Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #21 Skrevet 9. november 2005 Mange av de interiørinteresserte jeg kjenner malte ting svart for et par år siden
sixx Skrevet 9. november 2005 #22 Skrevet 9. november 2005 "alle" jeg kjenner hadde ikke sorte møbler for tre år siden. Det var vel omtrent da "alle" jeg kjenner beiset møblene sine.Velvel....de sortmalte møblene i "alle" hjem...hang selvfølgelig sammen med de sortmalte møblene i "alle" møbelkatalogene. Men for all del....sorte møbler kan være veldig fint det, selv om det er vanlig. Uansett; dersom man vil ha et hjem hvis stil holder seg "in" lenger enn den siste flyeren til Living, så er det lurt å mikse litt, og ikke kjøpe alle møblene i absolutt samme stil og på samme tid.Ja, vil man skape seg et hjem som holder litt lenger enn frem til neste ikeakatalog....så bør man heller fokusere på at ting passer sammen....ikke at alt er likt. Collagemøblering? Hehe...det synes jeg var et fint ord.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. november 2005 #23 Skrevet 10. november 2005 vi hadde et furu framskap på kjøkkenet som vi pusset og malte hvitt, plata i midten ble beiset med mahogny-brun og lakket, vi satte inn glasshyller istedet for trehyllene og monterte spoter. det ble utrolig fint! absolutt ikke moderne, men litt gammeldags stil, som resten av kjøkkenet. har et par andre furu-ting, men de gidder jeg ikke å male, både fordi det er så fryktelig mye jobb, og fordi det ikke passer verken med luta eller malt furu der der står nå. så de blir enten gitt bort til mamma (hehehe), eller kasta. eller brent. kan man brenne luta furu, eller avgir det noen farlige gasser? tenkte det ble bra ved når vi får kjøpt oss peisovnen vi skal ha, så sparer vi penger på vedkjøp! to fluer i en smekk!
sixx Skrevet 10. november 2005 #24 Skrevet 10. november 2005 Fruktfat: Alt treverk som er behandlet skal leveres til gjenvinningsstasjon. (Altså ikke brennes).
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #25 Skrevet 10. november 2005 Mal den i en spennende farge og la den bli blikkfanget i rommet. Kirsebær må nå være mer ut enn luta furu? Stol på din egen smak. Gjør det du liker.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. november 2005 #26 Skrevet 10. november 2005 Det er ikke uten grunn at norske hjem av og til blir kalt for "furuhællvete" av designere...
Gjest Fruktfat Skrevet 10. november 2005 #27 Skrevet 10. november 2005 Fruktfat: Alt treverk som er behandlet skal leveres til gjenvinningsstasjon. (Altså ikke brennes). ← var det jeg trodde...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #28 Skrevet 10. november 2005 Jeg hadde en bokreole i lutet furu. Sånn typisk nittitalls med krimskrams på. Skrudde av all krimskramset. Tok to strøk med lakkbeis. Et strøk mahogny og et strøk mørkebru (eller var det brun). Det ble ganske fint og passet til de øvrige møblene. Men det kommer jo litt ann på hva man har da
Gjest synseren Skrevet 12. november 2005 #29 Skrevet 12. november 2005 Inn blir ut og ut blir inn. Mye bedre å bli klar over egen smak...og være tro mot den. ←
Annie Skrevet 13. november 2005 #30 Skrevet 13. november 2005 Jeg skal male mine furumøbler hvite, eller vaniljefarget. Jeg hater å tørke støv og på mørke møbler syns støvet mye bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå