AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Del Skrevet 23. mai 2022 Barna er snart 4 år (tvillinger). Det blir vår første ferie hvor vi sover på fremmed sted (pga pandemien). Det blir en ca 4 timers biltur (vurderer tog og leie bil i Kristiansand). Og vi tenker å enten låne hytte/leilighet eller bo på hotell. Vi vurderer også å få fremskyndet ferien litt sånn at det kan tas utenom fellesferien, men da er det kanskje ikke like mange tilbud i parken? Vi ser for oss det blir en 4 dagers tur hvor vi tar 2 dager i parken. Budsjett rundt 15 000 kr(?). Denne biten har vi ikke turt å sette oss inn i enda, men vil forsøke å tenke økonomisk fornuftig. Hva er deres beste tips til oss? Hvor bør vi bo? Hva MÅ vi få med oss?☺️ Og siste ting. Anonymkode: a21b4...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 23. mai 2022 #2 Del Skrevet 23. mai 2022 Hei! Det som er trasig, er at det er veldig dyrt å bo i Kristiansand på sommeren. Tror prisene skrus en del opp pga. den parken. Et sted som er en del rimeligere enn andre steder er Roligheden Ferieleiligheter. Det er rett og slett studenthybler som på sommeren leies ut til ferierende. Ikke så veldig luksus. Men man trenger jo ikke det når man stort sett bare skal sove der. Det ligger rett ved campingplass hvor det er åpent for andre også å dra på tilhørende strand. Man kan gå til sentrum derfra. Hvis dere ikke skal kjøre bil til Kristiansand, så er det egentlig ikke så nødvendig å leie bil når dere kommer dit heller. Det går busser ut til dyreparken. Det er et hotell i tilknytning til parken, men der er det dyrt å bo. Kan anbefale å dra til bystranda. Der kan dere bade, og det er en fin lekeplass der. Og så er det fiskebrygga med koselige restauranter. Det finnes et lite minitog/sightseeing-tog som tar dere rundt i sentrum og langs bystranda. Ved bystranda er også badelandet Aquarama. Men det er jo et badeland i tilknytning til dyreparken også, så det er vel kanskje mer aktuelt når dere skal dit. Gågata Markens er koselig å gå i. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Del Skrevet 23. mai 2022 Ha med mat og drikke, for i parken er det svindyr og veldig smakløs mat! Skal dere ta "den store dame" så finn ut hvordan dere kan sikre dere plass slik at dere slipper å stå tre timer i kø! Hakkebakkeskogen sitt tog anbefales virkelig! Ha med vogn eller lån tralle, det er lange avstander, spesielt for små ben! Styr unna ansgar sommer"hotell", det er et møkkasted! Anonymkode: 6eb87...18d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Del Skrevet 23. mai 2022 Takk for gode tips! Hva vil dere si budsjettet kommer på med en slik 4 dagers tur inkl hotell, park og mat om man vil være økonomisk (ha med mat, reise utenom sesong bla)? Da for to voksne og to barn. Høres 13 000 kr mye eller lite ut? Uten erfaring ble vi overrasket over hvor dyrt det kan se ut til å bli bare en 4 dagers norgesferie😅🙈 Anonymkode: a21b4...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Del Skrevet 23. mai 2022 Suvenir butikkene i parken var faktisk ikke så dyre som jeg hadde trodd! 😮 veldig greie priser!Toget gjennom hakkebakkeskogen anbefales! Vi spiste mat oppe på Kutoppen(langt å gå, tung bakke for de minste) litt stiv pris, men maten falt i smak hos alle 3🙂 Kaptein Sabeltann Showet var bra😄👍🏻 Vi satt av 2 dager, parken er ganske stor. Anonymkode: 9648b...adc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Del Skrevet 24. mai 2022 Ha minimum 2 dager i parken, ha en 3. dag som reserve. Parken er veldig stor. Anbefaler å bli med på matingen av dyrene, da kommer også de dyrene som ikke viser seg så ofte frem. Anonymkode: 983ee...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Del Skrevet 24. mai 2022 Hvis dere tar turen til parken før fellesferien/sesong så pass på å dra dit i en helg. Det er fordi skuespillere er på plass en stund før sesong i helgene. Det er mye mer stas å få se "dyrene" i Hakkebakkeskogen, kardemommebyfolka og sjørøvere. Hvis dere får bo i parken/ kardemomme (sjekk om det er noe ledig) så anbefaler jeg å gå i villmark på kveldstid etter at parken er stengt, en mye roligere tur og større sjangs for å faktisk få se dyrene siden parken er rolig og de slapper av. Anonymkode: dc221...405 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Del Skrevet 24. mai 2022 Ville absolutt anbefalt å bo i Abra Havn, men det er nok utsolgt for lenge siden. Jeg kjenner noen som skal til Dyreparken før fellesferien, de betaler 17-18 tusen for billetter og overnatting, usikker på om det var med show. Det var 4 eller 5 dager. 13.000 er nok uansett altfor lite for 4 dager om det skal dekke både hotell, park, mat og handling. 2 dager i slutten av juni for to voksne og to barn er ca 2.600kr bare billetter. Ungene vil helt sikkert ha noe Sabeltann/Langemann/Sunniva o.l klær/hatter/sverd osv. Går fort en tusenlapp eller to på det (er vel 400-500 for Sabeltannjakka). Minimum 1000kr/dagen i mat om dere skal spise der (og for den prisen snakker vi pølse og vafler, ikke full lunsj og middag 😉). Det er dyrt i parken, og vi synes heller ikke maten er noe særlig, så vi har med mat og spiser middag utenfor parken. Anonymkode: 87466...432 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Del Skrevet 26. mai 2022 Ja, bestill tur med Hakkebakketoget 😃 maten er nok dyr ja, og køene kan være lange. Har aldri sett sirkus mikkeliksi (ved kardemomme by), det kan jo være noe å undersøke... Er bok smart å velge 1 aktivitet dere vil på helt i starten og stille dere i kø. Det kan være bobbane eller den sorte dame. Ellers synes jeg det er koselig å bare vandre rundt, en får jo med seg det meste. De som har overnatting i tilknytning til parken kommer inn en halvtime før de andre (har vært sånn i allefall). Dag 2 er vel ganske rimelig iforhold til bare 1 dag... Dyreparken hotellet er koselig, med nær tilknytning til både park og herli land 😊 abra havn var dyrt og skuffende, og et stykke å gå 😝 kanskje leie hytte/leilighet gjennom airbnb? Telte på en av campingplassene? Synes det er mye mer behagelig å tasse rundt og se, enn å jage etter klokka pga. Mating av ditt og datt da og da 😁 Anonymkode: 6da49...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silla123 Skrevet 26. mai 2022 #10 Del Skrevet 26. mai 2022 Anbefaler å laste ned dyreparken appen. Der får du kart og fullt program over show, mating av dyr +++ De har også forandret på mye slik at mange av spisestedene må man bestille mat i selve appen (var iallfall det når vi var der i april) men det er en fordel også for man kan bestille mat så står det tidspunkt for henting, så slipper man å stå og vente lenge med utålmodige barn. Ellers er parken ganske stor så man svirrer fort rundt og bruker opp tiden om det er noe spesifikt man leter etter. Det er også Badeland rett ved siden av, dyreparken har egen inngang som går rett inn, så lurt å pakke badetøy også om det frister 🙂 Kan også leie/reserve sånn trillevogn. Ellers er det lurt å ta med barnevogna for å spare de pengene, de små blir fort slitne av å gå så mye og man bærer jo gjerne på diverse snacks, veske osv. Veldig lurt å pakke mat og drikke eller kjøpe på en dagligvare og ta med så slipper dere å kjøpe masse der, tror det er sånn 42 kr for en brus der. I appen står det også hvilke aktiviteter som er åpent på hvilke datoer så lettere å planlegge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Del Skrevet 26. mai 2022 Det er lange køer, så bestill billetter på forhånd til alt som er mulig. Ellers er det som andre sier her; svindyrt og dårlig mat. Men koselig opplevelse hvis man er godt forberedt med billetter og matpakker (kø er det uansett) Anonymkode: ce0a6...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #12 Del Skrevet 28. mai 2022 Jeg tenker at siden vi snakker om fireåringer, så kan du komme unna med både mindre penger og mindre stress. Men pass på å bestille Hakkebakkeskogen-togturen, den er akkurat midt i blinken for den aldersgruppen. De må bestilles på forhånd og blir fort utsolgt. Du kan jo ta en hel dag i dyreparken og en halvdag/kveld f.eks. Det blir for mye med en hel dag (10-19) i dyreparken uansett, for fireåringer. Kveldsbilettene er billigere (Hakkebakkeskogen-togturen finnes også for de). Dere må rekke Hakkebakkeskogen og gå og se i Kardemomme by, og løver-tigere-girafer og det er kanskje nok? Barna er for små for badeland, vil jeg egentlig anta, de er også for små for tømmerrena og bobbane. De er absolutt for små til å gå gjennom hele området og se alt, så ingen vits å stresse med det. Og du må se selv om de er store nok for Sabeltann-show, og om det er noe for dere. Jeg hadde med 4-åring og 6-åring på Sabeltann i fjor og det ble ingen suksess og de vil ikke ha gjentagelse fordi fireåring synes det var skummelt og seksåring syntes det er både for høyt/skummelt og i tillegg ikke kult, fordi ingen fra klassen hans liker Sabeltann lenger 🤣 Men ja, anbefaler heller å være litt raus i selve parken med å kjøpe kosedyr, kostymer og slusj, fordi det elsker de og husker. Det går fort noen penger der.. Anonymkode: 11094...d6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Del Skrevet 28. mai 2022 Bør absolutt være mulig å få til for godt under 13 000 - det er bare litt avhengig av hvor man legger forventningene! To dager i dyreparken, overnatting i campinghytte/leilighet/airbnb, kjøre bil ned, lage noe mat selv, så kommer man langt med lite! Sjekk ut feks Skottevik camping, hyggelig sted med gode lekeplasser, strand, basseng og grei pris på leiligheter. En liten halvtimes kjøring fra dyreparken. Og, som flere nevner, tenk litt på hva dere kjøper av mat inne i parken! Ta med frukt, drikke, lunsj og kjøp heller en is og kaffe. Så kan middagen heller tas på foodcourt'en på sørlandssenteret. Anonymkode: d1f8e...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #14 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at siden vi snakker om fireåringer, så kan du komme unna med både mindre penger og mindre stress. Men pass på å bestille Hakkebakkeskogen-togturen, den er akkurat midt i blinken for den aldersgruppen. De må bestilles på forhånd og blir fort utsolgt. Du kan jo ta en hel dag i dyreparken og en halvdag/kveld f.eks. Det blir for mye med en hel dag (10-19) i dyreparken uansett, for fireåringer. Kveldsbilettene er billigere (Hakkebakkeskogen-togturen finnes også for de). Dere må rekke Hakkebakkeskogen og gå og se i Kardemomme by, og løver-tigere-girafer og det er kanskje nok? Barna er for små for badeland, vil jeg egentlig anta, de er også for små for tømmerrena og bobbane. De er absolutt for små til å gå gjennom hele området og se alt, så ingen vits å stresse med det. Og du må se selv om de er store nok for Sabeltann-show, og om det er noe for dere. Jeg hadde med 4-åring og 6-åring på Sabeltann i fjor og det ble ingen suksess og de vil ikke ha gjentagelse fordi fireåring synes det var skummelt og seksåring syntes det er både for høyt/skummelt og i tillegg ikke kult, fordi ingen fra klassen hans liker Sabeltann lenger 🤣 Men ja, anbefaler heller å være litt raus i selve parken med å kjøpe kosedyr, kostymer og slusj, fordi det elsker de og husker. Det går fort noen penger der.. Anonymkode: 11094...d6d What? 😂 Her synes jeg du undervurderer 4-åringer! Mine har vært med i Dyreparken lenge før de var fire, og vi har alltid 3 fulle dager. Ser på alt, overalt. Også innom Badelandet. Både tømmerrenna og bobbanen er en selvfølge! Er det ikke 3-års grense på bobbanen? Sabeltann-showet var helt fantastisk og absolutt verdt pengene, men ja, se an ungene. Min var godt under 4 da vi så det, og syntes det var skummelt, men ikke sånn at han ville dra. For 2.600 regner jeg med at ts vil ha valuta for pengene, så møt opp til åpning og gå til dere ikke orker/vil mer og gjør det samme dagen etter. Å bare prioritere Kardemommeby og tre dyr er bortkasta penger… Parken er stor og kjempeflott, få med mest mulig! Anonymkode: 87466...432 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 28. mai 2022 #15 Del Skrevet 28. mai 2022 Vi bestilte utenom sesong, to netter i Abra Havn, og tre dager i parken. I Abra Havn får de et skattekart, som sender de på oppdagelsesferd i Abra Havn. Det var utrolig gøy for min minste på deres alder. Vi bodde i en av boligene som har veranda som ga oss god utsikt når sjørøverne kom og vekte oss. Dersom dere går for dette, anbefaler jeg at dere bor på siden langs torget. Da har dere full utsikt til showet på båten når de ligger i bukta. Baksiden var i midlertid avstanden til parken (600 m). vi var veldig glad for at vi gikk for tre dagers pass. Vi fikk med oss alt, uten tidspress. Fordelen med å dra utenom sesong er at dyrene er mer avslappet, så vi fikk sett alle dyrene godt. Til og med gaupene la seg ned langs gjerdene og kikket på oss, på tross av at det ikke var presentasjon. Ulempen var at en del var stengt. Så pass på at minst en av dagene dere er der, faller på en helgedag. ta bobbanen, det var utrolig gøy for voksne og barn! Andre gode tips dere har fått, er å bestille en tralle (200 kr), og ha på dere gode sko. Vi voksne lå på jevnt 14-15 000 skritt hver dag.. smør matpakke, for maten kostet flesk. Vi kjørte bil, og spiste middag på Sørlandssenteret som ligger like i nærheten. Og bestill parkbillettene på forhånd, samt last ned appen deres. Vi betalte mellom 8-9000 kr for overnatting, og parkbilletter tre dager utenom sesong. Hiv og hoi! ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tenker at siden vi snakker om fireåringer, så kan du komme unna med både mindre penger og mindre stress. Men pass på å bestille Hakkebakkeskogen-togturen, den er akkurat midt i blinken for den aldersgruppen. De må bestilles på forhånd og blir fort utsolgt. Du kan jo ta en hel dag i dyreparken og en halvdag/kveld f.eks. Det blir for mye med en hel dag (10-19) i dyreparken uansett, for fireåringer. Kveldsbilettene er billigere (Hakkebakkeskogen-togturen finnes også for de). Dere må rekke Hakkebakkeskogen og gå og se i Kardemomme by, og løver-tigere-girafer og det er kanskje nok? Barna er for små for badeland, vil jeg egentlig anta, de er også for små for tømmerrena og bobbane. De er absolutt for små til å gå gjennom hele området og se alt, så ingen vits å stresse med det. Og du må se selv om de er store nok for Sabeltann-show, og om det er noe for dere. Jeg hadde med 4-åring og 6-åring på Sabeltann i fjor og det ble ingen suksess og de vil ikke ha gjentagelse fordi fireåring synes det var skummelt og seksåring syntes det er både for høyt/skummelt og i tillegg ikke kult, fordi ingen fra klassen hans liker Sabeltann lenger 🤣 Men ja, anbefaler heller å være litt raus i selve parken med å kjøpe kosedyr, kostymer og slusj, fordi det elsker de og husker. Det går fort noen penger der.. Anonymkode: 11094...d6d Det er jo veldig individuelt. Mine nevøer på 3 og 4 elsket både tømmerrenna og spøkelseshuset. Sabeltann show er vel utsolgt for lenge siden uansett. Ellers helt enig i at en hel dag blir for mye for så små barn. Anonymkode: a8d3f...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Del Skrevet 29. mai 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: What? 😂 Her synes jeg du undervurderer 4-åringer! Mine har vært med i Dyreparken lenge før de var fire, og vi har alltid 3 fulle dager. Ser på alt, overalt. Også innom Badelandet. Både tømmerrenna og bobbanen er en selvfølge! Er det ikke 3-års grense på bobbanen? Sabeltann-showet var helt fantastisk og absolutt verdt pengene, men ja, se an ungene. Min var godt under 4 da vi så det, og syntes det var skummelt, men ikke sånn at han ville dra. For 2.600 regner jeg med at ts vil ha valuta for pengene, så møt opp til åpning og gå til dere ikke orker/vil mer og gjør det samme dagen etter. Å bare prioritere Kardemommeby og tre dyr er bortkasta penger… Parken er stor og kjempeflott, få med mest mulig! Anonymkode: 87466...432 Men er det noe poeng å stresse foreldre og barn sånn? De husker lite av det uansett. Mine barn er 5 og 7 i år, og det er vel nå 4. året året vi besøker dyreparken (vi er heldige å ha besteforeldre som bor nærme her). Det er første gang i år at vi kjøpte dagsbilletter og ikke kveldsbiletter. Frem til nå har både barna og foreldrene var mer enn fornøyde med kortere dager i dyreparken. I år hadde vi en hel dag, barna klarte det fint, litt verre for foreldrene 😅, men det er ihvertfall absolutt nok med bare en dag for oss foreløpig. Anonymkode: 11094...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå