AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Hva tenker dere om personer som bruker noise cancelling headset samtidig som de kjører bil? Jeg mener jo at nær vi hadde kjøreopplæring så fikk vi streng beskjed om at vi ikke skulle blokkere ut lyder fra trafikken, med feks hlyt volum på radio, da vi kunne gå glipp av varselhorn, ambulanse osv. Det var ikke greit å ha musikk direkte på øret, og hvis vi måtte ta en samtale med ørepropper tilkoblet måtte en være i øret mens det andre var fritt. Hva tenker dere? Anonymkode: b5ce9...16c
Hedda-78 Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Har en slektning som er døv, han kjører bil uten problem. Han er jo svært oppmerksom med blikket og er vant til å være det. Blir kanskje annerledes for oss som er vant til å også bruke hørselen til å orientere oss. Det hadde ikke falt meg inn å kjøre bil med headset.
Cata Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Uten å ha prøvd i bil så vil jeg tro at lyder som varselhorn og sirene fra utrykningskjøretøy vil trenge gjennom hvis man ikke har på voldsomt høy musikk. Bruker noise cancelling på jobb (oftest uten musikk da) og hører godt at folk snakker rundt om, men lyden er mer dempet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Jeg tenker det er ok. Jeg er svært lydsensitiv, og må blokkere lyder ut. Bruker bare blikket mer. Hadde faktisk gjort met mer uoppmerksom med høy musikk i bilen. Anonymkode: be840...447
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Første gang ANC var i bruk overhodet var i en Rolls-Royce på 90-tallet, om jeg husker rett. Så helt gærnt er det ikke. Samtidig er folk så sløve til å begynne med, at jeg kunne ønske at de hadde alle sansene intakt. Anonymkode: 391a6...5f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå