AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Vi ser på et hus nå med walk in closet. Jeg syntes egentlig ikke dette er noe praktisk i det hele tatt. Det betyr vel bare at kvm. Som kunne vært brukt på garderobe er brukt på dødplass man kan stå på? Hva er positive og negative sider med det? Er det bare en amerikansk luksusgreie vi har importert, eller er det praktisk? Anonymkode: 99636...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Jeg ELSKET det, men her vi bor nå har vi det ikke lenger. Nå kommer det jo an på uformingen på rommet og hva slags møbler/garderobe man har, men hos oss var det veldig praktisk! Anonymkode: 95571...49c 1
Amossa Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Vi gjør om et gjesterom til walk-in-closet. Vet at det blir mer oversiktlig enn å ha alt i forskjellige skap og skuffer i huset. Nå kan jeg sortere sommer- og vinterklær på klesstenger i samme rom, og det blir lettere å se hva som passer sammen. En annen fordel er at den tidligere klesboden vår nå tømmes. Den skal bli en del av badet, som er altfor lite. Ulempen er at vi får to sengeplasser mindre. Men de var så sjelden i bruk, og jeg tror vi samlet sett får bedre utnyttelse nå. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Vi har ikke walk-in-closet, men har flyttet høyskapene ut i gangen for å slippe å skru på flombelysning for påkledning når den ene av oss skal opp. Vi er for late til å legge frem klær på kvelden. I det nye huset får vi ikke walk-in og jeg gruer meg. Anonymkode: 1e7bd...bf4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Jeg ønsker meg det neste gang jeg flytter, eller i alle fall muligheten til å ordne det. I dag har jeg klær spredt i klesskap på soverommet, kommode på soverommet, treningsklær på treningsrommet og også en del klær på et annet soverom... Men som første ab skrev, det kommer an på utformingen. Jeg er på boligjakt og har sett utallige ferdighus-plantegninger og ekstremt mange annonser på Finn.no. Noen har meget praktiske WIC, mens andre «har WIC kun for å ha WIC» som for eksempel er bare 3 kvm stort, slik at man like godt kunne hatt bare klesskap/skyvedørsgarderobe i stedet. Jeg ønsker meg et ganske stort, avlangt rom med oppbevaring på begge sider og akkurat nok plass til å gå i midten, med god belysning og plass til alt av klær. Kvadratiske rom med veldig mye gulvplass i midten fremstår som dårlig utnyttet i mine øyne, men det er sikkert noen som digger å ha en liten kommode eller sittebenk i midten.... Anonymkode: abd05...ccd 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi ser på et hus nå med walk in closet. Jeg syntes egentlig ikke dette er noe praktisk i det hele tatt. Det betyr vel bare at kvm. Som kunne vært brukt på garderobe er brukt på dødplass man kan stå på? Hva er positive og negative sider med det? Er det bare en amerikansk luksusgreie vi har importert, eller er det praktisk? Anonymkode: 99636...e1c Det positive er jo at klærne kommer ut av soverommet. Og dermed den ganske formidable mengden støv som følger med klær. Dette med «bortkastet plass» forstår jeg ikke helt? Er det sånn at du tenker at du kun kan oppbevare noen klær i garderoben? En walk-inn er en bod tilknyttet soverommet. Folk flest har ikke en hel bod med klær, så man lagrer dyner, klær, bagasje, ting man ellers ville hatt i komoder og skal og andre slike med upraktiske møbler i dette kottet. Der jeg bodde før hadde leiligtheten (fra det glade 1970-tall) et walk-inn. Det var leilighetens eneste bod, så der var absolutt alle ting som ikke var møbler eller kjøkkenutstyr. Halvparten av flyttelasset mitt kom fra det ene rommet. Utrolig plass-effektivt med 1,5 meter i bredde og lengde og 2,5 meter i høyden med ren, godt utnyttet lagerplass. I min nåværende leilighet er kottet i gangen. Like effektivt der, men noe upraktisk å ha klær i gangen. Så jeg har gammeldagse skyvedørsgarderobe-saker på soverommet. Støver helt utrolig mye. Men mellom den og kottet trengst heldigvis ikke flere skap som bare skaper rot. Hadde jeg fått viljen min ville alle rom ha en egen bod, slik hus hadde før i tiden. Selv skapene på kjøkkenet ville vært mer effektivt erstattet av en «bod» bak kjøkkenet (slik folk flest hadde på 1950-tallet). Anonymkode: 1cf75...e5a
Kicki_90 Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Jeg vurderer om vi skal bygge på huset for å lage walk-in, så jeg vil anse det som praktisk ja. I forrige leiligheten hadde vi stort soverom med masse oppbevaring til klær, her har vi ca 1/4 av plassen på soverommet. Og pga det er det nå klær overalt, på soverommet, i kasser i kjelleren, i stativ i kjelleren, i gangen osv. Men, siden det ikke er et alternativ nå så komprimerer jeg heller innholdet i garderoben. En dag, kanskje, vi har walk-in.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 Hater det! Blir så sinnssyk mye støv når det ikke er dører på klesskapene. Vi fjernet hele greia og bygget om leiligheten. Nå har vi klesskap i en lang gang mellom soverommene og badene, synes det er mye bedre. Og veldig plassbesparende. Anonymkode: 5078c...66a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Hadde et rom til det før, og det ble ekstremt støvete. Har ingen planer om å gjøre det igjen. Det var når jeg hadde for mange klær rett og slett, og det var alltid rotete der. Verken jeg eller mannen har veldig mye klær nå, vi foretrekker skap med dører. Skal snart pusse opp soverommet, og da skal vi ha store skyvedører og sørge for oppbevaring av ekstra dyner osv øverst på en hylle. Anonymkode: c1b71...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå