AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Jeg veide rett i underkant 120kg da jeg bestemte meg for at nok var nok. Mannen var støttende- det vil si med ord, men med handlinger så begynte han plutselig å hoarde inn med chips, godteri, kaker, bakevarer. Når jeg kom hjem fra jobb om kvelden hadde han tre bager med McDonalds på kjøkkenbordet. Avtalen var at han skulle lage fisk, men han sa at han glemte det og at det ble raskere å kjøre å kjøpe litt mat i stedet. Han dreiv hele tiden å maste på meg om at jeg måtte jo kose meg også, ikke være for streng med kostholdet for da gikk det ikke osv. Etterhvert må han ha skjønt at jeg ikke lot meg vippe av pinnen denne gangen og han sluttet å handle inn all den giften. Han ble plutselig superstøttende og skulle hjelpe meg og lage all mat til meg omtrent slik at jeg- som han sa, kunne fokusere på å spise sunt og oppnå det vekttapet jeg ville. Jeg ble veldig lettet og glad. Men etterhvert oppdaget jeg at vektnedgangen stagnerte og snart sto den stille og jeg gikk faktisk opp igjen halvparten av hva jeg hadde gått ned, noe som var rart da jeg bare spiste sunne, magre måltider. Så lager han lunsj til meg en dag, mens jeg skulle ta en dusj. Jeg glemte noe og gikk ut på kjøkkenet og der ser jeg han legger til olje i STORE mengder. Jeg spør hva han holder på meg og han fryser til. Etter mye om og men så kommer det frem at han har tilsatt olje og sukker i måltidene mine. Han var så redd for at jeg skulle sulte meg ihjel, at det ikke var sunt og at jeg ikke måtte gå for raskt ned i vekt?!? Sulte meg i hjel, jeg på nå 115kg? Det var ikke få eller små porsjoner, men smarte kalorier med næringsrik mat jeg gikk for så ingen grunn til bekymring der. Føler meg skikkelig svikt 😞 Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg er så sint og lei meg. Anonymkode: 44b68...0c0 2 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Hvordan går det an å unngå å merke at det er tilsatt mengder med olje og sukker i maten? Anonymkode: c6848...35c 24 1
Carrot Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Spør han da vel hvorfor han ikke ønsker at du skal gå ned i vekt i stedenfor å bli lei deg og skuffet.. Og lag maten din selv Kanskje han er redd for at den nye deg ikke skal ønske bli hos han? 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Hvorfor må du være så kjip med han? Det at du ønsker å gå ned i vekt skal da ikke plage han og det kostholdet han vil ha. Anonymkode: 7f682...c31 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Hva i alle dager. Er dette sant? 😳 «hvorfor vil du at jeg skal være syklig overvektig? Er du ikke redd for at jeg skal få helseskader av det?» Anonymkode: d4dd2...e82 10 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan går det an å unngå å merke at det er tilsatt mengder med olje og sukker i maten? Anonymkode: c6848...35c Han har blant annet tilsatt olje og sukker i smoothien 😞 Anonymkode: 44b68...0c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Først og fremst; sørg for å lage alle måltider selv heretter, OG gjøre klart for mannen at om han forsøker sabotere noe du sårt trenger for din egen del, så ser du ingen fremtid med han (eller et annet budskap som passer bedre om du synes det er for drastisk). Uansett forsøk komme til bunns i hvorfor han egentlig saboterer for deg, det er jo åpenbart ingen grunn til å tro du sulter deg ihjel. Kanskje han er engstelig for at du skal forlate han «når du blir slank og fornøyd»? Har hørt om mange usikre partnere som føler seg engstelige så fort den andre forsøker forbedre seg selv. Anonymkode: b5fb5...0e1 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må du være så kjip med han? Det at du ønsker å gå ned i vekt skal da ikke plage han og det kostholdet han vil ha. Anonymkode: 7f682...c31 Men han tilsetter jo masse dritt i HENNES mat fordi HAN ikke vil at hun skal «sulte seg» som han pent sier, som fører til at vektnedgangen hennes stagnerer. Anonymkode: d4dd2...e82 22
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må du være så kjip med han? Det at du ønsker å gå ned i vekt skal da ikke plage han og det kostholdet han vil ha. Anonymkode: 7f682...c31 Jeg er ikke kjip mot han. Han skal få ha det kostholdet han vil. Egentlig er han ikke en som spiser mye usunt og han er normalvektig, derfor reagerte jeg ekstra når han plutselig begynte å handle inn så mye usunt akkurat når jeg sa jeg skulle slutte å spise det. Jeg må vel få lov å ha det kostholdet jeg vil? Anonymkode: 44b68...0c0 5 2
skruf Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 Hvordan er han vektmessig? Hvis også han er overvektig så kanskje han er redd for at du skal bli slank mens han fortsatt er overvektig, at dere ikke lengre er overvektige begge to. At han også da føler på at han må ned i vekt og ut av en bedagelig hverdag. At det bare vil bli sunne måltider og ikke noe junkfood Kanskje han er sjalu og redd for at du vil tiltrekke deg mere oppmerksomhet fra andre menn som normalvektig? Redd for forandringer i livet? Mange menn fortrekker overvektige kvinner, kvinner som de kan fore opp til å bli enda mere overvektig. Tror det kalles feeders. Uansett så var det et svik. Dere kommer ikke unna en skikkelig prat rundt dette, hva som skjer i hodet på han. Også bør du ta alt ansvar for deg selv; hva som er i maten du spiser. Ville rett og slett tatt hovedansvar for fellesmåltider 3 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #11 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han har blant annet tilsatt olje og sukker i smoothien 😞 Anonymkode: 44b68...0c0 Det er jo en veldig teit ting å gjøre, men jeg synes det høres veldig rart ut at du ikke merker det. Jeg kan skjønne at det kan være vanskelig å oppdage om det er tilsatt små mengder rafinert sukker i noe som i utgangspunktet er naturlig søtt, men olje i noe som i utgangspunktet ikke inneholder noe særlig fett? Anonymkode: 55a70...4a3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 Han høres jo ut som en feeder 😕 Anonymkode: 121b8...fba 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #13 Skrevet 23. mai 2022 Er dere seriøse, dere som går mot TS her?! Jeg er skikkelig forvirra her nå, hvordan kan dere mene at TS skal "tas" her? TS, jeg syns mannen din er en skikkelig dust og hadde det vært mannen min vet jeg ikke helt hva jeg hadde sagt eller gjort, men jeg hadde i hvert fall ikke hatt noe som helst tillitt til han en lang, lang stund framover. Det er jo nesten som et overgrep det han driver med. Han skal fete deg opp i stedet for at du skal få lov til å gå ned i vekt? Hvis du velger å bli hos denne mannen mens du skal ned i vekt så burde du i såfall lage din egen mat framover. Jeg tror jeg hadde sluttet å snakke med denne mannen. Jeg kjenner jeg er skikkelig provosert. Først - før jeg klikket meg inn her så tenkte jeg "yeah, right, mannen saboterer ved å spise usunn mat og TS klarer ikke la være å spise hun også" - men dette er jo bare helt hinsides. Han saboterer virkelig. Jeg håper du får han til å forstå hvor ille dette faktisk er og at han skal ligge langt unna din mat heretter. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo en veldig teit ting å gjøre, men jeg synes det høres veldig rart ut at du ikke merker det. Jeg kan skjønne at det kan være vanskelig å oppdage om det er tilsatt små mengder rafinert sukker i noe som i utgangspunktet er naturlig søtt, men olje i noe som i utgangspunktet ikke inneholder noe særlig fett? Anonymkode: 55a70...4a3 Hva her det der med saken å gjøre? Hun har fått i seg olje og sukker som hun ikke skulle ha og så er det hun som får pes fordi hun ikke la merke til det? Det er mannen som har vært en idiot her. Anonymkode: d65b7...07d 19 1 6
skruf Skrevet 23. mai 2022 #14 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo en veldig teit ting å gjøre, men jeg synes det høres veldig rart ut at du ikke merker det. Jeg kan skjønne at det kan være vanskelig å oppdage om det er tilsatt små mengder rafinert sukker i noe som i utgangspunktet er naturlig søtt, men olje i noe som i utgangspunktet ikke inneholder noe særlig fett? Anonymkode: 55a70...4a3 Flere typer olje er smaksnøytrale, og man merker ikke mye av 1ss olje som ikke smaker noe i en smoothie. 1ss olje er vel rundt 100 kalorier? Drikker man 1 smoothie om dagen så blir det faktisk 700 ekstra kalorier i uka. (da jeg måtte opp i vekt så brukte jeg nettopp energitette smoothier med olje, egg og avokado i, gikk jevnt opp i vekt og det tok ikke så lang tid heller. Merket ingenting av oljen) 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #15 Skrevet 23. mai 2022 skruf skrev (9 minutter siden): Hvordan er han vektmessig? Hvis også han er overvektig så kanskje han er redd for at du skal bli slank mens han fortsatt er overvektig, at dere ikke lengre er overvektige begge to. At han også da føler på at han må ned i vekt og ut av en bedagelig hverdag. At det bare vil bli sunne måltider og ikke noe junkfood Kanskje han er sjalu og redd for at du vil tiltrekke deg mere oppmerksomhet fra andre menn som normalvektig? Redd for forandringer i livet? Mange menn fortrekker overvektige kvinner, kvinner som de kan fore opp til å bli enda mere overvektig. Tror det kalles feeders. Uansett så var det et svik. Dere kommer ikke unna en skikkelig prat rundt dette, hva som skjer i hodet på han. Også bør du ta alt ansvar for deg selv; hva som er i maten du spiser. Ville rett og slett tatt hovedansvar for fellesmåltider Kom for å skrive dette innlegget 👏👏🙌 Anonymkode: d848d...49d 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #16 Skrevet 23. mai 2022 Veldig åpenbar trolling. Sannsynligvis fetisjbasert. Skrevet av en mann. Anonymkode: afc68...c72 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #17 Skrevet 23. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Veldig åpenbar trolling. Sannsynligvis fetisjbasert. Skrevet av en mann. Anonymkode: afc68...c72 Du er åpenbart trolling. Anonymkode: c9f02...8d0 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #18 Skrevet 23. mai 2022 Omg. Han er jo gal! Anonymkode: 5ef36...e0c 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #19 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg veide rett i underkant 120kg da jeg bestemte meg for at nok var nok. Mannen var støttende- det vil si med ord, men med handlinger så begynte han plutselig å hoarde inn med chips, godteri, kaker, bakevarer. Når jeg kom hjem fra jobb om kvelden hadde han tre bager med McDonalds på kjøkkenbordet. Avtalen var at han skulle lage fisk, men han sa at han glemte det og at det ble raskere å kjøre å kjøpe litt mat i stedet. Han dreiv hele tiden å maste på meg om at jeg måtte jo kose meg også, ikke være for streng med kostholdet for da gikk det ikke osv. Etterhvert må han ha skjønt at jeg ikke lot meg vippe av pinnen denne gangen og han sluttet å handle inn all den giften. Han ble plutselig superstøttende og skulle hjelpe meg og lage all mat til meg omtrent slik at jeg- som han sa, kunne fokusere på å spise sunt og oppnå det vekttapet jeg ville. Jeg ble veldig lettet og glad. Men etterhvert oppdaget jeg at vektnedgangen stagnerte og snart sto den stille og jeg gikk faktisk opp igjen halvparten av hva jeg hadde gått ned, noe som var rart da jeg bare spiste sunne, magre måltider. Så lager han lunsj til meg en dag, mens jeg skulle ta en dusj. Jeg glemte noe og gikk ut på kjøkkenet og der ser jeg han legger til olje i STORE mengder. Jeg spør hva han holder på meg og han fryser til. Etter mye om og men så kommer det frem at han har tilsatt olje og sukker i måltidene mine. Han var så redd for at jeg skulle sulte meg ihjel, at det ikke var sunt og at jeg ikke måtte gå for raskt ned i vekt?!? Sulte meg i hjel, jeg på nå 115kg? Det var ikke få eller små porsjoner, men smarte kalorier med næringsrik mat jeg gikk for så ingen grunn til bekymring der. Føler meg skikkelig svikt 😞 Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg er så sint og lei meg. Anonymkode: 44b68...0c0 Ehhh, er mannen din psykopat eller hva? 😂 Er det mannen din som har motivert deg hele tiden, til å spise usunt? Kanskje han vil du skal være feit og nedfor. Høres slik ut. Ingen mennesker er redd for at en på 115 kg skal "sulte ihjel", han høres faen ikke god ut. 😅 Anonymkode: 008be...344 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #20 Skrevet 23. mai 2022 Hvorfor tror du han saboterer? Er han redd du skal bli "for pen" for ham, at du skal begynne å tiltrekke deg blikk og oppmerksomhet fra andre menn? Ved å trene ekstra kan du sabotere sabotasjen. Anonymkode: ae681...fd4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå