Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei. 

Dere som bor alene og har valp , eller har hatt valp ..

Hvordan løser dere det med tanke på alene hjemme og jobb ? 

Hvor lenge tok dere fri fra jobb ? 

Har en  8 timers jobb .  

Endret av solietta
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk valp i påsken (bor alene). Jobber natt og har langfri så mer hjemme likevel enn gjennomsnittet. Skulle egentlig vente til sommerferien men hadde langfri likevel når muligheten om valp kom før. 
Min er hos foreldrene mine når jeg jobber nattevakt. Den sover godt og koser seg der, så henter den bare på morgenen etter jobb😊 har gått over all forventning men avhengig av hjelp av foreldrene mine som heldigvis stiller. 
har ikke begynt med mye hjemme alene trening enda, vi er på 10 minutter nå🙈

Anonymkode: ca1c4...50d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok ut alle 5 ukene ferie, og valpen var 10 uker da den kom hit.

Bor 5 min unna jobb så dro hjem 3 ganger daglig i starten. Begynte med hjemme alenetreningen etter et par dager.

Anonymkode: b75f2...a12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heldigvis mulighet til å ta fri en lengre periode, og godt var det for min hund var ikke klar for å være hjemme alene før hun var nesten ett år. Ellers er jo hundebarnehage alternativ hvis man ikke er helt i mål og må på jobb. Det er så utrolig individuelt hvor ang tid alenetreningen tar så man må nesten ta høyde for alt.

Anonymkode: b09a7...f86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som at du ikke bør ha hund

Anonymkode: 89681...fee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å ta 7 uker sommerferie. Får hun i pinsen, og så blir det på deling med familie som bor i nærheten så vi bytter på det. Har også en hund fra før, som kommer til å hjelpe på for valpen. 

Anonymkode: 5c01f...bdd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

høres ut som at du ikke bør ha hund

Anonymkode: 89681...fee

Hva baserer du det på?

• Liker 1
Skrevet

Klart du kan ha hund Solietta! Ikke bry deg om trollene😄Du må som alle andre sette deg inn i hva hundehold er, gå på kurs, hva alenetrening innebærer. Det er altfor mange som utsetter alenetrening eller gjør det feil, og får en hund med angst og et ulykkelig liv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, alene og full jobb. Og nettopp derfor har jeg ikke fått meg valp, for jeg vet at det ville blitt veldig vanskelig å gi den nok tid med min situasjon sånn den er.

Men jeg har hatt mange omplasseringshunder, de har vært alt fra 6 måneder til 12 år når de kom til meg. Da har jeg bevisst tatt inn hunder uten separasjonsangst (fordi jeg ikke har kapasitet til å trene på det). Jeg har passet på å få hunden i forbindelse med ferie, for selv voksne hunder trenger som regel god tilvenning og litt hjemme-alene-trening på et nytt sted. 

De har alle vært fantastiske hunder som jeg har kunnet forme slik jeg vil, selv om ikke jeg har hatt dem fra de var valp :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Myrmica said:

Jeg er i samme situasjon som deg, alene og full jobb. Og nettopp derfor har jeg ikke fått meg valp, for jeg vet at det ville blitt veldig vanskelig å gi den nok tid med min situasjon sånn den er.

Men jeg har hatt mange omplasseringshunder, de har vært alt fra 6 måneder til 12 år når de kom til meg. Da har jeg bevisst tatt inn hunder uten separasjonsangst (fordi jeg ikke har kapasitet til å trene på det). Jeg har passet på å få hunden i forbindelse med ferie, for selv voksne hunder trenger som regel god tilvenning og litt hjemme-alene-trening på et nytt sted. 

De har alle vært fantastiske hunder som jeg har kunnet forme slik jeg vil, selv om ikke jeg har hatt dem fra de var valp :) 

Gjorde det samme da jeg var alene og egentlig hadde lyst på hund, men visste at jeg ikke kunne tilby et stabilt hjem over de neste 15 årene da jeg var singel og barnløs på den tiden og i full jobb. Fikk også god hjelp av foreldre/venner i hverdagen ellers. 

Anonymkode: c7c70...41b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjorde det samme da jeg var alene og egentlig hadde lyst på hund, men visste at jeg ikke kunne tilby et stabilt hjem over de neste 15 årene da jeg var singel og barnløs på den tiden og i full jobb. Fikk også god hjelp av foreldre/venner i hverdagen ellers. 

Anonymkode: c7c70...41b

Her og. Ventet 10 år med å få hund- til jeg kunne jobbe mindre timer og hjemmefra. Personlig klarte jeg ikke tanken på å skulle la en hund være alene hjemme 8+ timer hver dag. Jeg ville slitt svært mye med dårlig samvittighet, og i tillegg ville jeg ikke kunne gjort noe annet de resterende timene av døgnet, for de ville gått vekk på hunden. 

Anonymkode: 98f53...355

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Her og. Ventet 10 år med å få hund- til jeg kunne jobbe mindre timer og hjemmefra. Personlig klarte jeg ikke tanken på å skulle la en hund være alene hjemme 8+ timer hver dag. Jeg ville slitt svært mye med dårlig samvittighet, og i tillegg ville jeg ikke kunne gjort noe annet de resterende timene av døgnet, for de ville gått vekk på hunden. 

Anonymkode: 98f53...355

Dette er også veldig sant. Jeg jobber hjemmefra, så har MYE tid til hunden, men de dagene hvor jeg må ut og ordne en del ting og ikke er med hunden hele dagen, ender jeg opp med å bruke all hjemmetiden med hunden. Skjønner ikke hvordan folk som jobber i åtte timer får tid til noe annet når de først er hjemme.

Anonymkode: 3b816...384

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er også veldig sant. Jeg jobber hjemmefra, så har MYE tid til hunden, men de dagene hvor jeg må ut og ordne en del ting og ikke er med hunden hele dagen, ender jeg opp med å bruke all hjemmetiden med hunden. Skjønner ikke hvordan folk som jobber i åtte timer får tid til noe annet når de først er hjemme.

Anonymkode: 3b816...384

Jeg har en liten, sosial hund som «alle» elsker og ber meg ta med dersom jeg skal på besøk. Pleier ofte å be venner hjem selv.

Drar jeg ut på ærender/butikker kan hunden være med i bilen, og vi kan gå tur i andre områder enn vi pleier. 
En hund sover veldig mye, så om jeg drar ut på feks kino der hunden ikke kan bli med, så legger jeg inn en liten tur først, og masse mental trening. 

AnonymBruker
Skrevet

Har forresten også mange som vil passe hunden, og om jeg skal mye bort en helg er den gjerne på besøk hos noen andre i familien.

Skrevet

det er greit at en voksen hun KAN være alene hjemme i 8-10 timer, men det er da et utrolig stusslig liv for en levende skapning...

jeg har fast hjemmekontor, hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg ikke hatt hund

er du helt sikker på at du ønsker å ha noen som venter på deg hjemme HVER ENESTE DAG?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...