Gå til innhold

Kan jeg bli sterkere enn mannen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg som kvinne bli sterkere enn mannen hvis jeg trener hard styrke over lengre tid mens han ikke trener noe?  

Anonymkode: 85bf3...b0a

Kan kan omtrent alt "kan". Er det realistisk, nei.

Kvinner er laget for å føde og passe på kidsa. Men er laget for å beskytte kvinnen og skaffe mat.

Derfor har kvinner barneproduksjonsutstyr, mens menn har testosteron.

Anonymkode: 51a16...1da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen er utrent, han er definitivt sterkere i overkroppen, men for underkroppen kan han ta seg en bolle :fnise:

Anonymkode: 0fbf1...4d0

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han har trent tidligere men ikke på mange år. Jeg har aldri trent noe særlig. I tillegg er han minst 50 kg tyngre. Tror likevel at jeg med hard trening over tid kunne overgått han men det mener ikke han. 

Kommer helt an på, menn er generelt sett fysisk sterkere en kvinner, men om han går helt i baken og du trener nok, over tid, så kanskje.

Skrevet

Trener du for å bli sterk så blir du sterkere enn en utrent mann.

Skrevet

Mennene kan jo prøve seg på denne kvinnens resultater:

Muskeljenta fra Sauda noterte seg for 257,5 kilo som sin bestenotering i knebøy, 227,5 kilo i benkpress, og 202,5 kilo i markløft. 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er 20 kg tyngre. Jeg har trent i 3 år 5 g pr uke. Før kunne jeg aldri vunnet en bryte kamp med han. Idag vinner jeg hver gang. 

Så svaret er definitivt ja, det er mulig. 

Anonymkode: 1376a...861

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mannen min er 20 kg tyngre. Jeg har trent i 3 år 5 g pr uke. Før kunne jeg aldri vunnet en bryte kamp med han. Idag vinner jeg hver gang. 

Hvor lang tid har dette tatt

AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (1 time siden):

Mennene kan jo prøve seg på denne kvinnens resultater:

Muskeljenta fra Sauda noterte seg for 257,5 kilo som sin bestenotering i knebøy, 227,5 kilo i benkpress, og 202,5 kilo i markløft. 

Dette.

Mange kvinner er sterkere enn menn.

Anonymkode: 24d2d...27e

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er laget for å føde og passe på kidsa. Men er laget for å beskytte kvinnen og skaffe mat.

Men noen menn er 170 høye med pipestilker til ben.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid har dette tatt

3 år

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sterkere enn mannen i visse øvelser, men bare noen få (som jeg er veldig stolt av😅). Jeg slår han lett ut på benpress og hip thrust, og sikkert også knebøy selv om jeg ikke har trent det så mye i det siste, men det har ikke han heller.

I markløft er han derimot en del sterkere enn meg, selv de periodene jeg trener mye mark og han ikke har rørt stanga på en stund. Han har vel ikke trent ordentlig siden jeg møtte han for en god del år siden, mens jeg har trent jevnlig med unntak av graviditet og rett etter fødsel. Men sist vi prøvde markløft for moro skyld, tok han relativt «lett» 140 kg, mens jeg pressa meg hardt på 105 kilo. Og da tok jeg altså denne øvelsen jevnlig.

Han er sterkere enn meg i armer, skuldre og rygg, mens jeg er vel noe sterkere enn han i beina, men ellers tar han meg altså lett. Jeg trener 4-5 ganger i uka, mens han drar seg på trening noen ganger i året. Han trente dog mye før vi møtte hverandre og helt i starten av forholdet.

Anonymkode: 71b26...f50

AnonymBruker
Skrevet

Ei jente som trener på treningssenteret hvor jeg trener er helt MASKIN!😃🙋‍♀️ Tipper hun er en god del sterkere enn noen av mennene som trener der! Så JA jeg tror det er fult mulig!

Anonymkode: bb6d8...13d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ei jente som trener på treningssenteret hvor jeg trener er helt MASKIN!😃🙋‍♀️ Tipper hun er en god del sterkere enn noen av mennene som trener der! Så JA jeg tror det er fult mulig!

Skal vise han

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Barneproduksjonsutstyr?😂 Herregud, er du 12 år eller?

Endret av Adrenalina1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har alder noen betydning? Han er en del år eldre, 40. Jeg i slutten av tyveårene.  Blir man ikke svakere med årene?

Som nevnt tidligere, hva er utgangspunktet hans og hva er utgangspunktet ditt. I tillegg så er det slik at alle mennesker har ikke evnen til å bygge muskler mens andre har naturlig fysikk. 

Alder spiller selvfølgelig inn. Har han tippet 40 og du er i 20 årene så er det en mulighet for at du kan bli sterkere enn han. Dette fordi det krever mer av en eldre å bygge muskler og vedlikeholde muskelmassen, mens det for en 20 åring ikke krever like stor innsats, samt at kroppens byggeklosser naturlig øker. 

Det er en grunn til at alle proffutøvere gir seg rundt 35 år.. De klarer ikke holde tritt med kroppens naturligere forfall(belastning over tid gir skader, i muskulatur, ledd, skjelett).

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette.

Dette stemmer ikke.

Noen få kvinner er sterkere enn Noen få menn, gitt at de har samme treningsgrunnlag. 

Anonymkode: ca24d...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Er det 20 kilo tyngre i ren fett da eller? Høres uvanlig ut, men om du et uvanlig sterk og han er uvanlig svak kan det sikkert stemme. Uvanlig er ikke umulig.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette.

Nei. Noen få kvinner er sterkere enn menn. De aller fleste er ikke, selv om de trener mye. Jeg trener bryting sammen med både menn og kvinner, og i 99,9 % av tilfellene er en mann mye sterkere og mer eksplosiv enn en kvinne på samme vekt. Har aldri møtt en voksen mann som er like liten som meg (50 kilo), så kan ikke sammenligne for egen del, men bortsett fra en del tenåringsgutter er alle menn jeg trener med sterkere enn meg. Dette til tross for at jeg er uvanlig sterk til å være kvinne, og nesten alltid føler meg sterkere enn de andre kvinnene jeg trener med, samme om de er større.

Anonymkode: f7f8d...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Skal vise han

You go girl!!🙋‍♀️🙋‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...