AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Hei! Jeg er i u29 og har de siste par ukene hatt mørk urin, som i brun. Om morgenen er den skikkelig mørk, så mørk at jeg får mørk farge på papiret når jeg tørker. Ellers varierer fargen fra gang til gang ila. Dagen, men om det går 1 time mellom hver gang jeg tisser er den MØRK igjen. Tisser jeg ofte er den lysere igjen. Drikker mye vann, minimum 2L om dagen, i tillegg til annen væske. Har vært hos lege og levert urinprøve, men null utslag. jeg skjønner ingenting, og synes det er skikkelig skummelt da jeg aldri har hatt så mørk urin før. Har noen opplevd det samme? Anonymkode: 64c78...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Jeg hadde det ca i midten av svangerskapet. Hadde også feber og skikkelig vondt i magen (kjentes som luftsmerter) samtidig. Her viste urinprøve (sendt til dyrking) GBS-bakterier, og fargen ble normal igjen etter penicillin. (Men: husker at når jeg beskrev symptom, så var det flere som nevnte at endret farge på urin kunne skje i graviditeten helt av seg selv. Så trenger ikke være tegn på at noe er galt?) Anonymkode: 73c7c...e45
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde det ca i midten av svangerskapet. Hadde også feber og skikkelig vondt i magen (kjentes som luftsmerter) samtidig. Her viste urinprøve (sendt til dyrking) GBS-bakterier, og fargen ble normal igjen etter penicillin. (Men: husker at når jeg beskrev symptom, så var det flere som nevnte at endret farge på urin kunne skje i graviditeten helt av seg selv. Så trenger ikke være tegn på at noe er galt?) Anonymkode: 73c7c...e45 Ja sant, da er det jo normalt at urinen blir mørkere.. Min urinprøve var helt fin sist uke 😕 skal heldigvis til jordmor på mandag, så får jeg sjekket nok en gang. Håper selvfølgelig det er helt ufarlig, men blir jo skikkelig redd for at det er et eller annet med lever eller galle hos meg - og det synes jo ikke på urinprøver. Anonymkode: 64c78...4a6
ablaze Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 Jeg hadde veldig mørk urin samme dag jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning. Det KAN være tegn på problemer med lever (som jeg fikk). Jeg hadde da mange tegn på sv.f. så dette var absolutt ikke det eneste. Uansett greit å få sjekket
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 ablaze skrev (26 minutter siden): Jeg hadde veldig mørk urin samme dag jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning. Det KAN være tegn på problemer med lever (som jeg fikk). Jeg hadde da mange tegn på sv.f. så dette var absolutt ikke det eneste. Uansett greit å få sjekket Hvilke tegn hadde du på svangerskapsforgiftning? Anonymkode: 64c78...4a6
ablaze Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 Forhøyet blodtrykk (over 140/90), protein i urin (2+ eller høyere), masse vann i kroppen, mye hodepine, smerter i/oppå magen og synsforstyrrelser (gule lyskuler som fløy forbi 😅)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå