Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbud om stilling som avdelingssykepleier, men lurer litt på om lønnen er akseptebel. Lønnen er 580000, da inkludert «ledertillegg» Jeg har Max ansiennitet. 
 Lurer derfor på hvilken lønn du har du som jobber som avdelingssykepleier , og om du jobber på sykehus eller i kommunen. 
Takknemlig for svar. 

Anonymkode: bea7f...4a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en «avdelingssykepleier»? :klo:

Dersom det er avdelingsleder er lønna lav. Dersom det er type fagkoordinerende sykepleier/vaktansvarlig er lønna høy. 

Anonymkode: b52d0...1ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er en «avdelingssykepleier»? :klo:

Dersom det er avdelingsleder er lønna lav. Dersom det er type fagkoordinerende sykepleier/vaktansvarlig er lønna høy. 

Anonymkode: b52d0...1ed

Hvis du ikke vet hva en avdelingssykepleier, er det ikke deg jeg henvender meg til 😊

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en veldig grei lønn. Jobber kommunalt og har samme lønna som avdelingssykepleier på dementavd

Anonymkode: 56bcc...95c

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det var så mye å skryte av akkurat. Mye kjip jobb med å være avdelingssykepleier.

Anonymkode: e747f...ef5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mindre en jeg har som grunnlønn som spesialsykepleier jo… og det er MYE jobb og være leder. Aldri fri, alltid mas.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har fått tilbud om stilling som avdelingssykepleier, men lurer litt på om lønnen er akseptebel. Lønnen er 580000, da inkludert «ledertillegg» Jeg har Max ansiennitet. 
 Lurer derfor på hvilken lønn du har du som jobber som avdelingssykepleier , og om du jobber på sykehus eller i kommunen. 
Takknemlig for svar. 

Har ikke den jobben så tørr ikke si om det er "bra" lønn. Det er jo en del bedre enn min som er på "gulvet". Men ut i fra det ansvaret jeg ser mine ledere står i  så syns jeg ikke lønna står i stil. 

Anonymkode: 11b17...c77

Skrevet (endret)

Jeg synes det var lavt. Er det kommune eller sykehus/privat? Jeg har 560 000 nå i sykepleierstilling med videreutdanning og full ansinitet i kommunen. Vet driftskoordinatorene har 20 000 ekstra, dvs rundt 580 000 da. Avdelingslederene ligger på ca 650 000 (og sikkert oppover). 

Edit: vet også at assisterende seksjonsledere på sykehus her i området hadde 570, nå har de gjerne bikket 600. 

Endret av neon_sun
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er for lavt. Tjener bedre nå som sykepleier med 4 års ansiennitet, pga. tillegg og overtid. Som avdelingssykepleier er jo all overtid bakt inn i grunnlønnen, da det forventes at du er tilgjengelig. 

Anonymkode: 3b2b8...159

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis du ikke vet hva en avdelingssykepleier, er det ikke deg jeg henvender meg til 😊

Skal du være ansvarlig for andre med den holdningen der? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syns det er for lavt. Tjener bedre nå som sykepleier med 4 års ansiennitet, pga. tillegg og overtid. Som avdelingssykepleier er jo all overtid bakt inn i grunnlønnen, da det forventes at du er tilgjengelig. 

Anonymkode: 3b2b8...159

Overtid er ikke innbakt i lønnen. Tillegg og overtid må holdes utenfor. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overtid er ikke innbakt i lønnen. Tillegg og overtid må holdes utenfor. 

I vår kommune er stillingen unntatt arbeidstidsbestemmelser, dvs at man ikke har flexitid eller får betalt for overtid, men har som kompensasjon en ekstra ferieuke. 

Endret av neon_sun
AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (4 minutter siden):

Ja

AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (4 minutter siden):

Hva var galt med den holdningen der? Personen vet ikke hva en avdelingssykepleier er, da er jo ikke ts ute etter hans synspunkt??

Anonymkode: 9072c...98f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kunne hjulpet hen som spurte med setningen; En som har det overordnede ansvar på en avdeling.  Som avdelingsleder kommer TS til å få mange rare henvendelser og spørsmål, men jeg regner med at det er ikke slik TS svarer sine kollegaer. 

Endret av Knoot
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er avd.leder på sykehjem i kommunen. 16 år som spl. Årslønn på 650k

Anonymkode: 236f9...41b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker i utgangspunktet at det er lavt, men det avhenger også av hvilken type enhet du blir avdelingssykepleier for. Er det en øvings og vurderingsenhet med 10 ansatte og ingen pasienter som overnatter så tenker jeg det er greit, er for en sykehjemsavdeling med 40 ansatte så er det for lavt. Ville sagt du måtte over 600 000 i alle fall. 

Anonymkode: 3d359...944

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt vanlig spl, ingen videreutdanning og har 550000 pluss tillegg da, så jeg syns det var litt lite for mye jobb.

Anonymkode: e6766...367

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takknemlig for svar. 

Det er for dårlig tilbud til deg med maks ansiennitet. Det er ved ansettelse du har mulighet til å forhandle om lønnen. Jeg ville klart takket nei til det tilbudet. Inngår personalansavr i stillingen, eller er det kun snakk om fagansvaret i avdelingen? Det utgjør ganske stor forskjell. Flere steder de opererer med avdelingssykepleier selv om det ikke er med personalansvar. Skal du ha fullt ansvar, også for personalet (mente du bekreftet dette over i annet innlegg) bør du kreve betraktelig høyere lønn. Hva har du i dag som sykepleier med full ansiennitet? Er det samme arbeidsgiver du skal jobbe for? Du skal selvsagt ikke gå ned eller i praksis ha samme lønn for mye mer ansvar. Ville lagt meg på minst 50.000 opp og sett hva de tilbyr da. Husk du skal forhandle. Og så bør du sette et tak for hva du kan akseptere som minstelønn og ikke godta noe under det uansett. Lykke til!

Anonymkode: a5d6c...769

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke godt nok. Er sykepleier med lang ansiennitet i privat sektor, har 600000 i grunnlønn. I Oslo kommune får en vel opp mot 700000 nå som avdelingssykepleier. 

Anonymkode: 11afe...2d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...