dårlig rykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...