Gå til innhold

Date mann som har barnet sitt lite

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere gjort det? Eller er det er rødt flagg?

Jeg personlig tenker med en gang at dette er en pappa med lav moral, ikke et familiemenneske. Hva med deg?

Anonymkode: b932e...a92

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på årsaken. Er det fordi han ikke bryr seg om barnet- rødt flagg. Er det fordi han aldri visste at han skulle bli far før ungen var født, og mor nå kun vil ha bidrag og ikke inkludere han som far- mer forståelig. 

Anonymkode: a3e91...6ed

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her må du vite hele bakgrunnen for dette,men forstår at du i utgangspunktet reagerer ja.

Anonymkode: 19fac...7f3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet så er det jo et skikkelig rødt flagg. Men hva er årsaken? 

Anonymkode: 3324e...0ea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde dere gjort det? Eller er det er rødt flagg?

Jeg personlig tenker med en gang at dette er en pappa med lav moral, ikke et familiemenneske. Hva med deg?

Hva med å spørre far om hvorfor?

Selv tok jeg valget å ha lite med barnet å gjøre for å skåne barnet fra krangling mellom to foreldre. Dvs, mor brukte barnet i konflikten mellom oss. Hadde jeg fortsatt å preses på så ville konflikten bli større og barnet tatt skade. 

Dette gjorde jeg etter en lang diskusjon med min mor som jobbet for barnevernet og krisesentrene for kvinner. Hun mente jeg stod rettsløs (starten av 2000 tallet) og selv om jeg var en god far, så anså hun mor som kontrollerende og ingenting ville vært godt nok for henne likevel. Hun ambefalte meg derfor  å trekke meg unna - for barnets beste. 

Det har heldigvis endret seg mye siden den tiden, samfunnet er mer for at menn skal delta i barns oppvekst noe som reflekteres via dommer i rettssystemet. 

Men vi er langt fra noe likestilling. 

Anonymkode: f553e...9d0

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det fordi han aldri visste at han skulle bli far før ungen var født, og mor nå kun vil ha bidrag og ikke inkludere han som far- mer forståelig

Kansje forståelig men ikke vanlig. Jeg hadde uansett reagert på at han emosjonellt sett ikke har problemer med å ikke være i livet til barnet. Ikke en mann jeg ville ønsker å være med. 

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde ikke datet en mann som frivillig velger å ikke ha barnet sitt med begrunnelse i at han enten ikke liker barn eller at han ikke liker mor eller ble lurt til å bli far.

Jeg har datet menn som ikke får se barnet sitt og det er veldig sårt for dem. Noen mødre bruker barnet som pressmiddel og disse barna går glipp av god relasjon til far. I de fleste tilfeller der mor er årsaken til konflikten får hun igjen med renter når barnet kan velge selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

va med å spørre far om hvorfor?

Jeg føler med deg, ønsker ikke å såre dine følelser. Men hadde jeg spurt hvorfor, og hadde mannen sagt "mamma sa at det var best, fordi moren til barnet er så kontrollerende" så hadde det så klart ikke vært et særlig bra svar..i mine øyner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kansje forståelig men ikke vanlig. Jeg hadde uansett reagert på at han emosjonellt sett ikke har problemer med å ikke være i livet til barnet. Ikke en mann jeg ville ønsker å være med. 

Nei men da har du jo svaret ditt da 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei men da har du jo svaret ditt da 

Forstår ikke helt dette trassete passiv aggressive svaret? Hva tenker du egentlig her?

Dette er ikke en reell situasjon jeg er i, jeg dater ikke en slik mann. som jeg skriver i starten ønsker jeg å høre hva andre tenker som slike menn, fordi det er et rødt flagg for meg når en mann ikke er der for barnet sitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Stort rødt flagg for min del, selv om det kan være «naturlige» grunner til det. Men det hadde jeg tolket som a) Han er en pappa som ikke bryr seg nok om barnet, eller b) Her får du med en hevngjerrig eks på kjøpet, og sånt drama vil jeg ikke involvere meg i. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er rødt flagg. Desto mer rødt flagg om har ikke tar ansvar for situasjonen, men legger all skyld over på moren. Jeg syns det er værre når de ikke tar ansvar overhodet, verken for barnet eller det tidligere forholdet. Viser en mangel på selvinnsikt. At han antagelig alltid vil tenke alt er andres skyld, at han aldri vil stille opp, at han alltid vil fraskrive deg ansvar også i deres forhold. 

Anonymkode: 72894...5bf

AnonymBruker
Skrevet
Løvejenten skrev (4 minutter siden):

Stort rødt flagg for min del, selv om det kan være «naturlige» grunner til det. Men det hadde jeg tolket som a) Han er en pappa som ikke bryr seg nok om barnet, eller b) Her får du med en hevngjerrig eks på kjøpet, og sånt drama vil jeg ikke involvere meg i. 

Det fins et tredje alternativ. At han har gjort noe som har resultert i at han ikke får ha mer samvær. Så rødt flagg på flere måter.

• Liker 2
Skrevet

Rødt flagg for meg.

Kjenner noen veldig få som etter brudd har relativt lite samvær selv om de bor samme sted.

Det er en grunn til det, som tar tid å oppdage for en ny partner.

Utad virker det helt uforståelig. Historien er at «alle ekser er kjipe/gale» osv. 
Noen av de ønsker full omsorg, men får ikke engang delt - av en GOD grunn. 

Just my experience, og ja: rødt flagg. 

Om de derimot på date sier at de har helseutfordringer som tilsier at man ikke klarer delt, så er det noe annet. La oss si en person er ufør/på AAP. Men her og ville jeg nok stusset på at en forelder vil bruke opp kapasiteten på kjæreste fremfor tid med barn, men 🤷‍♀️ Ikke et valg jeg hadde tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva med deg?

Jeg tenker at årsaken er rimelig relevant, hva med deg?

Anonymkode: d7400...720

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det fins et tredje alternativ. At han har gjort noe som har resultert i at han ikke får ha mer samvær. Så rødt flagg på flere måter.

Det ligger litt i kortene i alternativ a, men ja, stort rødt flagg. 

Endret av Løvejenten
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at årsaken er rimelig relevant, hva med deg?

TS her, jeg har delt masse av mine tanker i tråden, du må jo følge med. 

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (13 minutter siden):

Rødt flagg for meg.

Kjenner noen veldig få som etter brudd har relativt lite samvær selv om de bor samme sted.

Det er en grunn til det, som tar tid å oppdage for en ny partner.

Utad virker det helt uforståelig. Historien er at «alle ekser er kjipe/gale» osv. 
Noen av de ønsker full omsorg, men får ikke engang delt - av en GOD grunn. 

Just my experience, og ja: rødt flagg. 

Om de derimot på date sier at de har helseutfordringer som tilsier at man ikke klarer delt, så er det noe annet. La oss si en person er ufør/på AAP. Men her og ville jeg nok stusset på at en forelder vil bruke opp kapasiteten på kjæreste fremfor tid med barn, men 🤷‍♀️ Ikke et valg jeg hadde tatt. 

Jeg forstår jo at alle ønsker å bli elsket av noen og ha en livsledsager. Det er jo det som er driven til det valget, selv om man skulle ha lite energi ellers. 

Ja, det er noe annet om personen er syk med helseutfordringer. Men de søker kanskje ikke partnere som har barn, men kanskje heller folk i samme situasjon som seg selv. personlig har jeg jo et barn som krever mye energi, så en syk person hadde jeg ikke passet med.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her, jeg har delt masse av mine tanker i tråden, du må jo følge med. 

Jeg har lest tråden, men jeg kan fortsatt ikke mene noe om menn som ikke "har sine barn ofte", uten å vite hva som er årsaken til det. Det finnes ikke et generaliserende svar som passer for alle.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest tråden, men jeg kan fortsatt ikke mene noe om menn som ikke "har sine barn ofte", uten å vite hva som er årsaken til det. Det finnes ikke et generaliserende svar som passer for alle.

Jeg ser hva du mener, men jeg tenker jo at det finnes et driv i folk som har barn, og det er at de vil ta vare på barnet sitt. Det er nok min "generaliserende" tanke her. Altså, at man vil at barnet skal føle seg elsket, og vil være en bauta i livet til barnet sitt.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...