AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Hei! I forrige uke oppdaget jeg en mystisk flekk på enden av sofaen min. Det kan være noe fra mat som er sølt, eller at den lille hunden min har skvetta litt ved et uhell (men lukta ikke noe spess da). Jeg forsøkte derfor litt Omo Color flekkfjerner, tørket over med litt vann, og lot det tørke. Men flekken ble ikke borte, bare litt større. Neste forsøk var å tørke over med våt natronblanding, tørke over med vann, og tørke det. Nå ble det lysere der hvor jeg tørka, men det kom en slags mørk "ring" rundt det lyse partiet. Flekken ble større. Støvsugd i etterkant. Okei, så jeg prøvde den supre hundesprayen min som skal fjerne urinflekker og lignende, støvsugd i etterkant, men samme resultat som over. Mitt siste forsøk er foreløpig å bruke en tekstilrenser fra Jernia, fulgte anvisningene, det ble kanskje litt bedre med den mørke "ringen", men ellers samme resultat. Min foreløpige løsning er derfor å dekke det til med sauseskinn og late som det er meningen å ha det der. Det kan jo også være at jeg nå evt bare må vaske helse sofaen med tekstilrens, kanskje den rett og slett trengte en vask? Se vedlagt bilde. Har noen et forslag på hva som kan være neste forsøk? Anonymkode: 182fa...733
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Ta hele puten, ikke bare flekken. Men da får du nok fargeforskjell til den neste. Personlig hadde jeg leid meg en rensemaskin. Og aldri kjøpt sofa med faste puter 😃 Anonymkode: ee77b...033
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ta hele puten, ikke bare flekken. Men da får du nok fargeforskjell til den neste. Personlig hadde jeg leid meg en rensemaskin. Og aldri kjøpt sofa med faste puter 😃 Anonymkode: ee77b...033 Hehe, det er en bare to lange faste puter. Mulig rensemaskin må til ja. Anonymkode: 182fa...733
Gjest Albbas Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ta hele puten, ikke bare flekken. Men da får du nok fargeforskjell til den neste. Personlig hadde jeg leid meg en rensemaskin. Og aldri kjøpt sofa med faste puter 😃 Anonymkode: ee77b...033 Funker rensemaskin greit på slike vannflekker? Har også en sofa med EN flekkete pute. Trekket (100% ull) tåler ikke vask så har ikke turt å prøve noe. 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå