Gå til innhold

Flytende vaskemiddel eller pulver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig best og hva bør brukes når? Hva bruker dere? 

Anonymkode: bfb4f...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker flytende. Synes det er best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best flytende. Med pulver så blir det så fort grisete og mas med søl, må rense såpe beholderen osv. Mye mer renslig med flytende

Anonymkode: c66ed...c2f

AnonymBruker
Skrevet
Diamant skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker flytende. Synes det er best.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker best flytende. Med pulver så blir det så fort grisete og mas med søl, må rense såpe beholderen osv. Mye mer renslig med flytende

Hvilket bruker dere?😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilket bruker dere?😊

Jeg bruker for det meste OMO.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker pulver, mest pga pris. Hiver det rett i trommelen og bruker nok mindre enn anbefalt. Klærne er rene og ingen såperester 😊

Anonymkode: 59d91...565

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvilket bruker dere?😊

Jeg kjøper store tanker enten i Sverige eller på Felleskjøpet 😜 husker ikke hva merket het på Felleskjøpet, men den jeg har fra Sverige nå er Comfort. Men liker best de fra Felleskjøpet, for de er så svære og kjøper jeg et par av hver så har jeg for et helt år og slipper tenke på det 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Bruker pulver. Jeg er 40 år og mest vant til pulver. Det var det jeg vaks opp med og så har jeg videreført det. Og klærne blir rene. Lurer på om det kan være en aldersgreie? At det er mer vanlig at «yngre voksne» bruker flytende såpe til klesvask.

Anonymkode: 8d375...578

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker flytende. Klar.

Anonymkode: aa27c...501

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Flytende Neutral her i mange år 😀 Av og til er det tilbud og da plukker jeg med meg et par ekstra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bruker pulver. Jeg er 40 år og mest vant til pulver. Det var det jeg vaks opp med og så har jeg videreført det. Og klærne blir rene. Lurer på om det kan være en aldersgreie? At det er mer vanlig at «yngre voksne» bruker flytende såpe til klesvask.

Foreldrene mine byttet over til flytende vaskemiddel lenge før meg. Jeg er i 30-årene, de er 60+ begge to. Det er anekdotisk, men jeg tror ikke det er snakk om et aldersbetinget valg, i alle fall ikke når man er så "ung" som 40. Tipper de yngste voksne lærer av sine foreldre. Kanskje du er i en slags mellomalder, hvor du rakk å vaske klær selv lenge nok med pulver (før flytende ble mest vanlig) og derfor holder fast ved det, mens de som er eldre var mer åpne for å prøve noe nytt, som de lærte videre til sine barn? 

Nye vaskemaskiner har vel oftest funksjoner for selvdosering nå - da er det vel bare flytende det går i? Vaskemaskinen min er over ti år gammel og har ikke noe slikt. 

Anonymkode: 0cdc0...dec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er 53 og foretrekker, og bruker flytende. Vokst opp med pulver og brukte det i mange år selv

AnonymBruker
Skrevet

Bruker flytende. Husker ikke hva jeg har nå, kjøper gjerne større flasker på Rusta ol. Leste et sted at flytende skylles bedre ut av tøyet. 

Anonymkode: d5dc3...d25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker pulver (OMO) hjemme og flytende i feriehuset i Syd-Europa (for der selger de ikke OMO), og med hånden på hjertet: jeg merker ingen forskjell. 

Anonymkode: 96185...77a

Skrevet

Flytende er best om man stort sett vasker i nyere maskiner, siden de bruker mindre vann og vasker på lavere temperaturer. Flytende vaskemiddel kommer ferdig oppløst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker ikke forskjell på hvor rene klærne blir når vi bruker flytende og pulver, men har vi pulver i hus, så bruker mannen så mye at vi må vaske klærne flere ganger for å få vekk alle restene. Så da bruker vi flytende. 😂

Anonymkode: ff09b...eba

AnonymBruker
Skrevet

Bruker flytende, og jeg har sett hvordan billig vaskepulver ikke løser seg opp. Det tettet faktisk et rør her til septikken. Men det var altså ikke jeg som forårsaket det, det var noen som hadde bodd her tidligere.

Kan si at jeg er nærmere 60 enn 30 i alder.

Anonymkode: 18e65...f6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker pulver til vanlige lange vasker, det er billigere og anbefalt av produsenten.

For å unngå søl med pulver skjærer jeg opp toppen av boksen, og bruker en måleskje. Etterhvert som boksen blir tommere skjærer jeg halvveis ned en side så den kan brettes vekk. Den innebygde helletuten gir masse søl og vanskelig dosering.

Til korte spesialprogram bruker jeg flytende. Jeg føler at pulver ikke får nok tid til å løse seg opp da.

Jeg bruker Blenda, både pulver og flytende, og parfymefri Milo. Disse fungerer bra og jeg og barna plages ikke med kløe eller ubehagelig lukt. Pga barn bruker jeg også Vanish pulver og Påstell sitronsåpe til flekkfjerning. Jeg liker ikke lukta til Vanish, men vet ikke om noen flekkfjerner som er like god og lettvint.

Anonymkode: 9a86e...38c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til flytende. Går i ariel her. 

Anonymkode: 7a3d5...aeb

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (11 timer siden):

Flytende er best om man stort sett vasker i nyere maskiner, siden de bruker mindre vann og vasker på lavere temperaturer. Flytende vaskemiddel kommer ferdig oppløst. 

Dette gjelder stort sett kun eco-vask. De fleste maskiner vasker på korrekt temperatur, samt man kan stille opp vannmengden.

Anonymkode: ad8b1...8e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...