Gå til innhold

Hvordan finne ut søvnbehov?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg blir aldri uthvilt. Har et lite barn som ofte styrer en del om kveld og natt. Noen netter får jeg 4t søvn, noen 7t. Men føler meg aldri opplagt og får liksom ikke hentet meg inn.

Hvordan finner man ut hvor mye søvn man egentlig trenger? 

Anonymkode: 5772f...397

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..... man sover til man er uthvilt. Det er så mye søvn du trenger. Man kan aldri hente inn mangel på søvn. 

Anonymkode: 4f8ec...0e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg føler at jeg blir aldri uthvilt. Har et lite barn som ofte styrer en del om kveld og natt. Noen netter får jeg 4t søvn, noen 7t. Men føler meg aldri opplagt og får liksom ikke hentet meg inn.

Hvordan finner man ut hvor mye søvn man egentlig trenger? 

Så lenge søvnen avbrytes flere ganger tror jeg ikke det hjelper at man egentlig ville følt seg uthvilt med 5-6 timer sammenhengende søvn f.eks. 

Altså å finne ut hvilket søvnbehov man har vil ikke hjelpe. Mulig man kan vende seg til lite og oppstykket søvn.

Anonymkode: cc697...924

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

..... man sover til man er uthvilt. Det er så mye søvn du trenger. Man kan aldri hente inn mangel på søvn. 

Anonymkode: 4f8ec...0e5

Kan ikke huske sist jeg uavbrutt fikk sove til jeg våknet av meg selv 😉

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge søvnen avbrytes flere ganger tror jeg ikke det hjelper at man egentlig ville følt seg uthvilt med 5-6 timer sammenhengende søvn f.eks. 

Altså å finne ut hvilket søvnbehov man har vil ikke hjelpe. Mulig man kan vende seg til lite og oppstykket søvn.

Anonymkode: cc697...924

Ja, avbruddene hjelper ikke akkurat på... veldig slitsomt  😕

AnonymBruker
Skrevet

Har du små barn? Hva med å prøve å sove hver gang du kjenner du er trøtt og kunne tenke deg å sove. 

Anonymkode: fc8c6...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...