Gå til innhold

Hva er neste steg? -billån

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har søkt om billån og fått innvilget. Jeg har ikke vært hos forhandler enda men vet hvilken bil jeg skal ha. I denne eposten fra XX der jeg søkte lån, skrev de slik:

Din lånesøknad fra XX er innvilget. Før du kan overta kjøretøyet og vi utbetaler pengene til selger, så trenger vi at du fullfører disse stegene:

1. Logg inn her https://www.santanderconsumer.no/signering med BankID, og signerer låneavtalen
  2. Last opp en signert kopi av kjøpekontrakten mellom deg og selger

Avtalen er ikke bindende før begge disse stegene er gjennomført, så du kan signere lånedokumentene på forhånd.

1:

Logge seg inn og signere er ok. Men laste opp signert kopi av kjøpekontrakten er verre. Altså, skal jeg skrive kontrakt på at jeg har kjøpt bilen og sende til santander, før jeg får pengene? Hva hvis de ombestemmer seg i prosessen? Men likevel, la oss si at jeg gjør det likevel. Altså drar til forhandler, signerer kjøpekontrakt og sender det til XX, skal de da utbetale pengene til forhandleren? Så jeg ikke tenger å foreta meg noe?

2:

Jeg har en bil nå som er verdt ca 10k. Kan jeg likevel be om innbytte eller er det for sent siden jeg allerede har søkt om lån og fått 80k innvilget? Fordi bilen jeg skal kjøpe koster 100k, jeg skal ut med 20k ek. Men hvis de godkjenner innbytte, vil det da si at XX likevel kan betale 80k mens jeg betaler 10k istedenfor 20k?

Anonymkode: 2bf94...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...