Gå til innhold

AAP i 2021 - feriepenger i 2022?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke finne svar på NAVs sider om akkurat dette. 

Jeg gikk på AAP i nesten hele 2021, mottok 20-50% AAP hver måned i en opptrappingsperiode tilbake på jobb. Iflg lønnsslippen har jeg tjent 35000 i feriepenger 2021. Er det da den summen som blir utbetalt i juni istedenfor lønn? Får jeg noe av NAV også? Blir ikke klok på dette. 

Takk for hjelpen 

Anonymkode: be589...cc7

AnonymBruker
Skrevet

*Skyv*

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke feriepenger fra nav på aap.

Ja, hvis du jobba i fjor får du det istedet for lønn.

Anonymkode: 36606...5fb

AnonymBruker
Skrevet
Arbeidsavklaringspenger (AAP)

Feriepenger: Det er ikke feriepenger  arbeidsavklaringspenger.7. apr. 2022

Feriepenger:

Det er ikke feriepenger på arbeidsavklaringspenger.

er du sikker på at du får det?

Anonymkode: 478f2...46b

AnonymBruker
Skrevet

Du får feriepenger fra jobben som vanlig, også får du skattefri utbetaling fra NAV hele juni måned.

Anonymkode: 25219...4f4

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke feriepenger fra NAV

Anonymkode: 50f5e...071

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Den informasjonen jeg fant gjaldt kun for dem som går på AAP akkurat nå, og da får man visst noen skattefrie perioder på meldekortet, et eller annet. Husker ikke hvordan det var i fjor for meg. 

Da forstår jeg det slik at jeg kun får skattepenger basert på det jeg har tjent hos arbeidsgiver, altså ikke noe å dra på ferie for akkurat. Hovedsaken er at man har oversikt. Er "opptjente" feriepenger det jeg får utbetalt, eller trekkes det diverse før man får denne summen? Snakker nå om vanlig opptjente feriepenger, slik de er angitt på lønnsslippen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får feriepenger fra jobben som vanlig, også får du skattefri utbetaling fra NAV hele juni måned.

Jeg får vel ikke noe fra NAV nå? Jeg jobber 100% igjen nå 2022. Så nå kommer vel bare *oppvasken* fra 2021: nesten ikke feriepenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får vel ikke noe fra NAV nå? Jeg jobber 100% igjen nå 2022. Så nå kommer vel bare *oppvasken* fra 2021: nesten ikke feriepenger. 

Åja, nei, da får du ikke noe fra NAV nå. Trodde du fortsatt gikk på AAP.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):
Arbeidsavklaringspenger (AAP)

Feriepenger: Det er ikke feriepenger  arbeidsavklaringspenger.7. apr. 2022

Feriepenger:

Det er ikke feriepenger på arbeidsavklaringspenger.

er du sikker på at du får det?

Anonymkode: 478f2...46b

Jeg var delvis på AAP. Startet med 50%, for så å jobbe 80%, altså 20% AAP mai til oktober. Fikk lov til å jobbe mer enn 60% i en overgang. Så heldigvis får jeg noe feriepenger. Bare noen få tusen ekstra enn en vanlig lønning. Langt fra nok til å betale skattesmellen jeg har fått for i fjor. Med 16000 inn i AAP mot 18000 faste utgifter i måneden, var jeg nødt til å skru ned på skatten. Å være langvarig syk har mange konsekvenser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Den informasjonen jeg fant gjaldt kun for dem som går på AAP akkurat nå, og da får man visst noen skattefrie perioder på meldekortet, et eller annet. Husker ikke hvordan det var i fjor for meg. 

Da forstår jeg det slik at jeg kun får skattepenger basert på det jeg har tjent hos arbeidsgiver, altså ikke noe å dra på ferie for akkurat. Hovedsaken er at man har oversikt. Er "opptjente" feriepenger det jeg får utbetalt, eller trekkes det diverse før man får denne summen? Snakker nå om vanlig opptjente feriepenger, slik de er angitt på lønnsslippen. 

*mener ikke skattepenger, men feriepenger 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...