Gå til innhold

Date mann som har barnet sitt lite

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde dere gjort det? Eller er det er rødt flagg?

Jeg personlig tenker med en gang at dette er en pappa med lav moral, ikke et familiemenneske. Hva med deg?

Anonymkode: b932e...a92

Jeg er helt enig, for meg var det er rødt flagg da jeg var singel. Det kommer selvsagt an på situasjonen, dvs årsaken til lite samvær; men om det ikke er åpenbare gode grunner har jeg tenkt at dette var menn jeg ikke så for meg en fremtid med. 

Jeg gikk selv fra en som generelt hadde lite ønske om å være familiefar og han har i dag kun barna våre en helg i måneden (uten veldig god grunn), så har vel hatt det i bakhodet også at jeg ikke vil involvere meg med en tilsvarende igjen. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Årsak vil nok ha mye og si. Selv har jeg en samboer som har brukt snart to millioner på rettssaker for å få samvær med sine barn. Systemet er dessverre lagt opp slik i dag at mødre som driver med samværssabotasje blir premiert. 

Anonymkode: 896a2...d35

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rødt flagg for meg! Kommer anpå årsaken. Jeg har tre barn selv.

Anonymkode: 99641...22e

AnonymBruker
Skrevet

Som barnemor som har hovedomsorg, så kan jeg gi deg ett råd: Tenker du å stifte familie selv i fremtiden, eller har du barn fra før, så bør du være obs. Det er som regel en grunn til at den ene forelderen har redusert samvær. Hvis han og eks har godt samarbeid og barna er store nok til å velge selv, så er det ikke nødvendig rødt flagg, kanskje barna synes det er best å ha en "fast base" 

Min eks sier til alle at jeg er gal, at det er økonomisk motiv for at jeg vil ha hovedomsorg osv, noe som ikke stemmer en plass. Jeg har forsøkt å hjelpe han og legge til rette for mer samvær. Hadde han tatt ansvar for livet sitt og vist bedring så hadde han fått mer samvær, jeg prøver å oppmuntre han til det, men han gidder ikke. Nå har han ny samboer, som tror at eksen hans holder barna borte fra han for å være slem. Jeg kunne ønske hun tok kontakt med meg og hørte hvorfor ting er som det er og kunne vært en støtte for barnefar. Han er sjarmerende og glatt utad, men han har en del å stri med som han ikke vil ha hjelp til. 

Så ja, rødt flagg. Men finn ut hvorfor. Er det helsemessige utfordringer og han og eks har godt samarbeid så er det forståelig. 

Anonymkode: 7c27c...e42

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel ikke større røde flagg enn akkurat det der! Hold deg langt unna!

Min eks ga faen i sine barn etter vi ble slikt, ikke engang så mye som en tekstmelding på 8 år. Han er gift på nytt (vet det med giftemål gjennom bidragssaken).

Jeg lurer oppriktig på hva som feiler kvinnfolk som blir sammen med «menn» som gir faen i ungene sine. Jeg hadde løpt om jeg var deg.

Det finnes faktisk ikke en god nok grunn i hele verden til å ikke ha kontakt med barna sine. Normale mennesker hadde gått gjennom ild og vann. 

Anonymkode: 5b17e...c25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rødt flagg for meg! Kommer anpå årsaken.

Mitt poeng som TS er at jeg knapt greier å se for meg en god årsak for permanent lavt samvær?  som noen sier over, så vil jo normale foreldre gå gjennom ild og vann for å ha samvær med sitt barn.  

Anonymkode: b932e...a92

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart rødt flagg.

Her har far til mine barn hatt lite samvær med barna sine, han legger selvfølgelig skylden på meg. Jeg har aldri nektet han samvær, har virkelig gjort alt jeg kan for at han skal ha mest mulig samvær med de. Da vi gikk fra hverandre, så sa jeg og at han kunne få ha de 50%.

Og jeg kjenner flere enslige mødre i samme situasjon som meg, som virkelig har gjort sitt for at far skal ha samvær, men han gidder ikke. Og legger skylden på mor.

Anonymkode: f23c0...9d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...