Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #41 Skrevet 23. november 2005 På min forrige jobb var vi 9000 ansatte over hele landet jeg jobbet på hovedkontoret i Oslo. Jeg hadde jobbet med ledelsen med en spesiell sak i noen måneder. Direktøren innkalte meg til sitt kontor og sa at de var veldig fornøyd med jobben jeg gjorde. Det var megastort. Ellers i jobben ser jeg at de er fornøyd med innsatsen ved at jeg stort sett får gjøre det jeg har mest lyst til. Jeg var hjemme hos en venninne på innflytningsfest for mange år siden, der møtte jeg en fyr som kunne fortelle at han hadde sett meg på kino for tre uker siden. Han kunne fortelle hvilken jakke jeg hadde på meg og at jeg hadde drukket rødvin på en kafe etterpå. Jeg hadde ikke vært sammen med noen han kjente eller noe. Det var egentlig ikke et kompliment eller kanskje?
Gjest Gjesteline Skrevet 25. november 2005 #42 Skrevet 25. november 2005 Jeg var hjemme hos en venninne på innflytningsfest for mange år siden, der møtte jeg en fyr som kunne fortelle at han hadde sett meg på kino for tre uker siden. Han kunne fortelle hvilken jakke jeg hadde på meg og at jeg hadde drukket rødvin på en kafe etterpå. Jeg hadde ikke vært sammen med noen han kjente eller noe. Det var egentlig ikke et kompliment eller kanskje? ← Ikke alle komplimenter er noe som blir sagt til deg om deg. Det var jo tydelig at denne fyren hadde lagt merke til deg og fortsatt husket deg etter tre uker - det syns jeg var litt av et kompliment! Generelt syns jeg man skal sope til seg de komplimentene man får, det er jo ikke sånn at de akkurat hagler (over de fleste av oss, ihvertfall!)...
Gjest Hilda Skrevet 25. november 2005 #43 Skrevet 25. november 2005 Apple, for en herlig tråd du har startet her!! Skikkelig glad tråd, og det er så godt å lese! Det beste kompilimentet jeg noengang har fått har jeg holdt inni meg, men nå fikk jeg en anledning til å fortelle om det. I et skole prosjekt skulle vi jobbe sammen med en arbeidsgiver i næringslivet, vi var en gruppe på 5 stykk som møtte opp på kontoret til arbeidsgiver - jeg var kjempe nervøs!! Et halvt år etter kom arbeidsgivers sekritær til meg og sa at sjefen hadde sagt følgende den første dagen " Hun der "hilda", hun hadde jeg ansatt på flekken om hun kom å søkte jobb hos meg" Det har gledet meg slik i ettertid, og jeg tenker alltid på det når jeg går på jobb intervju..
Gjest Teria Skrevet 25. november 2005 #44 Skrevet 25. november 2005 Hm... fra kjæresten fritt gjenfortalt: du er et nydelig menneske, som er unik og du er jenta jeg er født til å elske. Ellers har jeg fått høre fra en eks at jeg har et veldig fint smil. Og diverse folk at jeg har pene øyne .. Ellers har jeg fått høre av ei venninne at jeg er en god venn, lojal og til å stole på Et gammelt ektepar på jobben snakket sammen og sa at jeg virket så hyggelig:)
Gika Skrevet 26. november 2005 #45 Skrevet 26. november 2005 En morsom historie var vel han som kom bort til meg på afterski for et par år siden, og fortalte at vi hadde snakket sammen på hurtigruta 11 år før det igjen.... Fra kjæresten kan er evige favoritter "Du er det beste som har hendt meg" og "Det finnes ikke tvil". Han kan også finne på å fortelle meg at "Du er så vakker i kveld, kjære" en helt vanlig dag. Mmmm, kosegutten min!
TNode Skrevet 26. november 2005 #46 Skrevet 26. november 2005 Fra en jente jeg møtte for en uke siden (ikke offisielt sammen, men har noe på gang) har jeg fått høre: "Du er det beste som har skjedd meg på lang, lang tid" "Du har så snille øyne og sjarmerende smil" Hmm..tror det er på tide at TNode legger ungkarstilværelsen på hylla for godt
Lassie Skrevet 26. november 2005 #47 Skrevet 26. november 2005 Har utrolig nok fått mange fine komplimenter, og det varmer alltid godt. Prøver å være flink til å gi komplimenter til andre også, det er så flott å se at man kan gjøre hverdagen lysere for andre. Noen jeg har fått; Av venninne - "hvis jeg hadde vært lesbisk hadde jeg ikke ville hatt andre enn deg" (Jeg er også hetero, asså! hehe) Av sjefen - "Det er så utrolig flott å se hvordan du er med barna, ikke rart de er så glade i deg" (Jobber i barnehage) Av samboeren - har fått utrolig mange fine komplimenter, men det største måtte jo være da han fridde. Etter jeg var på et nettreff en gang fikk jeg en liten hilsen fra den ene mannen som var med der - "Du var den søteste der du! " Det var overraskende, men utrolig søtt sagt og jeg smeltet totalt. hehe... Av en totalt ukjent (og edru!) fyr for bare en uke siden fikk jeg dette - "Jøss, så pen du er da. Du må jo komme fra Paradis" (Og han var ikke på sjekkern engang, han bare gikk forbi meg, så på meg, stoppet og sa det før han gikk videre.)
snagglepusnos Skrevet 1. desember 2005 #48 Skrevet 1. desember 2005 Jeg får komplimenter av kjæresten min hele tiden, så er vanskelig å velge ett Men fikk et kjempe komlpliment av bestevenninnen min her om dagen, da jeg hadde laget en minnebok til henne, med masse bilder av oss to sammen. "Du er så flink til å finne gaver som betyr noe du, du er den beste vennen man kan få" fikk skikkelig klump i halsen da jeg leste den sms...
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #49 Skrevet 1. desember 2005 Jeg blir alltid så glad når jeg finner hyggelige og positive tråder på KG, så nå skal jeg jaggu starte en selv! Så mitt spørsmål er: hva er det beste komplimentet du noen gang har fått? Jeg trodde mitt var et jeg fikk i jobbsammenheng for en del år siden - og som jeg aldri har glemt. Jeg jobbet ekstra i helgene som servitør, og en lørdag var det tjukkfullt med folk, en eller annen anledning. Vi var en haug med servitører på jobb, og løp beina av oss - jeg storkoste meg! Da skiftet mitt var over, kom skiftleder bort til meg (forøvrig en jente som er mange år yngre enn meg) og sa: 'Apple, jeg må bare få si dette her, det er en absolutt fryd å jobbe sammen med deg!' Gjett om jeg var stolt... Men nå har jeg møtt en mann som jeg er stormforelsket i, og har fått et nytt beste kompliment (selv om det går på litt annet enn jobbb... ). Så her kommer mitt nye beste kompliment, som nettopp tikket inn på sms. Han er forresten engelsktalende, så jeg tar det på originalen: I like the way you smile and your face lights up, the way your eyes shine, your beautiful personality that makes me laugh, the way you walk with them lovely legs and ass, and as for that slim, slender silky body... Wohoo! Og vi har ikke engang hatt sex ennå... ← Da min samboer sa jeg var MOTHER OF THE YEAR
Gjest Betty Boop Skrevet 2. desember 2005 #50 Skrevet 2. desember 2005 Ja kan bare si meg enig; deililg med en slik udiskutabelt positive tråd! Det er to komplimenter jeg har sett som de aller beste, men når jeg sitter her og leser så dukker det stadig opp minner om flere som har blitt skjøvet i bakgrunnen etter hvert. Koselig og huske dem igjen. Du husker liksom hvor mange mennesker du har og har hatt i livet ditt som virkelig bryr seg. Mitt beste kompliment var nok den gangen jeg jobbet på et sykehjem og en av pasientene kom bort til meg etter å ha overhørt min samtale med en annen pasient. Hun sa: du passer virkelig til denne typen jobb. Dette er akkurat det rette for deg. Min andre favoritt var da min bestemor, som har betydd mye for meg sa, du verden så like vi to er. Forøvrig er jeg så heldig å ha noen helt utrolige komplimenter skrevet ned på sluttattester og referanser. Det er noe som gjør med rørt og stolt, at jeg har hatt sjefer og lærere som har hatt et ønske om å utbrodere så mye mer enn det som har vært nødvendig.
Gjest Jalileh Skrevet 2. desember 2005 #51 Skrevet 2. desember 2005 Har blandt annet fått høre at "du er så hyggelig og snill. Imøtekommende er du imot alle. Endelig et godt menneske". Ble glad da...
Apple- Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #52 Skrevet 1. februar 2006 Jeg syns denne er like aktuell hele tiden, så jeg dytter den opp igjen, jeg! Det er viktig å holde positive tråder aktive Og ja, jeg er fortsatt sammen med han som gir så fine komplimenter...
Linsi Skrevet 1. februar 2006 #53 Skrevet 1. februar 2006 "Du er faen så nydelig du!" fikk jeg høre av en eks en gang. Det kom rett fra hjertet og det varmer enda når jeg tenker på det gitt. Ellers så har jeg en pasient som kaller meg en engel hver eneste dag, og hvor godt jeg passer til jobben. Motiverende.
Gjest supermamma Skrevet 1. februar 2006 #54 Skrevet 1. februar 2006 Det beste fra sjefen: Etter å ha tatt en viktig avgjørelse som bare jeg kunne ta der og da, og den viste seg å være rett, fikk jeg en mail fra sjefen "Hører du gjorde en bra jobb der ute. Jeg var aldri i tvil om at du ville klare deg fint!" Det beste fra venninne: Det er alltid så gøy når du er med. Det beste fra en mann (som jeg ikke var sammen med): Kom direkte på vorspiel fra jobb en gang for maaange år siden. Etter å først ha slengt meg ned og tatt en øl sa jeg -jeg får vel gå og sminke meg litt. Han som satt ved siden av meg og som jeg knapt kjente så på meg og sa: Hva skal du med sminke da? Det beste fra Mannen: Du er den beste mammaen i hele verden. Det beste fra min datter på 4 og et halvt: Jeg elsker deg kjempemasse og har lyst til å gifte meg med deg når jeg blir stor! Og det beste fra min datter på to: MIN MAMMA!!!!
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #55 Skrevet 2. februar 2006 Ett av de beste må være denne sms'en fra en jeg var sammen med: Eg blei forelska i deg på basis av ditt utrolige indre - det at du blir ein positive utfordring for meg, har stort intellekt, e lidenskaplige, seriøse, ambisjonsrik, tidlig moden, mystisk, vanvittig søt, ærlig, rolsete og får fram det besta i meg.
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #56 Skrevet 2. februar 2006 Min kjære sa til meg at jeg er fremdeles den peneste han vet om, og det etter å ha kjent hverandre hele livet Jeg hadde vært i dusjen, og hadde tatt på en morgenkåpen etterpå, datteren min på to år så på meg med verdens søteste smil og så sier hun: Mamma`n min fiiiin! Vi hadde med en liten 5 åring som skulle bli med oss på hytta, i bilen var han veldig stille, og jeg spurte hva han tenkte på: Jo, jeg tenker på at du er så pen
mee mee Skrevet 2. februar 2006 #57 Skrevet 2. februar 2006 fikk av ei veninne: jeg må bare si det igjenn, jeg er så glad for at jeg har deg som venn og at du er den du er! den syns jeg var kjempefin
Gjest Oppsaltrylletrollet Skrevet 2. februar 2006 #58 Skrevet 2. februar 2006 Da kjæresten min sa at jeg kunne ha levd under krigen (godt husmoremne), og at han ble sammen med meg fordi det ville gjøre verden bedre
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2006 #59 Skrevet 2. februar 2006 På jobben av pasient: Du er den eneste som duger av de ungjentene du På jobben av kollega: Det er en fryd og jobbe med deg, du er lik din mor, farer over alt og ordner opp.. Er du sikker på at du ikke skal satse på dette? Fra kjæresten: ...Jeg visste at jeg ville være din for alltid når jeg så deg første gangen, og jeg kunne ha ventet hele livet på deg når jeg visste at du fantes... Det siste var en del av frieriet hans nå på nyttårsaften, og gjett om jeg ble rørt
Gjest Gorgonzola Skrevet 2. februar 2006 #60 Skrevet 2. februar 2006 Fra min kjære: "Du slikker som en Gud, har aldri opplevd maken"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå