Gå til innhold

Gode sitater og ordtak!


nostalgia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Better to keep your mouth closed and be thought a fool than to open it and remove all doubt

Mark Twain/Abraham Lincoln

Hah! Den har de ærlig og redelig knabbet fra Håvamål.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

USA's ambassadør til Iraq [Crocker] om fremtiden til Iraq: "My confidence is under control".

Endret av pace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"It's nice to be important, but it's more important to be nice" (Scooter)

"The chase is better than the catch" (Scooter)

"Ikke bry deg om hva streitinger sier, en teiting veit ihvertfall hvem han er" (Jokke)

"Och fast jag vet at det finns dom som har det värre, och att dom kunde vara färre, vill jag ändå att Vår Herre ser till mig" (Bo Kaspers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

"Why do we kill people, who kill people, to tell that killing people is wrong?"

Så sant, så sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimjenta

Datt over denne tråden nå, så skummet bare litt igjennom :) Skal sette meg ned hjemme og kose meg med alle innleggene her.

Jeg elsker ordtak, sitater og små ord. Sparer på de i små bøker og har samlet i mange år.

Husker moren min var helt fra seg fordi jeg samlet på "dikt" fra dødsannonser.

Skal nok komme med noen bidrag etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Mitt bidrag:

One of the most important things in life is the ability to say 'fuck it' when unimportant things start to weigh you down. - tom ford

Så sant så sant! denna skal jeg huske og si til meg selv minst en gang i uka (kanskje hver dag :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For en super tråd!!!

har dere tips om sitater eller ordtak om venner/vennskap? Jeg skal holde tale til en venninne i bryllupet hennes (jeg er forlover), og vil så gjerne avslutte talen min med et fint ord om vennskap. eller et lite dikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at dette er en super tråd...

Skal legge ut noen av mine favoritter om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har alltid samlet på det.

Mamma og hennes venninde skrev ned slikt, samt sine egene dikt i en tykk bok, med datoer fra begynnelsen av 70- tallet til godt ut på 80- tallet. Etter at jeg fant den ble det en naturlig ting å ta etter.

Er aldri målbunnet. Liker spes å skrive noe passende på kort, å gi det bort, det er så godt å se takknemligheten til de som mottar.

Kjøper oxo en del fine samlinger, som passer i veska mi og som jeg slår opp i når jeg sitter fast.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Frøken_*

"..Når en ser hvilken påvirkning en person har på et menneske, begynner en å tenke over hvor mye et liv er verdt.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, elsker å samle opp sitater:)

"I can resist everything except temptation"

-Oscar Wilde

"One persons crazyness, is another persons reality"

-Tim Burton

"Imagination is more important than knowledge"

-Albert Einstein

"For denne byrde skal vi bære frem: Å føle mere fryktelig enn andre at denne verden ikke er vårt hjem"

-Jens Bjørneboe

"Screw you guys! Im going home"

-Eric Cartman (South Park)

"Being sober on a bus is, like, totally different than being drunk on a bus"

-Ozzy Osbourne

"Not all who wander are lost"

-J.R.R. Tolkien

"Always forgive youre enemies- nothing annoys them so much"

-Oscar Wilde

"Don't knock mastrubation, It's sex with someone i love!"

-Woody Allen

"Before you critizise someone, try walking a mile in their shoes. That way, you'll be a mile away from them, and you'll have their shoes."

-Jack Handey

"Space is big. You just won't belive how vastly, huegely, mindboggingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the roadto the drug store, but that's just peanuts to space."

-Douglas Addams

Det var jo noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke lest om denne finnes i tråden men;

Never discuss with an idiot. They'll drag you down to their level and then beat you with experience!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette går faren min rundt og sier til meg;P

"I kill people for money, but not you, cause you're my friend. I'll kill you for nothing"

Samler ikke akkurat så mye på sitater, men enkelte setninger i låter med dype tekster skriver jeg ned og tenker mye på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Iero (My Chemical Romance): Homophobia is gay

Mikey Way (My Chemical Romance): I could eat my body weight in sushi

Gerard Way (My Chemical Romance): Be yourself, don't take anyone's shit, and never let them take you alive

Gerard Way (My Chemical Romance): If you ever feel depressed or hurt in any way, or you find yourself feeling very desperate, you find somebody that you trust, that you can talk to-- be it a teacher, a parent, a best friend, a therapist at school. There's lots of free programs, you guys can find somebody to talk to... but the main thing is no matter what, no matter what happens to you, no matter how desperate you feel, you never resort to violence."

Gerard Way (MCR): Ladies, let me hear you holler! If you ever see s**** rock dudes in s*** rock bands asking you to show them your tits for backstage passes, I want you to spit right in their f*****g face and yell “F*** you

Gerard Way (MCR): Hey girls, you're beautiful. Don't look at those stupid magazines with sticklike models. Eat healthy and exercise. That's all. Don't let anything tell you you're not good enough. You are good enough, you are too good. Love your family with all your heart and listen to it. You are gorgeous, whether you're a size 3 or a size 14. It doesn't matter what you look like on the outside, as long as you're a good person, as long as you respect others. I know it's been told hundreds of times before, but it's true. Hey girls, you are beautiful.

Gerard Way (MCR) : Don't piss your life away with suicide...it's a bullshit way out

Gerard Way ( My Chemical Romance): Your going to come across a lot of shitty bands, and a lot of shitty people. And if anyone of those people call you names because of what you look like, or because they don't accept you for who you are. I want you to look right at that motherf****r, stick up your middle finger, and scream F**K YOU

Også Gerard Way: Suicide is a serious thing. And if you know anyone who is suicidal, you need to get them help. No one should be in pain. Everyone should love themselves. Like I love you all

(Dette skjedde i en norsktime på skolen)

Carlos (elve) : Hva skjer når man får syfilis

Håvard (lærer) : Har du fått syfilis er du ganske fucked for å si det sånn. Mhhh.. Bokstaveli talt også

Kurt Cobain: I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not

George Bush: I do not like broccoli, and I havn't liked it since I was a little kid, and my mother made me eat, and I am President of the United States, and I'm not going to eat anymore broccoli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...