Gå til innhold

Hvor mye penger ønsker du deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger hadde du trengt for å leve et liv hvor du fikk alt du ønsket økonomisk? For eksempel for meg hadde det vært 20 millioner. 10 millioner til drømmehuset, 2 millioner til hytte, 3 millioner til bolig til barnet mitt når h*n blir stor og 5 millioner i tilfelle eller om jeg ønsket å pensjonere meg tidlig. 

Alt over dette vet jeg ikke hva jeg skulle brukt på. Da hadde jeg nok gitt bort alt. Kan jo hende mine behov og ønsker hadde økt med formue også, men nå greier jeg ikke å se for meg at over 20 millioner hadde spilt noen som helst rolle.

Anonymkode: 2b2c0...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er forresten inspirert av lottotråden.  Jeg har ikke vunnet noe i lotto, men liker å drømme meg bort. 😅

Anonymkode: 2b2c0...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du fikk mye for pengene 😅  

Ønsker de samme tingene som deg, men måtte hatt dobbelt beløp for bolig og hyttepriser her. 

Anonymkode: 9cb4a...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok til at jeg kan leve behagelig, aldri jobbe en dag i mitt liv igjen og aldri bekymre meg for penger. Hvor mye det er, er jeg usikker på. Helst ville jeg ha startet en organisasjon, gitt til veldedighet og venner/familie såå 500 millioner hadde vært fint hehe. 

Anonymkode: bee7f...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne levd ganske greit hvis jeg vant 1 mill☺️

Anonymkode: b1308...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 mill hadde hjulpet veldig 

Anonymkode: 4b769...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye penger hadde du trengt for å leve et liv hvor du fikk alt du ønsket økonomisk? For eksempel for meg hadde det vært 20 millioner. 10 millioner til drømmehuset, 2 millioner til hytte, 3 millioner til bolig til barnet mitt når h*n blir stor og 5 millioner i tilfelle eller om jeg ønsket å pensjonere meg tidlig. 

Alt over dette vet jeg ikke hva jeg skulle brukt på. Da hadde jeg nok gitt bort alt. Kan jo hende mine behov og ønsker hadde økt med formue også, men nå greier jeg ikke å se for meg at over 20 millioner hadde spilt noen som helst rolle.

Anonymkode: 2b2c0...d96

Vedum er kanskje en grei kar, men man kan ikke la seg inspirere av prisanslagene hans.

Drømmehuset til 10 millioner? Hvor - i ytre Troms?

Her i Oslo får man kanskje en mindre leilighet til den prisen som er litt større enn et kott, men heller ikke mer. Og hytte til 2 millioner kan man bare glemme; man må atskillig opp i pris hvis man skal få en bruktbar hytte.

Anonymkode: 95128...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vedum er kanskje en grei kar, men man kan ikke la seg inspirere av prisanslagene hans.

Drømmehuset til 10 millioner? Hvor - i ytre Troms?

Her i Oslo får man kanskje en mindre leilighet til den prisen som er litt større enn et kott, men heller ikke mer. Og hytte til 2 millioner kan man bare glemme; man må atskillig opp i pris hvis man skal få en bruktbar hytte.

Anonymkode: 95128...4ea

For 10 millioner så kan man bygge seg et hus på 4-500 m², litt avhengig av standard man velger, og hvor mye egeninnsats msn velger å legge i det.

Å finne en hytte til to millioner, og langt mindre enn dette er selvsagt også fullt mulig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Vedum er kanskje en grei kar, men man kan ikke la seg inspirere av prisanslagene hans.

Drømmehuset til 10 millioner? Hvor - i ytre Troms?

Her i Oslo får man kanskje en mindre leilighet til den prisen som er litt større enn et kott, men heller ikke mer. Og hytte til 2 millioner kan man bare glemme; man må atskillig opp i pris hvis man skal få en bruktbar hytte.

Anonymkode: 95128...4ea

Man har forskjellig smak. Selv synes jeg store, nyoppussa hus er grusomt stygge. Gi meg heller et eldre, søtt, lite hus. 😍

Jeg bor sentralt og kunne lett fått drømmehuset til under 10 millioner.

Til TS: 15 millioner. Drømmehuset pluss økonomisk frihet resten av livet. Jeg lever sparsommelig og ville aldri trengt mer.

Anonymkode: ac334...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye penger hadde du trengt for å leve et liv hvor du fikk alt du ønsket økonomisk? For eksempel for meg hadde det vært 20 millioner. 10 millioner til drømmehuset, 2 millioner til hytte, 3 millioner til bolig til barnet mitt når h*n blir stor og 5 millioner i tilfelle eller om jeg ønsket å pensjonere meg tidlig. 

Alt over dette vet jeg ikke hva jeg skulle brukt på. Da hadde jeg nok gitt bort alt. Kan jo hende mine behov og ønsker hadde økt med formue også, men nå greier jeg ikke å se for meg at over 20 millioner hadde spilt noen som helst rolle.

Anonymkode: 2b2c0...d96

Om jeg kunne bestemme over pengene alene så hadde nok 20 millioner holdt i massevis for meg også. :P Trives godt her jeg bor og vil ikke flytte, men kunne godt brukt 3 millioner på å betale ned lånet og fikse på huset. Også hadde jeg gitt et par millioner til hver av søsknene mine og mamma, 1 million til en organisasjon som har hjulpet meg mye og satt av 5 til barnet mitt. Da hadde jeg hatt 3 igjen til litt ekstra ferie og kos. ;)

Men siden jeg har felles økonomi med mannen måtte vi nok hatt minst 30 for at jeg skulle kunne gjøre alt jeg ønsker. Er ikke alt han er så enig i. 😛

Anonymkode: 5ea73...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun hva jeg selv vil ha til meg kunne jeg klart meg med 8millioner. Da er boliglånet borte, leiligheten pusset opp når det trengs, og jeg kan investere resten smart slik at jeg kan slutte i jobben og heller bruke tiden på noe jeg interesserer meg for på frivillig basis.

Skal jeg derimot ha mulighet til å hjelpe alle familiemedlemmer og venner med gjeld, boligkjøp etc må jeg sikkert legge til en 0 bak det 8 tallet…

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle penga. Jeg trenger alle penga. 

Anonymkode: b14e7...b75

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å sette en sum, jeg er vant til å ha forholdsvis lite, og klarer ikke helt sette meg inn i hva enkelte ting koster.

Men, jeg skulle gjerne hatt nok til å kjøpe meg en fin og romslig leilighet med nye hvitevarer og møbler, ha råd til å reise på ferie en gang i året, råd til å reise jevnlig på besøk til familie på den andre enden av landet, og råd til å ikke bekymre meg for mer enn det fysiske ubehaget dersom jeg må fikse tenner. XD

Anonymkode: 8565d...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uføretrygdet med 20 tusen kroner utbetalt i måneden. Jeg hadde levd et verdig og fint liv med 30 tusen kroner utbetalt i måneden. 

Anonymkode: f977b...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er uføretrygdet med 20 tusen kroner utbetalt i måneden. Jeg hadde levd et verdig og fint liv med 30 tusen kroner utbetalt i måneden. 

Anonymkode: f977b...27c

Du har mer enn meg som jobber i 100% stilling i et lavtlønnet yrke

Anonymkode: be96d...9c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har mer enn meg som jobber i 100% stilling i et lavtlønnet yrke

Anonymkode: be96d...9c7

Hva har det med noe å gjøre?

Anonymkode: f977b...27c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt ti tusen mer i måneden hadde jeg begynt å bli fornøyd. Ville klart å spare også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig fornøyd med det jeg tjener og har.

Nok til å leve det livet jeg ønsker, bo godt, reise, god mat, og ingen økonomiske bekymringer. Har absolutt alt jeg kan ønske meg av hus, hytte og bil. Og liker jobben min godt, så har ikke ønske om å jobbe redusert, og har nok til tidlig pensjon om jeg skulle ønske det. 

Ikke nok til overdådig luksus, eller at man blir et "mål" for folk som vil utnytte deg. 

Anonymkode: 6e99b...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...