Gå til innhold

Bestefaren min har vært i en alvorlig ulykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene bestefaren min var i en alvorlig ulykke for en del år siden. Jeg var tenåring og for meg var dette svært traumatisk. Bestefar havnet i koma, og vi visste ikke om han ville våkne igjen.

Han våknet, men hadde alvorlige senskader. Hodeskade, kraniebrudd, kognitiv svikt, epilepsi, balanseutfordringer. Det har blitt flere sykehusinnleggelser i ettertid.

Det har gått mange år siden ulykken nå, men den sitter enda i meg. Jeg er fortsatt like redd for at bestefar skal dø som den gang han var i koma. Akkurat som om kroppen ikke har tatt inn at det gikk bra, men hele tiden er på vakt for at det kan skje noe nytt. Han er forholdsvis ung, men har en fryktelig skral helse. Plutselig kan det si stopp og kroppen svikter. Jeg er så redd for at det skal skje.

Vi har fått så god kontakt den siste tiden, og jeg er så redd det skal skje noe.  Jeg ser for meg at traumet fra ulykken også kommer til å komme opp igjen den dagen han ikke er her mer. At sorgen kommer til å bli dobbel, og at mye følelser av angst og maktesløshet fra ulykken vil komme tilbake .

Har levd med frykt for at han skal dø siden ulykken 

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: b0612...12a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet , livet er skjørt.  ❤ Det du opplever er " ventesorg" . 

Ventesorg er sorg over tapt livskvalitet / muligheter og en forventet tidligere død enn først antatt før ulykke eller sykdom. 

Tilbring tid sammen. Det er kun det du skal gjøre.  🌹

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Havspeil skrev (På 28.5.2022 den 0.49):

Du vet , livet er skjørt.  ❤ Det du opplever er " ventesorg" . 

Ventesorg er sorg over tapt livskvalitet / muligheter og en forventet tidligere død enn først antatt før ulykke eller sykdom. 

Tilbring tid sammen. Det er kun det du skal gjøre.  🌹

Takk for fine ord ❤️❤️

Anonymkode: b0612...12a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for fine ord ❤️❤️

Anonymkode: b0612...12a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...