Gå til innhold

Gravid, 11+4, ingen symptomer lenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg overtenker muligens nå, og det er mulig det her er et luksusproblem. 
Jeg er førstegangsgravid og usikker. hadde tidlig UL i uke 9, da var alt helt perfekt, hjertet slo og den lille var veldig aktiv.  
jeg har hatt veldig ømme pupper, vært heldig med kvalmen (bare vært litt uggen av og på), og fryktelig trøtt utover ettermiddagen. Men nå, jeg merker ingenting lenger. Trøtt på ettermiddagen, men det kan jo like gjerne være at jeg har jobbet mye med en bacheloroppgave og er ferdig i hodet. 

Har dere opplevd at alle symptomer bare forsvant og at alt fortsatt var bra med den lille? Jeg går å er så redd for at lille ikke lever lenger! Har ikke OUL før i Juli, så vurderer å bestille meg en ny time til UL bare for å få ro i sjela. Uff så mange bekymringer en graviditet fører med seg. 

Anonymkode: d24a4...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er kjempe tøft å være gravid. Jeg husker jeg fikk panikk av alle små tegn eller mangel på tegn. Kan være greit å høre med en jordmor på helsestasjonen. Jeg hadde en sånn liten greie hvor man kan høre hjertelyd (litt tidlig for det enda kanskje) det halp meg gjennom de tøffeste dagene.

Men har hørt det er heldig vanlig å miste symptomene, så det går sikkert helt fint med lille i magen 

Anonymkode: a1ee9...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kjempe tøft å være gravid. Jeg husker jeg fikk panikk av alle små tegn eller mangel på tegn. Kan være greit å høre med en jordmor på helsestasjonen. Jeg hadde en sånn liten greie hvor man kan høre hjertelyd (litt tidlig for det enda kanskje) det halp meg gjennom de tøffeste dagene.

Men har hørt det er heldig vanlig å miste symptomene, så det går sikkert helt fint med lille i magen 

Anonymkode: a1ee9...d48

Ja jeg kan sende jm en melding, greit å få hennes tanker også kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye kan skje mellom uke 9 og 11+. Jeg hadde bestilt meg UL. Hva kan jordmor si? Det er både veldig normalt å miste symptomer rundt uke 12, som det er at fosteret dør mellom uke 9 og 11+. Ser du et levende foster etter uke 12, så er risikoen for MA veldig liten. Før uke 12, mye større. 

Anonymkode: 69b6d...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig 11+4 er litt tidlig, (er du sikker på termin?) men det er helt vanlig å miste symptomene i uke 12-13, når andre trimester begynner. Andre trimester er det beste trimesteret for de aller fleste, for da avtar eller forsvinner alle plagene fra første trimester, og plagene i tredje trimester har enda ikke dukket opp. 

Anonymkode: 44524...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig 11+4 er litt tidlig, (er du sikker på termin?) men det er helt vanlig å miste symptomene i uke 12-13, når andre trimester begynner. Andre trimester er det beste trimesteret for de aller fleste, for da avtar eller forsvinner alle plagene fra første trimester, og plagene i tredje trimester har enda ikke dukket opp. 

Termin er sikker ja. Både strl på lille ved ul og beregning fra mens er enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Termin er sikker ja. Både strl på lille ved ul og beregning fra mens er enig. 

Kan hende du bare er tidlig ute med å miste symptomene da. Mine avtok fra uke 10, helt borte i uke 13. Hvis du ikke har hatt så voldsom kvalme, så er det kanskje ikke så rart om den forsvinner tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan hende du bare er tidlig ute med å miste symptomene da. Mine avtok fra uke 10, helt borte i uke 13. Hvis du ikke har hatt så voldsom kvalme, så er det kanskje ikke så rart om den forsvinner tidlig. 

Håper det. Jeg har liksom bare vært småuggen av og til, aldri konstant, har heller ikke blitt trigget av matlukt feks som jeg har hørt at kan være vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hcg nivået når en topp mellom uke 8-11, og synker ned mot et mye lavere nivå, det er grunnen til at man opplever at symptomene blir borte.

Anonymkode: fa75c...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hcg nivået når en topp mellom uke 8-11, og synker ned mot et mye lavere nivå, det er grunnen til at man opplever at symptomene blir borte.

Anonymkode: fa75c...aaa

Det var betryggende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud her var det mye og skremmende feil info!

At det er vanlig å miste før uke 12 når man har sett hjerte i uke 9 på ul er HELT feil, sjansen for å miste etter å ha sett hjerte i uke 9 er relativ liten. Det skjer noen få 2-3 prosenter. 

Det er også HELT vanlig å miste symptomer helt, både 11+4 og i uke 7, 8, 9, 10 osv osv. For det første er det normalt å miste alle symptomer for så å få de tilbake etter et par dager, for det andre er faktisk alle svangerskap ulike. Alle jeg kjenner som har vært gravid har hatt helt ulikt forløp, alt fra kvalm, trøtt og halsbrann frem til uke 12, fra kvalme i uke 9-20 men ingenting før og etter osv osv. Jeg selv har ikke noe klart 100% skjema på symptomene mine, jeg er av og på kvalm, av og på trøtt, av og på tett i nesen, av og på energiløs osv. 

Ikke la deg bli skremt her ts, det du opplever er helt normalt!

Anonymkode: e97de...c57

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

At det er vanlig å miste før uke 12 når man har sett hjerte i uke 9 på ul er HELT feil, sjansen for å miste etter å ha sett hjerte i uke 9 er relativ liten. Det skjer noen få 2-3 prosenter. 

Det er også HELT vanlig å miste symptomer helt, både 11+4 og i uke 7, 8, 9, 10 osv osv. For det første er det normalt å miste alle symptomer for så å få de tilbake etter et par dager, for det andre er faktisk alle svangerskap ulike. Alle jeg kjenner som har vært gravid har hatt helt ulikt forløp, alt fra kvalm, trøtt og halsbrann frem til uke 12, fra kvalme i uke 9-20 men ingenting før og etter osv osv. Jeg selv har ikke noe klart 100% skjema på symptomene mine, jeg er av og på kvalm, av og på trøtt, av og på tett i nesen, av og på energiløs osv. 

Tenkte litt i samme baner - voldsomt til dommedagsprofetier i denne tråden. Jeg vil tippe at du med stor sannsynlighet får tilbake noen av symptomene i løpet av få dager, ts. I og med at du ikke har smerter og ikke blør, kan du ha som tommelfingerregel at den lille har det bra der inne!

Mine symptomer forsvant rundt uke 10 og kom tilbake i små doser her og der frem til andre ting tok over i 2. trimester. Har en frisk og aktiv liten gutt i magen nå på full fart inn i 3. trimester 🥰

Lykke til med resten av svangerskapet!

Anonymkode: 9ec1f...04c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i uke 12, ingen symptomer. Det er helt vanlig

Anonymkode: 61101...2a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tenkte litt i samme baner - voldsomt til dommedagsprofetier i denne tråden. Jeg vil tippe at du med stor sannsynlighet får tilbake noen av symptomene i løpet av få dager, ts. I og med at du ikke har smerter og ikke blør, kan du ha som tommelfingerregel at den lille har det bra der inne!

Mine symptomer forsvant rundt uke 10 og kom tilbake i små doser her og der frem til andre ting tok over i 2. trimester. Har en frisk og aktiv liten gutt i magen nå på full fart inn i 3. trimester 🥰

Lykke til med resten av svangerskapet!

Anonymkode: 9ec1f...04c

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei ts! Jeg var på tidlig ultralyd i uke 10 og mistet også alle symptomene mine i uke 11. Jeg er nå i uke 22, alt i orden med frøkna i magen i følge oul i uke 18. På jordmortimen på onsdag hørte vi på hjertet ❤ Men jeg var også veldig stressa over at jeg ikke merket noen symptomer 😅 med ømme pupper og kvalme følte jeg meg hvertfall gravid 🙈

Det trenger altså ikke være noe galt selv om symptomene er borte.

Anonymkode: 99210...b91

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingenting et par uker rundt den tiden du er inne i nå. Gikk og var bekymret for MA men hadde tidlig ultralyd i uke 12 så fikk heldigvis sett en aktiv baby der inne. Jeg hadde mye blødninger også i 1 trimester som gjorde meg bekymret. Har du sett liv i uke 9 er det størst sjanse for at alt er bra men skjønner bekymringen. For meg hjalp det å dra på ultralyd. Å vente til juli er veldig lenge.. Er forresten i uke 28 nå og alt er bra😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så godt å se at jeg ikke nødvendigvis trenger å være stresset ❤️ Jeg får bestille meg en ul time til bare for å få ro i sjela 😅 takk dere! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er normalt.

Mine symptomer avtok veldig etter uke 8.  det var dager, til uke mellom  særlig symptomer, men kom plutselig noen dager innimellom med veldige symptomer som varte en til to/tre dager. 

Fra uke 11 ble jeg enda bedre i formen, og det jeg derfor trodde var 0 symptomer før uke 12 viste seg å være symptomer likevel :)

Anonymkode: 284c8...c69

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med begge mine har kvalmen gitt seg nærmest over natta en gang i løpet av uke 11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg ikke lest svarene i denne tråden, men med mitt andre barn mistet jeg alt av symptomer rundt 11+3. Husker det var en kjempeomveltning for meg, fordi med det første barnet hadde jeg masse symptomer. Jeg fikk helt panikk, kontaktet jordmor, kom inn på sjekk, og alt så bra ut. Jeg hadde bare ikke symptomer! Barnet er nå seks år gammelt, så svangerskapet gikk veldig fint, på tross av få symptomer (bortsett fra en voksende mage etterhvert). 

Anonymkode: f4c58...cd8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...