Gå til innhold

Null energi etter Omicron. Hjelp


Becky

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått korona nå 2 ganger på et halvt år. Jeg er også boosta med vaksiner. Fikk Omicron for litt over 2 uker siden og jeg har null energi. Det er et ork å gjøre helt hverdagslige ting. Jeg lever en sunn livsstil med mye aktivitet. 
Hvor lenge varte dine Omicron symptomer? 
 

Jeg er 26 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk korona 27 januar og har ikke blitt frisk ennå.

Sliter med utmattelse og har nettopp begynt å trene kondisjon forsiktig.

Må hvile mye og ikke presse meg.

Det har vært en berg og dalbane av symptomer, og når jeg tenker tilbake på de siste fire månedene så har jeg vært jævlig dårlig.

Da jeg ble smittet fikk jeg voldsom muskelverk/ leddsmerter som man får når man har influensa og det kjentes ut som jeg hadde høy feber, men jeg hadde ikke feber. Følte meg veldig forkjølet og var hes, men hadde minimalt med hoste og var ikke snørrete.

Hadde en grusom pannehodepine 24/7 i 6 uker, og det er den typiske Corona hodepinen.

Jeg lå mer eller mindre i 4 uker utmattet, og når jeg begynte å komme på beina så fikk jeg kognitive problemer.

Jeg fikk hukommelsestap og husket ikke hvordan jeg skulle gå fra A til B i en bydel jeg har bodd i 12 år.

Glemte ting fra det ene øyeblikket til det andre, og måtte legge meg nedpå og hvile etter å ha snakket med folk i 5 minutter.

Svettet og frøs mye, mistet en del hår, har fått hvite hår i tinningen som har poppet ut omtrent over natten og ser virkelig sliten ut i ansiktet.

Hadde null konsentrasjon og det har jeg fremdeles, og jeg ble veldig utmattet når jeg skulle snakke i telefonen eller se på skjermer.

Etter påske fikk jeg mer energi og det kognitive bedret seg, men er ikke der jeg var før jeg fikk korona.

Jeg har to vaksiner. Skulle ta den tredje vaksinen en måned etter at jeg ble syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky skrev (På 21.5.2022 den 13.41):

Hei, jeg har fått korona nå 2 ganger på et halvt år. Jeg er også boosta med vaksiner. Fikk Omicron for litt over 2 uker siden og jeg har null energi. Det er et ork å gjøre helt hverdagslige ting. Jeg lever en sunn livsstil med mye aktivitet. 
Hvor lenge varte dine Omicron symptomer? 
 

Jeg er 26 år

Hvordan føler du deg nå, åtte dager senere? Ble du hardt rammet av sykdommen? I så tilfelle er det jo ikke uvanlig at man føler seg sliten i tiden etter sykdom.

Jeg hadde småsår hals i fire dager (Omikron). Har tidligere vært smittet med Deltaviruset også. Hadde flere symptomer da, men fortsatt mildt forløp. Er noen år eldre enn deg, og uvaksinert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pivot skrev (11 timer siden):

Hvordan føler du deg nå, åtte dager senere? Ble du hardt rammet av sykdommen? I så tilfelle er det jo ikke uvanlig at man føler seg sliten i tiden etter sykdom.

Jeg hadde småsår hals i fire dager (Omikron). Har tidligere vært smittet med Deltaviruset også. Hadde flere symptomer da, men fortsatt mildt forløp. Er noen år eldre enn deg, og uvaksinert.

Hvordan vet du hvilke virus du alle smittet med?

Jeg fikk ikke vite det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (5 timer siden):

Hvordan vet du hvilke virus du alle smittet med?

Jeg fikk ikke vite det 

Jeg kan ikke vite sikkert, men det var de virusvariantene som var i omløp her jeg bor de gangene jeg var syk. Fikk informasjon via "koronatelefonen" om at det ble tatt jevnlig med stikkprøver, hvor virusvariant ble sjekket hos noen, og at vi som ikke fikk testet for virusvariant kunne regne med at vi var smittet med varianten som var dominerende i området (med mindre man hadde vært på reise).

Endret av Pivot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Hvordan vet dere at det var omicron? :klo:

Jeg har tatt på dørhåndtak, bankterminaler, håndhilst, og spist ute. Har ikke hatt et eneste snev av noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...